|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

אולמרט על גרסת טלנסקי: פנטזיות ועורבא פרח

נשאל כיצד לא הבחין במשך 12 שנים בהיבטים באישיותו של טלנסקי עליהם הוא עומד כעת; השיב: בהתנהלות שלו מולי לא נחשפו הדברים שנחשפו במהלך החקירה והמשפט
16/06/2011  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט אולמרט   |   תגובות
משה טלנסקי [צילום: פלאש 90]

"טלנסקי דאג ליצור לעצמו שם, שאם צריך את אולמרט - צריך לפנות אליו. אני לא יודע אם הייתה לו מזה טובת הנאה; זה עשה אותו יותר חשוב". כך אמר (יום ה', 16.6.11) אהוד אולמרט בפתח עדותו הראשית בפרשת משה טלנסקי.

לדבריו, טלנסקי בעיקר עסק בגיוס כספים לפעילותו הפוליטית, היה מעורב מספר פעמים בהזמנתו לכינוסים של ארגונים קטנים יחסית, ובשניים-שלושה מקרים כאלו טלנסקי גם כיסה את הוצאות האש"ל שלו. כמו-כן, העביר לו טלנסקי 40,000 דולר לסיוע בכיסוי הוצאות הגנתו בפרשת החשבוניות בליכוד ב-1997.

"נוצר גם איזשהו קשר אישי. הייתי אסיר תודה לו, יש לו איזה חן, הוא קומוניקטיבי, הוא יודע לדבר, הוא יודע לדבר, הוא יודע להביע הערכה. נוצרה איזושהי כימיה. אחרי זה למדתי על דברים אחרים", הוסיף אולמרט.


טלנסקי עצמו תרם בצ'קים


טלנסקי טען בעדותו, כי אולמרט ביקש שכל התרומות שהוא מעביר אליו - יהיה במזומן. אולמרט הגיב: "זו טענה חסר שחר לחלוטין. לא היה ולא נברא". הוא ציין, כי התרומה ב-1997 הייתה בהעברה בנקאית, ואילו תרומותיו האישיות של טלנסקי ניתנו בצ'קים, כפי שגם הוצג בפני בית המשפט במסמכים. לדברי אולמרט, "כל תורם שרצה לתרום אמרתי לו תודה רבה, ובלבד שזה נעשה כדין ובצורה גלויה ושקופה. מעולם לא אמרתי שאני לא רוצה צ'ק או העברה בנקאית".

הסניגור נבות תל-צור שאל, כיצד ייתכן שכבר אחרי מספר שאלות על טלנסקי, נאלץ אולמרט שהלה אינו אומר אמת. אולמרט השיב: "העובדה היא עובדה. עובדה שהוא אמר משהו ואני מכחיש את זה והתנהגותו עומדת בסתירה לאמירה שלו. מעבר לזה, נוצרה בינינו מערכת יחסים שנולדה עקב הסיוע שהוא היה נכון לתת, בהרבה חן וחביבות וגם מתוך אסירות תודה שלי אליו.

"[במהלך המשפט - א.ל.] התגלו לי כל מיני דברים עליו שלא ידעתי. ראיתי שהוא הסתכסך עם שותפים, שלדבריהם הוא ניסה להוציא כספים בטענות שווא, איש ריב ומדון, שנהג בצורה לא ראויה בענייני כספים כלפי אנשים שהיו שותפים שלו". תל-צור הסביר לשופטים, כי הוא מבקש להקדים את החקירה הנגדית ולשאול כיצד סבור אולמרט כיום שטלנסקי היה גוזמאי ובדאי.

תל-צור שאל את אולמרט, כיצד 12 שנים לא הרגיש שיש לו קשר עם אדם בעייתי. אולמרט השיב: "בהתנהלות שלו מולי לא נחשפו הדברים שנחשפו במהלך החקירה והמשפט. זה שהוא היה יכול להיות קצת נודניק - זה כן".

