עשרות אלפי שיחות של לקוחות פרטנר אורנג' פנו למוקדים הטכניים של אורנג' לסיוע בשימוש בסמארטפונים ובטאבלטים. בחברה הפנימו שלא כל אחד יודע לחפש ולמצוא בגוגל את התשובה הנכונה, והגיעו למסקנה שעליהם להיערך עם פלטפורמה שלמה כדי לתמוך בלקוחות.
במסיבת עיתונאים בתל אביב הציגה (יום ד', 29.6.11) אורנג' את הסמארטי'ז (Smarty's), קהילת מומחים המורכבת מעשרות עובדי החברה הנותנת מענה במגוון ערוצים. למשתמשים מוצעת פלטפורמה רחבה הכוללת 8 "עולמות מידע", הידודיים בחלקם, המיועדים להעניק מענה והדרכה זמינים, נגישים וממוקדים.
שמונת העולמות כוללים: סרטוני הדרכה ביו-טיוב, שאלות ותשובות נכונות באתר החברה, Smartypedia - מאגר מידע בלעדי בדומה לוויקיפדיה, שאל את המומחה בפייסבוק, פורומים, בלוגים מקצועיים, הדרכות פרונטליות במרכזי השירות בחלוקה לרמות ואגרות-מידע עם מידע רלוונטי וממוקד.
מדובר במערכת ענפה המבוססת על שאלות שכבר נשאלו במוקדי שירות הלקוחות. השאלות והתשובות נותחו כדי לתת מענה למידע המתבקש.
יעקב גלברד, מנכ"ל פרטנר, ו
יעקב קדמי, מנהל חטיבת השיווק והתוכן ומנועי צמיחה שהנחו את מסיבת העיתונאים, ציינו כי המהלך החדשני היה מדהים עבורם. לדבריהם, "הלקוח יודע שיש לו כתובת אחת. בגוגל תקבל תשובות טובות או לא טובות, אצלנו התשובה תהיה נכונה במאה אחוז". הובטח כי לא יבוצע ניטור של התוכן, גם כאשר יתייחס למתחרים.
השניים התייחסו בין היתר לכמה סוגיות:
- וואטס אפ ווייבר – אי-אפשר להחביא אותן. לשמחתנו הוייבר לא עובד, אבל הואטס אפ מסוכן. אין ספק שחלק מהדברים האלה מאיימים עלינו, לכן אנחנו משנים את החבילות שלנו מורכבות מחבילות של גלישה, של דקות ושל אסאמסים. ברגע שאנחנו גורמים ללקוח לקחת חבילת דאטה, אנחנו רואים טראפיק עולה בשימוש בדאטה ברשת שלנו, לעומת חודשים שהם לא לקחו חבילות דאטה והצטרפו לווייפיי. אנחנו נסים לתמרן ולבנות את ההצעה שלנו ללקוח כך שהיא תייתר את הצורך שלו למצוא כל מיני חלופות.
- מהירות הגלישה – יש צפי לשיפור המהירות. הרשת נכנסה לתהליך של שדרוג של דור 4. מדובר לא רק בדור אלא בטכנולוגיה שהיא הרבה יותר יעילה והרבה יותר מכווצת מבחינת התשתית. זו תשתית שמחברת את העולם של דור 2 עם דור 3 עם דור 4 עם העולם הקווי שנצא אליו על בסיס התשתיות שלנו ללקוחות של 012 וללקוחות אחרים. הרשת הזו תאפשר בשלב הראשון 21 מגה או 42 מטפסת כל הזמן כלפי מעלה. היא נשענת על תשתית קרקעית של סיבים אופטיים. על-מנת לאפשר את הגישה לפס רחב סלולרי אנחנו גם מאחדים את ההשקעות היום בתשתית הקווית שלנו, ואם אתם רואים טרקטורים עובדים – תדעו שהם שלנו. כלומר, אנחו נמצאים איפה שסוללים על-מנת להרחיב את היכולת של הסיבים האופטיים לאפשר את אותה מהירות גלישה סלולרית.
- לוח הזמנים – יש לוח זמנים הנגזר מאילוץ פיסי. על-פי המתוכנן, הרשת הסלולרית תהיה זמינה טכנולוגית בסוף הרבעון הראשון של 2012. במקביל, את ההרחבה ננסה למקד באזורי הביקוש ולאחר מכן באזורים שהם יותר פריפריאליים. אנו מאמינים שעד סוף 2012 נעמוד גם ביכולות הקרקעיות וגם הניידות. נוסיף לכך את ההמתנה שכולנו ממתינים למכשירי LTE, שכנראה ייכנסו לשוק באמצע 2012.
לצורך בניית השפה נבנתה פלטפורמה דיגיטלית באמצעותה נעשתה פנייה לאמנים וליוצרים מתחומים שונים בכל העולם. האמנים התבקשו להציג יצירות בהשראת מילים מעולמות התוכן של Orange, מילים כמו: freedom , friendship, play ,control, fun ועוד.
במסגרת התהליך החדשני, התקבלו עשרות יצירות מרהיבות ומתוכן נבחרו עבור הקמפיין הראשון שישה סרטונים ושמונה עבודות מודפסות.
בשלב ראשון יציג מסע הפרסום של אורנג' ישומים דיגיטלים שמציעה החברה באמצעות קניון האפלקציות (יישומים) המציג אלפי אפליקציות. בשלב השני יושק קמפיין זירת המומחים של smarty. על המלאכה מנצח משרד הפרסום ברוקנר נטע יער.