|   15:07:40
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
שקד. יצר מצג כוזב [צילום: פלאש 90] שקלאר. מינויים לא תקינים

האיש העומד בראש קול ישראל:

אריה שקד יצר מצג כוזב <br>בפני ועדת הכספים ברשות

הדבר אירע בשנת 2010 בעת שנדרשו שקלאר ושקד למסור דיווחים לוועדת הכספים ברשות השידור בדבר בקשתם למינוי פרויקטור לטכנולוגיות למרות זאת מתעקש אריה שקד להמשיך בניהול קול ישראל או להתמודד על קבלת תפקיד בכיר אחר שקד מונה לתפקיד מנהל (בפועל) של קול ישראל באופן פסול ובלתי תקין
25/06/2011  |   יואב יצחק   |   חדשות   |   תגובות

הוועד המנהל של רשות השידור החליט להפסיק את כהונתם של עשרות בעלי תפקידים - חלקם בכירים, ברשות השידור, שמונו שלא כדין, ובהם אריה שקד, שמונה לתפקיד המנהל (בפועל) של קול ישראל וזאת אף-לאחר שנכשל במכרז שקויים. ההחלטה התקבלה בעקבות דוח מבקר המדינה, שקבע כי המינויים בוצעו באופן הנוגד את החוק, ותוך העדפה פסולה של חלק מהמינויים, ובהם אריה שקד.

בביקורת המבקר נמצא, כי נוסף למינוי הבלתי תקין שבוצע על-ידי מנכ"ל רשות השידור מרדכי שקלאר - לקה שקד בדיווח מטעה, שיצר מצג כוזב בפני חברי ועדת הכספים של רשות השידור. על-כך נפרט בהמשך. למרות זאת, מתעקש שקד להמשיך בתפקידו כמנהל בפועל של קול ישראל או להתמודד על קבלת תפקיד בכיר אחר ברשות השידור. שקד מקיים, בימים אלה, "לובי" שבו נמנים כמה מעמיתיו הקרובים ברשות השידור, שתכליתו הפעלת לחץ על הנהלת רשות השידור, וזאת במטרה לסכל את הפסקת כהונתו בתפקיד בכיר.

מצג מטעה וכוזב

אופן התנהלותו של אריה שקד ודבר המצג הכוזב שהציג בפני ועדת הכספים של רשות השידור פורטו בהרחבה בדוח מבקר המדינה (61ב). המבקר בדק את אופן העסקתו של "פרויקטור לטכנולוגיות" ברשות השידור, וגילה כל תהליכי המינוי בוצעו שלא כדיך תוך הטעיית ועדת הכספים על-ידי אריה שקד. להלן החלק העיקרי מדוח המבקר העוסק בנשוא זה (ציטוט):

שיקום התשתית הטכנולוגית של הרשות הוא אחת מאבני היסוד של הרפורמה, כיוון שעל-אף השינויים הטכנולוגיים הרבים שחלו בענף השידור והתקשורת בשנים האחרונות, לא שודרגה התשתית הטכנולוגית של הרשות זמן רב. בישיבה שהתקיימה ביוני 2008 בנוכחות יו"ר הרשות, המנכ"ל, סמנכ"ל הכספים והיועצת המשפטית של הרשות הוחלט ש"לקראת ההשקעות ברפורמה, המנכ"ל ידאג לקבל ייעוץ חיצוני להכנת המכרזים לרכישת הציוד החדש".

מיולי 2009 לא היה ברשות סמנכ"ל הנדסה וטכנולוגיות (להלן - סמנכ"ל טכנולוגיות); האחרון, שנבחר במכרז בנובמבר 2007, פרש ביולי 2009. כאמור, על-פי חוק הרשות, חוק המינויים ונוהלי הרשות, סמנכ"ל טכנולוגיות חדש צריך להיות מגויס במכרז. ועדת המכרזים שתבחן את המועמדים לתפקיד צריכה לכלול את חברי הוועד המנהל של הרשות, את המנכ"ל ושני נציגים של האיגוד המקצועי.

כחלק מהליך קידום הרפורמה גיבש מנכ"ל הרשות צוות מיוחד בראשותו (להלן - צוות הרפורמה) שחבריו המנכ"ל, סמנכ"ל משאבי אנוש, סמנכ"ל כספים וכלכלה, מנהל הרדיו בעברית (בפועל), מנהל הטלוויזיה בעברית (בפועל), מנהל חטיבת החדשות בטלוויזיה (בפועל), מנהל שירותי הנדסה בטלוויזיה, מרכזת הרפורמה ונציגים מחברה להשמת עובדים (להלן - החברה). צוות הרפורמה התכנס מדי שבוע לקידומה מכל הבחינות.

