יהיה צפוף בביתן ב.מ.וו המסורתי, באוהל הגדול שתקים בביתן התצוגה בתערוכת המכוניות הבינלאומית (IAA), שתערך בחודש ספטמבר הקרוב בפרנקפורט. הקהל יהיה שונה בוודאי באופיו מזה הגודש באחרונה מחדש את אולם התצוגה של קמור ברחוב המסגר בתל אביב, אך צפוף לא פחות יהיה שם.
לשלל הדגמים החדשים מצטרפת עתה חשיפת מתיחת פניו של דגם ה-X5 רב המינוע, רכב הכביש - שטח שהגיע "כבר" לשנתו השלישית. 3 שנים "זה המון זמן" כיום בתעשיית הרכב המאוד תחרותית בעולם, אלא שאפילו מהנדסי ב.מ.וו הקפדניים לא הצליחו לאתר פגמים רבים בדגם המאוד מוצלח שלהם, ולפיכך התמונות שהופצו היום ברחבי העולם, מעידות על מתיחת פנים קלה, קוסמטית בעיקרה.
השפעתה מתיחת הפנים ניכרת בהקניית תוי חזית הדומים לאלה החדשים המאפיינים את החברה הבווארית, והם מתבטאים בעיקר בסבכת הקרור שבחזית, אותן "כליות" (להן טרם ניצא כינוי יאה יותר אף באנגלית), המעוטרות משני צידן בפנסי דרך מחופים מעטה מעוצב בחדשנות אופיינית.
מבט סביב מגלה עיצוב אירודינאמי וספורטיבי יותר, אשר ברוח הזמן מקל על זרימת הרוח סביב המרכב - שאמנם רק לעיתים רחוקות נאבק עם מכשולים מתחת לגחונו - ונידרש ליתר כושר פילוח האויר דווקא במהירויות הגבוהות בהן הוא נע על גבי האוטובאנים.
בחזית המכונית שהינה כיום "הכי גי'פ" שב.מ.וו מייצרת, יותקן מנוע בנפח 4.4 ליטרים בתצורת V8 שיפיק הספק מרבי משופר בן 320 כוחות סוס, ואשר יעביר עוצמתו המשופרת לגלגלים באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית חדשה בעלת חצי תריסר יחסי העברה.
הביצועים ישופרו בהתאם, והתאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש תושג תוך 7 שניות, וזאת בגירסת הבנזין. צמד מנועים נוסף, שהראשון שבהם הוא המנוע דיזל בנפח 3 ליטרים, בעל מערכת הזרקת סולר ישירה בשיטת המסילה המשותפת.
מנוע הדיזל המחודש מפיק 218 כוחות סוס ו-51 קג"מ, אשר יסייעו בהאצה המסורתית מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 8.3 שניות. את כוחו יעביר הפעם לגלגלים באמצעות תיבת הילוכים ידנית חדשה, שגם לה חצי תריסר יחסי העברה.
מדובר גם על מנוע שני, ה-BMW 4.4i V8 החדש בעל תיזמון השסתומים המשתנה, ולוטרוניק, המפתח 320 כוחות סוס ומצוייד בתיבת הילוכים אוטומטית בעל 6 יחסי העברה.
"מכונת הנהיגה המושלמת" מתהדרת בשלל אביזרי הבטיחות החדשים, ול-X5 מתוחת הפנים הותאמה מערכת ה-xDrive אשר נחשפה עבור דגם ה-X3 החדש, שהינו גירסת השטח לסידרת 3 ה"סלונית", אשר גם היא תגביר בחדשנותה את הצפיפות בביתן ב.מ.וו שבמרכז הקונגרסים של פרנקפורט.
בארה"ב מושמעת באחרונה ביקורת רבה כנגד רכבי השטח, וב.מ.וו מציאה לשוק הייצוא העיקרי שלה, פתרון מהיר, חזק, אלגנטי ובטוח (וגם יקר).
מערכת xDrive מזהה אוטומטית את הצורך למניפולציה אלקטרונית בהעברת הכוח בין הסרנים. המערכת מעניקה פתרון לבעיות שיוצרים מנועיה רבי העוצמה של ב.מ.וו, לגבי נהגים בעלי מיומנות פחותה: החברה מייצרת רק מכוניות בעלות הנעה אחורית, וה-xDrive המופקד על הנעה בכל ארבעת הגלגלים הופכת את העוצמה לנוחה ובטוחה לשליטה. החברה מציינת כי המערכת פותרת בעיות של היגוי יתר, כמו גם תת היגוי.
על הבטיחות מופקדים גם מערכת בקרת יציבות של ב.מ.וו הקרוייה DSC וכן תותקן מערכת ה-HDC לבקרת נסיעה במורדות תלולים. הבטיחות הפסיבית משופרת בגירסת ה-3 תושג אגב גם תודות למרכז כובד נמוך המושג באמצעות פתרון הנדסי ייחודי: הסרן הקדמי חוצה את אגן השמן, וכך נימצא שילוב הנדסי בין הצורך בהשגת מרכז כובד נמוך, לאילוץ הצורך בהשגת בסיס גלגלים גבוה - כראוי לרכב היורד לפעמים לשטח.
השנה עלו מכירות ה-X5 ב-32%, וב.מ.וו רוצים לשמור על המומנטום. לשווקים האירופיים תוצא המכונית בינואר 2004, וטרם ידוע מתי תגיע בדיוק לישראל.
על סוכנות קמור המקומית מהלכים איימים מאכערים שונים המנסים לייבא ארצה בחסות של תעלולים שונים ומשונים, אך כפי שנוהג לאמר מנכ"ל החברה, צבי זימרמן: "מי ירצה לקנות מפיראט מכונית כה משוכללת, ועוד לנסות לתת לו לטפל בה?".