על דבריו של טלנסקי בחקירתו במשטרה, אמר אולמרט: "הוא אומר כל מיני דברים שהם פנטזיות ועורבא פרח. אבל אני גם חושב שכשלוקחים איש בן 75 שאשתו חולה במחלה די קשה ונאלצה לעזוב את הארץ קודם והוא נשאר לבדו, ועוצרים אותו בשש בבוקר ולוקחים אותו לחקירה באווירה שאיננה קייטנה, ולא כל מה שאומרים בהכרח מצולם ומוקלט, אז אפשר להבין את ההתנהלות שלו". השופט יעקב צבן העיר, כי דבריו של אולמרט על אופן חקירתו של טלנסקי אינם לעניין.


הלוואות - "לא היה ולא נברא"


טלנסקי טען שהעניק לאולמרט הלוואות, אך אולמרט הכחיש זאת בתוקף. בחקירתו תיאר טלנסקי כיצד העניק לאולמרט 25,000 דולר או 30,000 דולר בהלוואה, בלשכת ראש עיריית ירושלים, למימון חופשת פסח 2004 באיטליה. אולמרט הגיב: "לא היה ולא נברא. אני אפילו לא חושב שנסעתי אז לאיטליה".

תל-צור ציטט חלק אחר מעדותו של טלנסקי, לפיה מדובר על חופשה בחנוכה. אולמרט חייך ואמר: "זה הזוי באותה מידה". גירסה שלישית של טלנסקי העבירה את הסיפור לפסח 2005, ואולמרט אמר: "יש פה איזה סוג של חוסר יציבות. כל הסיפור הזה של ההלוואות הוא פנטזיות שאין לי שום הסבר להן, פרט לזה שאני אומר לכבודכם שלא היה ולא נברא".

כאשר המשיך תל-צור לטעון בנוגע לחוסר אמינותו של טלנסקי, העיר לו השופט יעקב צבן: "אולי אפשר לוותר על השאלות ולעבור ישר לסיכומים". אולמרט הכחיש גם את טענתו של טלנסקי, כאילו היפנה אליו את בנו כדי שהלה יפרע את חובו של אולמרט, וציטט את שאמר לו בנו.

צבן העיר בנקודה זו בחריפות לתל-צור: "אתה מכניס את העד לכל מיני מסלולים. כמה פעמים אפשר לקרוא לאדוני לסדר? תפריך [את דברי טלנסקי - א.ל] כאוות נפשך, אבל לעניין". אולמרט עצמו אמר, כי הוא מבקש להגן על כבודו של בנו, אשר לא יהסס להעיד בעצמו על הדברים.


"נערה מהחשבות הביאה מעטפות עם דולרים"


בהמשך החקירה דיבר אולמרט על החזרי אש"ל מטלנסקי, ואגב כך העיר: "גם כאשר הייתי ראש ממשלה, הייתה באה אלי ערב נסיעה נערה מהחשבות ונותנת לי מעטפה ובה דולרים ירוקים כאש"ל". לדבריו, כראש ממשלה סירב לקחת כספים אלו, אשר ניתנו לו בכל נסיעה מאז נבחר לכנסת.

תל-צור שאל לשם מה נועדו דמי האש"ל, ואולמרט הדגים: "כשהיינו אחרי דיון משפטי בארה"ב במסגרת התיק הזה, אמרתי לכל החבר'ה שיבואו לראות אתי משחק כדורגל בפאב. אני חושב שזה היה משחק הכדורגל הראשון שעו"ד רועי בלכר ראה מימיו". צבן העיר: "אתה לא אומר את זה לזכותו", ואולמרט אישר זאת בחיוך והמשיך בסיפורו: "מדמי כניסה פטרו אותנו, כי מכירים אותי, אבל שתינו בירה. זה היה משחק מאוד מרגש, בין ברצלונה לארסנל. זה סוג ההוצאות המקריות שהאש"ל מכסה: כשרוצים לאכול משהו במלון וכדומה".