אלה ממצאי המבקר

בגלל חשיבות שיקום התשתית הטכנולוגית ברשות ובגלל אי-איוש משרת סמנכ"ל הנדסה וטכנולוגיות החליט צוות הרפורמה לגייס "פרויקטור לטכנולוגיות" (להלן - הפרויקטור). משרד מבקר המדינה בדק את הליך גיוסו. להלן הממצאים:

1. באוקטובר 2009 החליט הצוות שבכפוף לחוות דעתה של סגנית היועמ"ש תאתר החברה מועמדים לתפקיד פרויקטור טכנולוגי. בנובמבר 2009 החליט הצוות למנות פרויקטור "שיתאם את הפרויקט מעבר להיבט המקצועי עד להשלמתו" ויטפל בכל הנושאים במסגרת הרפורמה.

באותו חודש המליצה סגנית היועמ"ש למנכ"ל שהפרויקטור יהיה עובד הרשות הואיל והוא "אמור לתת הנחיות לעובדי הרשות, לרכז פרויקטים, להיות שותף בקביעת מדיניות הרשות, להתקשר עם גופים חיצונים... וזאת כי ככלל עובדי חברה חיצונית לא יכולים לייצג את הרשות כלפי חוץ, לא יכול[ים] להשתמש בנייר רשמי של הרשות, לא יכול[ים] להשתלב בעבודה השוטפת של הרשות, לא יעביר[ו] ההנחיות לעובדים וכיו"ב". בניגוד להמלצת סגנית היועמ"ש של הרשות סיכם צוות הרפורמה בישיבותיו בנובמבר 2009 שניתן להעסיק את הפרויקטור כיועץ לפי תעריף החשב הכללי.

2. באותו חודש החליט הצוות כי מנהל שירותי ההנדסה בטלוויזיה יפנה לוועדת המכרזים של הרשות בעניין זה, והחברה תפרסם מודעה שיפורטו בה הדרישות הכלליות לתפקיד הפרויקטור, תמיין את המועמדים ותציג לרשות שניים-שלושה "מועמדים סופיים". בעקבות כך פנה סמנכ"ל הכספים לעובד החברה והזכיר לו שהצוות סיכם ש"מנהל הפרויקט [הפרויקטור] יועסק כיועץ, אשר אמור להיבחר בהליך בהתאם לחוק חובת המכרזים (פנייה לקבלת הצעות)". לפיכך מטרת ההליך היא איתור שלושה-חמישה מועמדים, אשר אליהם תפנה הרשות לקבלת הצעות. בסוף דצמבר 2009 החליט צוות הרפורמה שהמנכ"ל יפנה לוועדת המכרזים לגבי העסקת פרויקטור.

בתחילת ינואר 2010 פרסמה החברה מודעה לאיתור מועמדים לתפקיד הפרויקטור. בראשית פברואר 2010 ראיין הצוות שלושה מועמדים שאותרו על-ידי החברה. אחד מהם נבחר לתפקיד.

בעוד האישור של הוועד המנהל מיוני 2008 עסק ב"ייעוץ חיצוני למנכ"ל להכנת המכרזים ולרכישת הציוד החדש", צוות הרפורמה בחר פרויקטור שהוגדר כ"מנהל פרויקט בכיר". נקבע שעליו יהיה לרכז את כל העבודה לקראת שיקום התשתית הטכנולוגית של הרשות, הטמעת טכנולוגיות חדשות ושינוי דפוסי עבודה שנובעים מהם מבלי לבקש שנית את אישור הוועד המנהל לכך.

3. באפריל 2010, כחודש לאחר שהוועד המנהל של הרשות סיים את כהונתו, הציג מנהל הרדיו בעברית (בפועל) בתוקף תפקידו כמרכז עבודת צוות הרפורמה לוועדת הכספים של הרשות את העסקת הפרויקטור. מנהל הרדיו מסר לוועדת הכספים כי "בישיבת הנהלה הגענו למסקנה שצריך פרויקטור לעניין הזה, פרויקטור חיצוני שרואה תמונה כוללת של כל הוצאות המכרזים, כתיבת המכרזים. התחלנו לברר ויש מועמדים לעניין". מנהל הרדיו ביקש שוועדת הכספים "תאשר לנו ללכת על עניין של פרויקטור". יו"ר ועדת הכספים הביע תמיכה בהעסקת פרויקטור, אך ביקש תיאור תפקיד, הערכת עלויות וקציבת תקופת העבודה.

המסקנות של המבקר

בעת הפנייה לוועדת הכספים היה הליך בחירת הפרויקטור בשלביו האחרונים, אך מנהל הרדיו בעברית (בפועל) לא מסר זאת לוועדה. תחת זאת הוא ביקש אישור עקרוני להעסקת פרויקטור תוך יצירת הרושם שהתהליך רק בתחילת דרכו, ולפיכך ביקש יו"ר ועדת הכספים תיאור תפקיד, הערכת עלויות וקציבת תקופת העבודה.

