|
עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום
[צילום: סיון פרג´]
|
|
|
|
|
הרווח הנקי של חברת סלקום לשנת 2010 עלה ב-9.2% והגיע לשיא של 1.29 מיליארד ש"ח, בהשוואה ל-1.18 מיליארד ש"ח בשנת 2009. בנטרול השפעות חד-פעמיות בשנתיים אלה עלה הרווח הנקי ב-14.6%. כך עולה (יום ג', 15.3.11) מדוחותיה השנתיים והרבעוניים של סלקום.
הרווח הנקי של סלקום לרבעון הרביעי של 2010 גדל ב-17.7% והגיע ל-319 מיליון ש"ח. גידול של 28.4% בנטרול השפעות חד-פעמיות.
הכנסות סלקום בשנת 2010 עלו ב-2.8% והסתכמו ב-6.66 מיליארד ש"ח, בהשוואה ל-6.48 מיליארד ש"ח אשתקד. ההכנסות לשנת 2010 כוללות הפרשה חד-פעמית להחזר לכל מנויי החברה בסכום כולל של כ-66 מיליון ש"ח, עקב תקלת רשת שחוותה החברה בדצמבר 2010. בנטרול הפרשה חד-פעמית זו, ההכנסות לשנת 2010 הסתכמו ב-6.72 מיליארד ש"ח, גידול של 3.8%.
הגידול בהכנסות מיוחס לעלייה של 2.2% בהכנסות משירותים, שהסתכמו ב-5.86 מיליארד ש"ח בשנת 2010, בהשוואה ל-5.73 מיליארד ש"ח אשתקד. העלייה נבעה גם מגידול של 6.8% בהכנסות מציוד קצה, אשר הגיעו ל-802 מיליון ש"ח בשנת 2010 בהשוואה ל-751 מיליון ש"ח בשנת 2009.
הגידול בהכנסות משירותים ב-2010 נבע בעיקר מעלייה של כ-3.1% במצבת המנויים של סלקום, מעלייה של 26% בהכנסות מתוכן ושירותי ערך מוסף (כולל SMS) אשר הסתכמו בשנת 2010 ב-1.11 מיליארד ש"ח (המהווים כ-19% מסך ההכנסות משירותים, בהשוואה ל-882 מיליון ש"ח, או 15.4% מסך ההכנסות משירותים בשנת 2009), כמו גם מעלייה משמעותית בהכנסות משירותי תקשורת קווית ומעלייה בהכנסות משירותי נדידה. עליות אלה קוזזו באופן חלקי על-ידי ירידה בהכנסות זמן אויר, בעיקר כתוצאה מהשחיקה המתמשכת בתעריפי זמן האוויר, וכן על-ידי ההפרשה החד-פעמית בסך של כ-66 מיליון ש"ח.
הגידול בהכנסות מציוד קצה נבע מעלייה בהכנסה הממוצעת למכשיר, מעלייה במכירות אביזרים בעקבות רכישת פעילות דינמיקה, כמו גם מגידול בכמות המודמים והמחשבים הניידים שנמכרו במהלך שנת 2010 בהשוואה לשנת 2009. עליות אלה קוזזו בחלקן על-ידי ירידה במספר המכשירים שנמכרו בשנת 2010 בהשוואה לשנת 2009.
102 אלף מנויים חדשים נטו בשנה החולפת
בסיס הלקוחות של סלקום לסוף שנת 2010 עמד על כ-3.39 מיליון לקוחות. במהלך שנת 2010 גייסה החברה כ-102,000 מנויים חדשים נטו, כולם מנויי post-paid, מתוכם כ-18,000 הצטרפו לחברה ברבעון הרביעי.
בשנת 2010 נוספו כ-143,000 מנויים חדשים נטו למצבת מנויי הדור השלישי של החברה, מהם כ-26,000 ברבעון הרביעי, שהגיעה לכ-1.140 מיליון מנויים נכון לסוף שנת 2010. מצבת מנויי הדור השלישי של החברה היוותה כ-33.6% ממצבת המנויים הכוללת של החברה לסוף שנת 2010, עלייה מ-30.3% של מנויי דור 3 מסך המנויים בסוף שנת 2009.
שיעור הנטישה בשנת 2010 הסתכם ב-20.5%, בהשוואה ל-19.6% בשנת 2009. שיעור הנטישה ברבעון הרביעי של שנת 2010 הסתכם ל-5.3%, בהשוואה ל-4.8% ברבעון המקביל אשתקד. הנטישה, הן השנתית והן הרבעונית, הושפעו בעיקר מנטישה של לקוחות pre-paid, המאופיינים כבעלי ערך לקוח נמוך, ולקוחות עם בעיות גביה.
בשנת 2010 הסתכם מספר דקות השימוש החודשי הממוצע למנוי ("MOU") ל-335 דקות, לעומת 331 דקות בשנת 2009, עלייה של 1.2%. ברבעון הרביעי של שנת 2010 הסתכם ה- MOU ל-342 דקות לעומת 333 דקות ברבעון הרביעי של 2009, עלייה של 2.7%. חלק מהעלייה ברבעון הרביעי מיוחס לעובדה שחלק מתקופת החגים היהודיים, המאופיינת בשימושים מופחתים, חל ב-2009 ברבעון הרביעי לעומת הרבעון השלישי בשנת 2010.
ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי ("ARPU") הסתכמה בשנת 2010 ב-144 ש"ח, בדומה לשנת 2009. ה-ARPU ברבעון הרביעי של שנת 2010 הסתכם ב-144 ש"ח, עלייה של 0.7% בהשוואה ל-143 ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. נתונים אלו, הן השנתי והן הרבעוני, הושפעו בין היתר, מעלייה בשימושים, אשר קוזזה בחלקה על-ידי השחיקה המתמשכת בתעריפי זמן האוויר בשנת 2010 וברבעון הרביעי של 2010, בהשוואה לתקופות המקבילות ב-2009.
אתמול הכריז דירקטוריון סלקום על דיבידנד במזומן של כ-303 מיליון ש"ח, אשר ישולם למחזיקים במניות החברה שיהיו רשומים בפנקס בעלי המניות של החברה בסוף יום המסחר בבורסת ניו-יורק בתאריך 11 באפריל 2011. מועד תשלום הדיבידנד יהיה 28 באפריל 2011.