שני נהגי אוטובוס של דן שאחרו לאסוף נוסע שהמתין בתחנת האוטובוס, ניקנסו אתמול בבית משפט השלום בתל אביב ב-2,500 שקל כל אחד.
מדן לא ניתן היה לקבל תשובה לשאלתינו בדבר זהות הנושא דה-פקטו בעול תשלום הקנס: האם הנהג מכיסו, או שהחברה תשלם בשם שלוחיה.
שופט בית משפט השלום בתל אביב, ישראל ויטלסון הטיל על חברת דן קנס נוסף בסך 5,000 שקל וחייב אותה לפצות את הנוסע ב-400 שקלים. דן גם חויבה לחתום על התחייבות נוספת של 5,000 שקל להימנע מלעבור עבירה דומה במשך שנתיים.
מהכרעת הדין עולה, כי שני נהגי האוטובוס בקו 67 שנסעו מאצטדיון וינטר ברמת גן לקניון איילון אחרו בשני מקרים שונים לאסוף את הנוסע שהמתין בתחנה הנמצאת בשדרות ירושלים ברמת גן.
הנוסע נאלץ להמתין בתחנה במשך 38 דקות עד לבואו של האוטובוס הבא. בבירור שנערך הסתבר, כי הנהגים לא יצאו מתחנת המוצא במועד שנקבע להם על-פי תוכנית העבודה.
במהלך חקירתם במשרד התחבורה, התבקשו הנהגים להציג את דיסקט ה"טכוגרף" של האוטובוס, אולם הם לא עשו זאת. ה"טכוגרף" המותקן בכל אוטובוס רושם את שעות הנסיעה וההמתנה של האוטובוס ומשמש כ"קופסא שחורה" של הרכב.
אחד הנהגים טען בבית המשפט, כי הוא מקפיד לנסוע על-פי לוח זמנים הקבוע לו וכי "יתכן שנעקף על-ידי אוטובוס אחר, שכן הוא נהג איטי".
השופט ויטלסון לא קיבל את גירסת הנהג ואמר, כי התרשם מהופעתו ועדותו של הנוסע שלא נסתרה בשום שלב שהוא "קל ביותר היה לסתור את עדותו של המתלונן אילו טרחו הנהגים להציג את הטכוגרף המותקן באוטובוס" קבע השופט.
דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה, מסר כי במסגרת שיפור השרות לנוסע, החליט משרד התחבורה להחמיר עם חברות תחבורה ציבורית שאינן מקפידות על זמני הנסיעה ולדרוש גם פיצוי אישי לנוסע.