באותו החודש ציין המנכ"ל במכתב ליו"ר ועדת הכספים ש"בהמשך לאישור העקרוני שניתן בישיבת ועדת הכספים של המליאה ביום 11.4.10 מצ"ב תיאור התפקיד, שאיושו הוא תנאי בסיסי לקידום הרפורמה ברשות. עליי להדגיש כי באין סמנכ"ל טכנולוגיות, גוברת חיוניותו של הפרויקטור... נא אישורכם". ב-26.4.10 הודיע סמנכ"ל הכספים למנכ"ל הרשות, ליועצת המשפטית ולמנהל הרדיו בעברית (בפועל): "הבנתי שהפרויקטור שנבחר זמין להתחיל את העסקתו ברשות". הוא הזכיר להם שיש צורך לאשר את ההעסקה בוועדת המכרזים של הרשות "קודם להתחלת העסקתו". במאי 2010 אישרה ועדת המכרזים את ההתקשרות עם הפרויקטור - כיועץ.

הוועדה הפנתה את העניין לוועדת 250 לאישורה. בו ביום אישרה גם ועדת 250 את ההתקשרות. במאי 2010 חזרה סגנית היועמ"ש על עמדתה שיש להעסיק את הפרויקטור כעובד הרשות ולא כיועץ, היות "שאם מעסיקים בן אדם במתקני הרשות, נותנים לו חדר ומצפים ממנו לעבוד אצלנו במשך 180 שעות חודשיות... דרך המלך היא להעסיק אותו כעובד ולא כקבלן".

4. בפגישה שקיימו במאי 2010 מנכ"ל הרשות, ראש צוות הרפורמה וסגן הממונה על השכר הוסכם כי יש לקבל את הנחיית הלשכה המשפטית של הרשות שיש להעסיק את הפרויקטור כעובד מן המניין כדי להעניק לו סמכויות ואחריות שיאפשרו לו לעבוד ברשות. סוכם כי "הפרויקטור יועסק כעובד בחוזה אישי, כסמנכ"ל פיתוח וטכנולוגיה בפועל. שכרו יעמוד על 90% משכר מנכ"ל" (ההדגשה במקור).

החלטה זו שונה מהותית מההחלטה המקורית של הוועד המנהל בדבר "ייעוץ חיצוני למנכ"ל" ומהחלטת צוות הרפורמה לגייס פרויקטור חיצוני ונובעת מאופן איתורו ובחירתו של הפרויקטור. ראוי היה שהמנכ"ל או מישהו מטעמו יעדכן את ועדת הכספים של הרשות ואת צוות הרפורמה בעניין שינוי זה, ואולם לא התקיים כל דיון מחודש בנושא ולא נדונו הטעמים שהביאו להפיכת ההחלטה על פיה.

המכתבים, ההסברים

במכתבו למנכ"ל הרשות ממאי 2010 חזר ואישר סגן הממונה על השכר את העסקת הפרויקטור כעובד הרשות בנימוק שיש "צורך [ב]שיקום התשתית הטכנולוגית, הטמעת טכנולוגיות חדשות ושנוי דפוסי העבודה הנגזרים"; הוא ציין כי "העסקת העובד מאושרת עד למינויו של סמנכ"ל טכנולוגיות".

בתשובתו למשרד מבקר המדינה מדצמבר 2010 ציין סגן הממונה על השכר כי "אישור מטעמו של הממונה על השכר נגזר מתכלית הסמכות שהעניק לו החוק ולפיכך מתייחס לתנאי העסקת העובד, ואין בו כדי להעניק אישור - מראש או בדיעבד - לעניין פרוצדורת המינוי של עובדים ברשות, ככל שמתחייבת פרוצדורת מינוי ייחודית בהתאם לכללי המינהל".

ביוני 2010 הודיע ראש צוות הרפורמה (מנהל הרדיו בעברית [בפועל]) למנכ"ל כי הפרויקטור התחיל לעבוד ברשות והוא בעצם "סמנכ"ל טכנולוגיות בפועל" (ההדגשה במקור). המכתב הועבר לידיעתהשל הסמנכ"לית למשאבי אנוש.

בתשובתו למשרד מבקר המדינה מחודש דצמבר 2010 הסביר מנהל הרדיו בעברית (בפועל) שנפלה טעות במינוח שהשתמש בו (העסקת הפרויקטור כסמנכ"ל פיתוח טכנולוגיות [בפועל]). לדבריו, כל שנתכוון הוא שרמת שכרו תהיה כמו של סמנכ"ל טכנולוגיות. מנכ"ל הרשות השיב במכתבו מחודש דצמבר 2010 כי "אכן הייתה אי בהירות בהגדרת תפקידו של פרויקטור ומעמדו בהנהלה" ו"לבסוף הובהר שהוא מועסק כפרויקטור בשכר בכירים".

