בעקבות תלונות צרכנים נגד חברת הנסיעות "
יש תיירות" הנמצאת בקשיים כלכליים, פנתה המועצה לצרכנות לחברות האשראי בבקשה להפסיק לחייב לקוחות שלא קיבלו את התמורה המלאה או החלקית עבור השירותים שרכשו בחברה זאת ושילמו עבורם.
במועצה לצרכנות ציינו כי בחודש האחרון התקבלו עשרות תלונות נגד "יש תיירות" בהן נמסר כי הצרכנים שרכשו שירותי תיירות בהם - הפלגה, כרטיסי טיסה וחבילות נופש - לא קיבלו את התמורה. בחלק מהמקרים, מציינת המועצה לצרכנות, קיבלו הלקוחות מייל מסוכן הנסיעות של החברה לגבי הפסקת פעילותה לכאורה של החברה.
לאור זאת, פנתה המועצה במכתב לחברות האשראי בדרישה לכבד את בקשת הצרכנים ולעצור תשלומים עתידיים בהתאם לחוק. "עם קבלת הודעת הלקוח על ביטוח הנסיעה ובקשתו לעצירת התשלומים, על חברות האשראי לעצור כל תשלום עתידי, הן במקרה של ביטול מלא והן במקרה של ביטוח חלקי", נמסר בהודעת המועצה לצרכנות.
לעמדת המועצה, חובת המנפיקים לעצור את התשלומים גם במקרים בהם ההפלגה החלה אך הופסקה לאחר יומיים, שכן הצרכנים קיבלו שירות שונה באורח מוחלט מזה שנרכש, ומדובר בכשלון תמורה מלא.
"סירוב לעצור תשלומים עתידיים כשהדין מאפשר זאת, מעלה חשש להפרת הוראות חוק כרטיסי חיוב, והמועצה לצרכנות תפעל למיצוי זכויותיהם של המתלוננים בכל האמצעים הנדרשים", מסר עו"ד אהוד פלג, מנכ"ל המועצה לצרכנות.