במהלך החודש בו חל חג הפסח הקרוב צפוי גידול של כ-20% במכירות רשתות השיווק השונות, בהן מזון, הלבשה, מוצרי חשמל לבית וכלי בית, זאת בדומה לתשע השנים האחרונות. כך עולה (יום ג', 12.4.11) מסקירה שערך אגף כלכלה ומיסים בלשכת המסחר תל אביב והמרכז לקראת חג הפסח, אשר בחנה את התנהגות מדדי המכירות של הרשתות בשנים 2002 עד 2010.
מהסקירה עולה עוד כי שנת 2011 צפויה להיות דומה לממוצע ברשתות השיווק ותשקף עלייה (לעומת החודש הקודם) של כ-18% ברכישת מזון, עלייה של כ-30% ברכישת מוצרי הלבשה והנעלה, עלייה של מעל 100% ברכישת כלי בית, ועלייה של כ-36% ברכישות מוצרי חשמל לבית.
כלכלני לשכת המסחר ציינו כי מסקירת נתוני העשור האחרון עולה כי לעומת גידולי הרכישות בחודש החג הרי שבחודש שלאחריו נרשמות ירידות ברכישות ברשתות השיווק: ירידה של כ-8.5% במכירת המזון, ירידה של כ-18% במכירת מוצרי הלבשה והנעלה, ירידה של כ-23% במכירת מוצרי חשמל לבית וירידה של כ-56% ברכישת כלי בית ומטבח.
מסקירה שנתית של נתוני פדיון רשתות השיווק עולה כי מכירות המזון מהוות כ-66% מסך הפדיון; מכירות הלבשה והנעלה מהוות כ-19% מפדיון רשתות השיווק; פדיון המכירות של רהיטים, מוצרי חשמל וכלי בית מהווה כ-15% מתוך הפדיון.
ראובן שליסל, יו"ר ענף המזון באיגוד לשכת המסחר, מסר: "התחרות העזה בין רשתות השיווק ובין הרשתות הפרטיות תלך ותגבר, והיא תביא עימה מלחמת מחירים חריפה שאת הדיה אנו רואים כבר כעת בפרסומים השונים בתקשורת. כתוצאה מכך, הצרכן הישראלי ייהנה ממחירים תחרותיים מאוד".
עם זאת, שליסל הוסיף כי יש לצפות לשינוי מגמה במחירי מוצרי המזון לאחר חג הפסח כתוצאה מעליית מחירי חומרי הגלם בעולם.