בניגוד לתשובותיהם של המנכ"ל ושל מנהל הרדיו בעברית (בפועל), עולה מהמסמכים כי בהנהלת הרשות השתמשו, נוסף על המונח "פרויקטור טכנולוגיה", גם במונח "סמנכ"ל" לא רק לענייני שכר, אלא גם לענייני סמכות, כמפורט להן.

ב-11.6.10 הודיעה עוזרת המנכ"ל לסמנכ"לית משאבי אנוש כי "הוחלט, על-מנת לתת תוקף להחלטות והנחיות, [הפרויקטור] יועסק כסמנכ"ל בפועל. מכאן נגזרים תנאי העסקתו ומכאן הוא שואב את סמכויותיו".

לדעת משרד מבקר המדינה, על הנהלת הרשות ועל צוות הרפורמה היה להבהיר כבר בתחילת התהליך את הגדרת התפקיד של הפרויקטור ואת מעמדו ברשות, בעיקר לנוכח המלצתה של סגנית היועמ"ש בתחילת נובמבר 2009.

הרשות החלה אפוא להעסיק עובד בכיר בה כפרויקטור שהוא בעצם סמנכ"ל בפועל; הוא גויס בדרך שאינה דרך המלך ובניגוד לכללים: הנהלת הרשות ובראשה המנכ"ל קידמו את העסקתו לא בהתאם לאישור שניתן מראש על-ידי הוועד המנהל ובהליכי בחירה של יועץ חיצוני.

תאריך:  25/06/2011   |   עודכן:  25/06/2011
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אריה שקד יצר מצג כוזב בפני ועדת הכספים ברשות
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אםרת שדר
25/06/11 10:56
2
אריאל גולן
25/06/11 11:16
3
שלומית ש.
25/06/11 11:58
4
יונתן ד.
25/06/11 12:39
5
ישע
25/06/11 13:43
6
עובד רשות
25/06/11 20:55
7
אוהב שקד
25/06/11 21:52
8
matio
26/06/11 13:17
9
יהודה הפטיש
27/06/11 07:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענקית האינטרנט גוגל אישרה כי התבקשה על-ידי נציבות הסחר הפדרלית (FTC) להעביר מסמכים הנוגעים להתנהלותה העסקית בתחומי החיפוש והפרסום באינטרנט.
25/06/2011  |  סוכנויות הידיעות   |   חדשות

אחרי שהוצג אתמול במועדון, תומר חמד ממשיך לזכות למחמאות על המעבר למאיורקה. שוער הקבוצה דודו אוואט התראיין היום לאתר הרשמי של הקבוצה והתייחס לרכש הישראלי השני באיים הבלארים.

"כלל לא היה לי ספק באשר ליכולת של חמד. כששאלו אותי במיורקה עליו אמרתי שהוא בטח יצליח כאן", סיפר שוער הנבחרת.



ספרד ושווייץ, מי מהן תזכה באליפות אירופה עד גיל 21? את התשובות נקבל ביום שבת כשהשתיים יפגשו בארהוס שבדנמרק לקרב הגדול על התואר. הספרדים רוצים להניף את הגביע בפעם השלישית בהיסטוריה כשלאחרונה עשו זאת ב-1998 (עם ראול). הנבחרת מהאלפים, לעומת זאת, נטולת זכיות במפעל ונמצאת במעמד הגמר בפעם הראשונה בתולדותיה.

"לה רוחיטה" מציגה את משחק ההתקפה הטוב ביותר בטורניר. החניכים של לואיס מייה הבקיעו עד כה 9 שערים ב-4 משחקים, כאשר ניצחו בשלושה מהם ופעם אחת סיימו בתיקו (אנגליה). המשחק של הספרדים מבוסס על הנעת כדור ומסירות קצרות המזכיר מאוד את הנבחרת הבוגרת שזכתה באופן הזה באליפות אירופה ובמונדיאל.


אלפי מפגינים יצאו (יום ו', 24.6.11) שוב לרחובות ברחבי סוריה בהפגנות יום השישי הקבועות בחודשים האחרונים, לסיבוב נוסף של מחאה שמטרתו להפיל את נשיא סוריה, בשאר אסד. פעילי זכויות אדם מסרו כי לפחות 14 בני אדם נהרגו כאשר כוחות הביטחון של אס ירו על מפגינים בפרבר של דמשק.
24/06/2011  |  עופר וולפסון  |   חדשות
מור מלמד, אזרח ישראלי בן 28 המתגורר בניו ג'רזי, נעצר ביום שלישי השבוע. הוא מואשם בשוד אותו ביצע ביום חג המולד בחנות ציוד משרדי בעיר לייקווד. כך דיווח (23.6.11) עיתון מקומי.
24/06/2011  |  עופר וולפסון  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il