רבה של צפת, הרב שמואל אליהו, פנה (יום ה', 30.6.11) אל היועץ המשפטי לממשלה,
יהודה וינשטיין, בדרישה שיורה לפתוח בחקירה פלילית נגד יצחק לאור ו
עמירה הס בגין הסתה.
לדברי הרב אליהו, השניים קראו לפני מספר חודשים לערבים לפתוח באינתיפאדה שלישית והסיתו נגד
מתנחלים. במכתבו ציין כי ראוי שתהיה אכיפה שיוויונית אשר על פיה אם נחקר הרב דוב ליאור בחשד להסתה - ייחקרו גם מסיתים משמאל.
"קראתי את דבריו של מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב דנינו שבו הוא אמר ביחד עם כולם כי התנאי לשלטון החוק הוא אכיפה שוויונית, שאינה מפלה איש ואינה מעדיפה איש. ו"כל האזרחים שווים בפני החוק" כדבריו אמר דובר משרד המשפטים ואחרים", כתב.
לדבריו, התנאי של אכיפה שוויונית אינו מתקיים בישראל ועל כך התעוררה המחאה בעקבות מעצרו של הרב ליאור.
"אנו מוחים על מעצר הרב ליאור היא לא בגלל שרבנים אינם כפופים לחוק. המחאה היא בדיוק בגלל ה"אכיפה שוויונית" החשובה כל כך שלא מתקיימת. לפני מספר חודשים פניתי אליך בתלונה כנגד יצחק לאור - כתב בכיר בעיתון הארץ, שפרסם קריאה לערבים לפתוח באינתיפאדה שלישית. אינתיפאדה כוללת, כיודע, דקירות, התפוצצות באוטובוסים. שחיטות ילדים. זריקת אבנים ובקבוקי תבערה על כלי רכב נוסעים. הרוגים פצועים. יתומים ואלמנות", ציין במכתבו.
עוד הוסיף כי באינתיפאדת אל-אקצה נהרגו למעלה מאלף אזרחים ישראלים ונפצעו קרוב לשמונת אלפים.
"הקריאה של יצחק לאור לפתוח באינתיפאדה שלישית מפורשת לחלוטין, היא קוראת לפלשתינים ולישראלים ליטול בה חלק ממניעים אידיאולוגים. קריאה כזו שמתפרסמת בעיתון הארץ יכולה לשמש מרכיב משמעותי בהחלטה של הפלשתינים לפתוח באינתיפאדה שלישית. הם עלולים לחשוב שיש לטרור שלהם גיבוי והבנה בצד הישראלי, וכי הם ישיגו הישגים בעקבות מעשי הרצח שלהם", כתב.
עוד הוסיף כי הוא אינו מבין מדוע יצחק לאור לא נחקר ולא הועמד לדין למרות שעבר זמן רב מאז פורסמו דבריו.
"אם משווים את חומרת דבריו, הבוטות שלהם והסכנה שבהם הם חמורים פי אלף מהסכמה שכתב הרב ליאור על ספר שאין בו שום קריאה ישירה או עקיפה להרוג ערבים. גם לא שמענו שיהודים הרגו אלף או מאה או עשר ערבים בפעולות טרור מסוג האינתיפאדה שקורא לה יצחק לאור. לתלונה ההיא הצטרפה קריאה להעמיד לדין את עמירה הס ששיבחה את ירי הקאסמים על ישובי הדרום וקראה להם "קדושים".
"אנו חושבים כמו כולם שכל האזרחים שווים בפני החוק ושהתנאי לשלטון החוק הוא אכיפה שוויונית, שאינה מפלה איש ואינה מעדיפה איש. הבעיה היא שהמציאות שנגלית לעיננו היא הפוכה לגמרי. האכיפה לא שוויונית והתנאי לשלטון החוק מופר. אדוני היועץ. יש לנו אחריות על הציבור והתלמידים שמקשיבים לנו. חשוב לנו שלטון החוק, מחכים לתשובתך, ישמעו אותה תלמידינו ויצטרכו להחליט על פיה את המשך דרכם", לשון המכתב.