הצעה מהפכנית לסלילת קו רכבת לעבר היישוב אריאל, עלתה היום (יום ב', 7.7.03) במהלך ישיבת עבודה במשרד התחבורה.
מדובר בקו רכבת ראשון שיחצה את גבולות הקו הירוק, ובשלב זה מתוכננת עבודה ראשונית של ניתוח השפעותיו רחבות המשמעות של הרעיון המינסטריאלי.
מבחינה טכנית מדובר ברעיון פשוט ויישים מבחינה טכנולוגית, שכן ניתן לחבר את המסילה החדשה לעבר קו הרכבת הנוכחי לעבר ראש העין.
גם מבחינה ביטחונית וכלכלית מוקנים לקו הרכבת המתוכנן יתרונות משמעותיים, המבטלים את הצורך בסלילת כבישים עוקפים יקרים ובעיתיים.
הקמת מסילות ברזל על-ידי כוחות הנחשבים "כובשים", הינה צעד שהיה מקובל בכל מהלך ההסטוריה הצבאית, ולרוב לא גרר ביקורת בינלאומית כפי שגוררות פעולות תשתית אחרות. (אין לכלול במסגרת "לגיטימציה" לכאורה זו, את הרכבות שהובילו למחנות הריכוז).
למעשה, כל רשת המסילות הקיימת כיום בישראל, הוקמה על-ידי כוחות כיבוש צבאיים זרים - החל בשלטון הטורקי - עות'מני, וכלה בנציגי המנדט הבריטי.
שטחי יש"ע משופעים עדיין במסילות ברזל מתקופות עבר אלה, וחידושן עשוי לפתור בעיות מולטי-דיציפלינאריות.
הרעיון לסלילת קו הרכבת החדש לאריאל עלה במהלך דיון שנערך בלישכת שר התחבורה, אביגדור ליברמן, במסגרת הקמת הבסיס האדמיניסטרטיבי לחברת הרכבות החדשה הנמצאת בשלבי הקמה ראשוניים.
בישיבה השתתפו גם מנכ"ל הרכבת הוותיק יחסית, יוסי שניר, ויו"ר הרכבת החדש, משה ליאון, אשר הופכים עתה לפתע אדונים להשקעות מתוכננות בהיקף של 20 מיליארד שקלים, במהלך 6 השנים הבאות.
ברכבת טרם גיבשו סופית את האופן בו ינוצלו סכומי עתק אלה. על היקפם חזרו והכריזו בשבוע שעבר שרי האוצר והתחבורה במסיבת עיתונאים רבת משתתפים ומסוקרת היטב. באותה הזדמנות בה הוכרזה הרכבת כחברה, הביע ליברמן נכונות להעניק לירדנים גישה מסילתית לנימלי ישראל, וזאת בין היתר באמצעות חידוש "רכבת העמק" המיתולוגית.
סלילת "קו רוחב" לאריאל, עשוייה להיות שלב ראשון בתכנית שהוגשה על-ידי חברת "סופרטו" הצרפתית עוד בתקופת משה קצב כשר תחבורה". כבר אז דובר על "מזרח תיכון חדש" אשר יקושר במסילות ברזל ממדינות המגרב בדרום מערב האגן, דרך מצרים, ישראל, לבנון והלאה עד לכל מדינות אירופה.