מס הבלו המוטל על הבנזין יתייקר בתחילת שנת 2012 ב-40 אגורות נוספות, במקום ב-20 אגורות כפי שפורסם עד כה. כך עולה (יום ה', 12.5.11) מדיווח של הכתב נועם בר-שלום ברשת ב' של
קול ישראל.
לפי הדיווח, בחוק "ההתייעלות הכלכלית" הידוע גם כחוק ההסדרים, נקבע כי בינואר 2011 יתקייר מס הבלו ב-20 אגורות ובינואר 2012 יתקייר ב-20 אגורות נוספות.
בעקבות המחאה הציבורית הנרחבת, הודיעו ראש הממשלה
בנימין נתניהו ושר האוצר
יובל שטייניץ, במסיבת עיתונאים שהתקיימה בינואר האחרון (ראה מסגרת), כי ההעלאה שתוכננה לתחילת 2011 תתבטל, וכך אכן היה. לפיכך, נותרה על-פי ההחלטה מאז ההעלאה בת 20 האגורות שיועדה ל-2012.
עתה, כאמור, מתברר שהיה מדובר בדחייה זמנית של ההעלאה. בבסיס ההעלאה התייקרות של הבלו ב-40 אגורות ב-2012, והוראת שעה זמנית של התייקרות של 20 אגורות ב-2011. הוראת השעה כאמור בוטלה, אך החקיקה הראשית נותרה בעינה ומתוכננת להתבצע כסדרה.
יש להוסיף לנתון גם עליות מדד אשר צפויות לייקר את הבלו עד לינואר 2012, ולכך יש גם להוסיף מס ערך מוסף. בסך-הכל, עשוי הבנזין להתייקר בעוד 60 אגורות לצרכן הסופי, לאחר כל התוספות, להרבה מעל 8 שקלים לליטר, וזאת מבלי להתחשב בכלל בהשפעה של מחירי הנפט בעולם. כמו-כן, חשוב לזכור כי למחירי הדלק השפעה על מחיריהם של מוצרים ושירותים נלווים רבים, בהם גם התחבורה הציבורית.
כבר כעת - המחירים בשיא
יש להזכיר כי רק בתחילת החודש הדלק התייקר ב-3.1% ומחירו של ליטר בנזין 95 אוקטן בעמדת תדלוק עצמי עומדת כעת על 7 שקלים ו-62 אגורות - שיא חדש במחירי הדלק בישראל. התייקרות זו נבעה מעליית מחירי הנפט בעולם ומעידכון תעריפי מס בארץ עקב המדד. עם ההעלאה, התייחס שר האוצר שטייניץ למצב ואמר כי "מחיר הדלק אכן גבוה מאוד", אך לדבריו הממשלה פיצתה על כך בהורדת מחירי התחבורה הציבורית.