|
פיצוי כספי בגין איחור או ביטול הטיסה [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
|
בעקבות תלונות רבות שהגיעו לוועדת הכלכלה במהלך הדיונים של הצעת החוק לפיצוי וסיוע לנוסעים עקב עיכוב או איחור בטיסה, החליטה הוועדה בדיון שקיימה (יום ג', 28.6.11) בהכנה לקריאה ראשונה של הצעת החוק לאשר סעיף, לפיו הנוסע יוכל לתבוע בגין הנפקת כרטיס טיסה עם מועד טיסה פיקטיבי, שלא אושר מראש על-ידי רשות שדות התעופה, ובשל זאת הטיסה לא המריאה במועד הנקוב או בוטלה.
במקרה כזה בית המשפט יהיה רשאי לפסוק לטובת הנוסע פיצוי שלא תלוי בנזק, בסכום של עד 10,000 שקל. עוד החליטה הוועדה כי הסעיף לא יחול במקרים בהם כרטיס הטיסה הונפק שישה חודשים לפני מועד הטיסה, ובתנאי שהנוסע קיבל הודעה על המועד הסופי ארבעה חודשים לפני מועד הטיסה.
כמו-כן, אישרה הוועדה סעיף לפיו מפעיל טיסה או מארגן שלא טס בשבת והוכיח כי ביטל טיסה כדי להימנע מחילול שבת, לא יחויב לתת לנוסעים פיצוי כספי עקב הביטול.