מליאת רשות החשמל החליטה אמש (ג', 21.6.11) להכיר בעלות חכירתה ותפעולה של אונייה מגזזת לייבוא גז נוזלי על-ידי חברת החשמל. החלטה זו מצטרפת לשורת החלטות שקיבלה רשות החשמל בתקופה האחרונה על-מנת למנוע מחסור בגז טבעי בשנת 2013, עקב אי-הוודאות הנובעת באשר למקורות אספקת הגז החל בשנה זו.
יש לציין כי הגז נוזלי יקר מגז טבעי בצורה משמעותית. יבוא גז מסוג זה, שיעלה את הוצאות חברת החשמל, צפוי להתגלגל בסופו של דבר אל הצרכן הסופי.
כיום, חברת החשמל רוכשת גז משני ספקים: ספק הגז המצרי EMG וקבוצת ים תטיס. אספקת הגז מקבוצת ים תטיס נעשית מקידוח "מרי בי", אשר כמויות הגז בו הולכות ומתכלות עם השימוש המוגבר בגז טבעי לצורך ייצור החשמל. כמות הגז במאגר "ים תטיס" צפויה להסתיים במהלך שנת 2012. מאגר הגז "תמר", אשר אמור להחליף את מאגר "ים תטיס" צפוי, על-פי תוכניות ההפעלה, לספק גז במחצית השנייה של שנת 2013, אם לא יהיו עיכובים. בפועל, צפויים עיכובים בהקמת האסדה הנוספת ליד מאגר "מרי בי".
המשמעות היא, כאמור, כי בשנת 2013 צפוי מחסור בגז טבעי אשר יביא לשימוש בדלקים חלופיים מזהמים יותר ויקרים יותר. המחסור בגז צפוי לגרום לכך שיחידות הפועלות בגז יופעלו בסולר או יוחלפו על-ידי תחנות קיטוריות המופעלות במזוט.
על-פי רשות הגז הטבעי, הדרך היחידה לספק חלק מהמחסור החל ב-2013, היא באמצעות טכנולוגיית מצוף ואונייה מגזזת, כאשר הצפי לתחילת הפעילות הוא לרבעון הראשון של שנת 2013. בשיטה זו מציבים מצוף בים המקושר בצינור למערכת הגז הארצית. אספקת הגז מתבצעת באונייה אשר מכילה גז מנוזל (LNG), המתחברת למצוף ומזרימה גז טבעי.
כמות הגז השנתית שניתן לספק באמצעות האונייה המגזזת היא כמיליארד עד מיליארד וחצי מ"ק לשנה, לפי אופן השימוש.