נייר עמדה שפרסמו פרופ' אדריכל ברוך ברוך וד"ר אדריכלית עינת קליש רותם מעמותת האדריכלים בישראל קובע כי השארת מסילת הרכבת במפלס העיר והים גוזלת מהעיר חיפה את משאבי הטבע החשובים שלה, וחורצת את גזר דינה לעוד עשרות שנים קדימה.
העמותה הצטרפה בימים האחרונים לעיריית חיפה ולחברה להגנת הטבע במאבקן למען מעבר הרכבת לאורך חיפה בשיקוע ולא מעל פני הקרקע.
לדעת הכותבים, השיקוע יתרום לאיזונים שבין המרחב הבנוי והפנוי, המלאכותי והטבעי. "יש להמיר את נושא החשמול למציאת פתרונות אופרטיביים לשיקוע או העתקת המסילות למקומות שאינם פוגעים ברשות הרבים".
מהחברה להגנת הטבע נמסר: "האם מישהו מעלה בדעתו להעביר מסילת רכבת בתל אביב, לאורך טיילת הרברט סמואל, על קו החוף? כמובן שלא, אז למה בחיפה כן? חיפה לא תהיה החצר האחורית של מדינת ישראל".
כזכור, לאחרונה בוטלה החלטת הוועדה לשמירה על הסביבה החופית המתנגדת לחישמול עילי של הרכבת באזור חיפה ובכך התקבל ערר
רכבת ישראל כנגד החלטת הולחו"ף.