עם זאת אמר אולמרט, כי בשנים הנדונות בכתב האישום, הארגונים כבר לא שילמו אש"ל אלא כיסו את כל ההוצאות, כגון ארוחות במסעדות. לדבריו, אין לו מושג מה היו הסכומים המקובלים, אך פעם שמע מאחד מעוזריו שהם מקבלים 200-150 דולר ליום. לגבי עצמו - אמר אולמרט שלפני שני עשורים היה מקבל 100 דולר ליום.

בנוגע לפרשת טלנסקי אמר אולמרט, כי ייתכן שקיבל 2,000-800 דולר לכל נסיעה כדמי אש"ל באותם מקרים בהם טלנסקי הוא שיזם את הזמנתו בידי ארגונים שונים, בתקופה בה היה ראש עיריית ירושלים. הוא הסביר, שהסכום היה גבוה יותר, שכן הארגונים מימנו רק את הלינה במלון.


"העובדות לא היו חשובות למשטרה"


בהקשר זה, הכחיש אולמרט את טענת טלנסקי כאילו קיבל ממנו 5,000 דולר במזומן באירוע של בית הספר הגבוה לטכנולוגיה בירושלים. לדבריו, כל הנסיעה מומנה בידי הגורמים המזמינים האחרים, ולכן לא הייתה סיבה שיקבל דמי אש"ל. אולמרט הדגיש, כי גם כאשר קיבל מטלנסקי אש"ל - הסכומים היו נמוכים בהרבה. "אם הייתי מקבל אש"ל תמורת הנסיעה הזאת, עשיתי דבר בלתי ראוי, כי כל ההוצאות היו מכוסות - ואני לא מאמין שקיבלתי".

בהמשך עדותו, הכחיש אולמרט שורה של פרטים בעדותו של טלנסקי בדבר פגישות כביכול ביניהם בארה"ב, מפגשים בהם לטענת טלנסקי העביר לאולמרט אלפי דולרים במזומן במעטפות. לדברי אולמרט, "מה שמעניין את המשטרה הוא להוכיח שקיבלתי כסף. העובדות לא חשובות. העיקר להוכיח את העניין הזה, והם כבר ישכנעו את טלנסקי".

עוד הכחיש אולמרט שנפגש עם טלנסקי באחת מנסיעותיו, למרות שזו נרשמה בלוח הזמנים שלו. לדבריו, את גירסתו אוששו בנו שאול ופרופ' יורם שוהם, עימם סעד באותו יום לאחר המועד בו אמורה הייתה הפגישה להתקיים. "טלנסקי לא היה באופק", אמר אולמרט. תל-צור אמר, כי חוקרי המשטרה טענו בפני אולמרט, כי כל מפגש בינו לבין טלנסקי נועדה אך ורק לקבלת כסף ממנו. הוא ביקש מאולמרט להסביר מה עמד מאחורי הפגישות החטופות שנקבעו בין השניים, ושלדברי אולמרט לא התקיימו.

אולמרט השיב, שאינו יודע מדוע טלנסקי ביקש להיפגש עימו. "יכול להיות שטלנסקי רצה ממני משהו. אם הוא בא לתת לי כסף, אני לא קובע לו פגישה כשיש עוד אנשים בסביבה, ואומר לו: תבוא, תביא ותסתלק. אם אתה רוצה ממנו משהו, אתה מריץ אותו מקצה העיר לקצה העיר כמו נער שליח? כנראה שטלנסקי רצה לראות אותי. נדמה לי שאני ביטלתי את הפגישה איתו, כי הפגישה האחרת הייתה יותר חשובה לי. כאשר אתה קובע למישהו עשר דקות, זה נועד לאפשר לו להגיד שנפגש איתך, או שהוא רוצה ממך משהו ואתה תגיד לו: תודה, אני עסוק".







