חברות טלכלל וסלקט יחזירו 5.5 מיליון שקל ללקוחות של סלקום ופרטנר, אשר צורפו ללא הסכמתם לאתר ההיכרויות "פופיק". כך קובע הסדר פשרה בתביעה הייצוגית בנושא, שאושר (14.4.11) בידי שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב,
ענת ברון.
התובעים טענו, כי חברות ה
סלולר צירפו אותם ל"פופיק" וכך החלו לקבל מסרונים בהם לא חפצו, אך תמורתם חויבו בחמישה שקלים לכל מסרון. הם העריכו את נזקיהם של כל חברי הקבוצה ב-36 מיליון שקל ותבעו גם פיצוי בסך 20 מיליון שקל.
על-פי הסדר הפשרה, צורפו טלכלל וסלקט לתביעה בעוד פופיק נמחק ממנה, בשל סירובו לשתף פעולה בגיבוש ההסדר. לקוחות פרטנר יקבלו בחזרה 3 מיליון שקל (81.5% מטלכלל והיתרה מסלקט), ואילו לקוחות סלקום יקבלו בחזרה 2.5 מיליון שקל (73% מטלכלל והיתרה מסלקט). טלכלל וסלקט היו החברות שביצעו בפועל את חיבור הלקוחות לפופיק ומשום כך נטלו על עצמן את מלוא האחריות לתשלום הפיצוי.
היועץ המשפטי לממשלה התנגד להסדר, בציינו בעיקר את הפער העצום בין הסכום שנקבע במסגרתו לבין הסכום שנתבע במקור. ברון דחה את התנגדותו באומרה, כי אם הייתה התביעה מתנהלת עד סיומה, היו התובעים מתקשים לגבות את הכסף מפופיק, ואילו ההסדר מבטיח להם תשלום מיידי. עוד קבעה, כי ההסדר משיג גם את יעד ההרתעה שבחוק התביעות הייצוגיות.
לדבריה, עמדתו של היועץ המשפטי תביא לריקון מכשיר התביעה הייצוגית מתוכנו, שכן לעיתים אין מנוס מהשגת פשרות. לעומת זאת, אם תתקבל העמדה לפיה יש לנהל את התיק על מלוא הסכום הנתבע, לא תהיה אפקטיביות לתביעות אלו.
ההחזר יינתן לכל הלקוחות שחוברו לפופיק, בלא שייבדק האם הסכימו לכך או לא. אם ייוותר עודף, הוא יועבר למטרה ציבורית. כל אחד משלושת התובעים יקבל גמול בסך 82,500 שקל, ואילו עורכי דינם יקבלו 770,000 שקל.