בניגוד לעמדת שר התחבורה, החליטה ועדת השרים לענייני חקיקה להפיל הצעת חוק פרטית שנועדה להגביר את הבטיחות בדרכים. את ההצעה הגיש חבר הכנסת רוברט טיבייב (קדימה), המשמש יושב-ראש ועדת המשנה למאבק בתאונות הדרכים. מוצע בה שלא יינתן רישיון לרכב, אם לא הותקנה ברכב מערכת התרעת שמע (צפצוף) שתופעל כאשר הנהג או הנוסע במושב לצדו אינם חגורים בחגורת בטיחות.
הנימוקים שניתנו לדחייה הם:
- מדינת ישראל אימצה את התקינה האירופית לרכב, אשר נועדה לקבוע אמת-מידה בטיחותית גבוהה מחד-גיסא ולהקל על הליכי ייבוא רכב מאידך-גיסא, ובהתאמה רישום רכב בישראל מותנה בעמידה בתקינה האירופית. כיום, אין בתקינה האירופית חובת התקנת מערכת התרעה בגין אי-חגירת חגורות בטיחות, והוספת חובה זו תחייב התקנתה בכלי הרכב המיוצרים באירופה באופן מיוחד עבור כלי-רכב שייובאו לישראל;
- הצעת החוק אינה מתייחסת לנוסעים מאחור שלא חגורים, ובכך מתעלמת מחובת החגירה מאחור;
- בדרך כלל מקובל לקבוע נושאים כאלה בחקיקת משנה ולא בחקיקה ראשית;
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ: "לצערי, הוועדה החליטה החלטה אחרת. למרות המגבלות, אנחנו מדינה שמייבאת רכב, וברגע שבאירופה אין את התקינה הזאת המחייבת, אז באותם רכבים שירצו להביא ואין את זה יצטרכו לייצר את זה במיוחד - דבר שהוא מקשה".
במהלך דיון בכנסת, כ"ץ הציע לטיבייב לנסות לראות אם יש אפשרות להגיע בהידברות לנוסחה מוסכמת. עם זאת הוסיף: "אני יכול לומר: הרי יש רכבים שיש שם מערכות התרעת שמע - הלוואי והייתי יודע שזה מספיק כדי שיחגרו. לצערי, היו לאחרונה שתי תאונות מאד קשות, טראגיות, ממש דומות, באזור ים המלח ובאזור בית הספר הטכני בחיפה, שנהרגו ארבעה נוסעים בכל אחד מכלי הרכב. ארבעת הנוסעים לא היו חגורים בחגורת בטיחות, כולל הנהג. הרכבים נסעו במהירות גבוהה מאוד, ונמצאו בקבוקי אלכוהול בתוך הרכב. הלוואי והמערכת הייתה גורמת לאנשים לעשות את מה שכל כך הגיוני וכל כך אלמנטרי לעשות במקרים. אבל, היא כן יכולה - מספיק אפילו מקרה אחד או שני מקרים או מספר מקרים שהמערכת הזאת לגרום לחשוב וכן לשים חגורה ולפנות לא רק לזה שיושב לידך, כמו בחוק, אלא גם מאחורה, אז ודאי שאנחנו צריכים לקדם".
ההצעה נפלה בסופו של דבר בשל התעקשותו של טיבייב לקיים הצבעה. בכך דחה את הצעת השר כ"ץ להפוך את הנושא להצעה לסדר ואז לנסות לקדמו.