תאריך:  16/06/2011   |   עודכן:  16/06/2011
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אולמרט על גרסת טלנסקי: פנטזיות ועורבא פרח
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נחומי הירושלמי
16/06/11 14:37
2
ציצנבייסר
16/06/11 14:38
3
יונתן 18
16/06/11 15:01
4
יוסי החוקר
16/06/11 15:20
5
אוי לנו
16/06/11 16:10
6
אורי 1234
16/06/11 21:44
 
עממי
17/06/11 18:28
7
קארין
16/06/11 22:55
8
rehvot
19/06/11 10:46
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שר האוצר יובל שטייניץ הבטיח, והממשלה אישרה, הקלות מס למי שיהפוך את משרדיו לדירות. בינתיים עוד לא רואים את הצעת החוק, וודאי לא את הקלות המס. בתל אביב, עולם כמנהגו נוהג, והוועדה המקומית ממשיכה לדון ולאשר הפיכת דירות למשרדים, בדיוק ההפך מתוכניותיה של הממשלה.
16/06/2011  |  אלעזר לוין  |   חדשות
הלהיט החדש בשוק הנדל"ן הוא דירות לנכים ולמוגבלים בתנועתם. ל-News1 נודע, כי בחודשים האחרונים רכשו משקיעים לפחות 200 דירות כאלו, רובן באזור תל אביב, חלק מהן דירות לנכים דתיים בבני ברק. הביקוש לדירות אלו גבוה מאוד, ההיצע קטן, וכל דירה נחטפת.
16/06/2011  |  אלעזר לוין  |   חדשות
בסיום עדותו בפרשת ראשונטורס, נשאל (יום ה', 16.6.11) אהוד אולמרט בידי הסניגורית נוית נגב כיצד הוא חש כאשר מתברר לו בדיעבד מה אירע. אולמרט השיב: "כאב עמוק וצעק עמוק ומבוכה גדולה מאוד". הוא הוסיף, כי מתאמת הנסיעות, רייצ'ל רז-ריסבי, מעולם לא אמרה לו שאינה מסתדרת, אלא שאלה אותו שאלות קונקרטיות ו"ניסיתי לתת לה תשובה הגונה שנראתה לי סבירה לפי הגישה שהנחיתי אותה מקדמת דנא - להקל על המדינה בהוצאותיה, ושנסיעות פרטיות יכוסו מנקודות ומחשבון אישי.
16/06/2011  |  איתמר לוין  |   חדשות
שופט בית משפט השלום בראשון לציון, אברהם הימן, הרשיע (יום ה', 16.6.11) את בועז חכים וציון בבא במירמת "פונזי" בהיקף של 10 מיליון שקל. חכים היה בעלי "פיצוחי הקניון" בקניון בת-ים, ואילו בבא היה באותה עת שוטר ביחידת ליווי העצורים של משטרת מחוז תל אביב, וכעבודה נוספת, עבד אצל חכים.
16/06/2011  |  איתמר לוין  |   חדשות
יושב-ראש שס ושר הפנים, אליהו ישי, פנה (יום ה', 16.6.11) ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בבקשה לבדוק אפשרות לפתוח בחקירה פלילית, כדי לבדוק האם התבצעה עבירת תיאום מחירים במוצרי החלב בכלל, ובגבינת הקוטג' בפרט.
16/06/2011  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   משפט אולמרט  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת אולמרט-טלנסקי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת אולמרט  /  מי ומי  
אולמרט: הרגשתי שהחוקרים באים לתלות אותי  /  איתמר לוין
אולמרט: יהיה צריך לשאול על שיקול הדעת של הפרקליטות  /  איתמר לוין
נסיעות של אולמרט מומנו בידי ארגונים שזהותם אינם ידועה  /  איתמר לוין
הנואם המתמיד  /  איתמר לוין
הנוסעים בדמעה  /  איתמר לוין
"עיתונאי זניח"  /  יהודה דרורי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il