אתר האינטרנט של תפוז ופורטל Start רכשו את שירותי נילסן נט רייטינגס, שרות המדידה רחב ההיקף למדידת דפוסי הגלישה באינטרנט.
תפוז הינו אתר אינטרנט מקבוצת סאני אלקטרוניקה בע"מ. בפורטל שמים דגש על פיתוח ויישום שירותי תוכן, מידע, יצירת קשר עם אנשים, שירותי מסחר ושירותים מקוונים אחרים בין הגולשים ובין צרכנים ועסקים.
לדברי מוטי חסין, מנהל מכירות בתפוז, תפוז ראתה בנילסן כלי אסטרטגי שיאפשר ללמוד על הרגלי הגלישה של הגולשים הישראלים ועל אפקטיביות הקמפיינים הפרסומיים המועלים באתר. לדבריו, זהו כלי סטטיסטי מעולה אשר יסייע במדידת האפקטיביות של פעילות האתר המקוונת, ולספק למפרסמים מכשיר לפילוח מדויק יותר.
קבוצת Start מהווה רשת של שערי כניסה לרשת, המאגדים בתוכם מידע מקיף ומעודכן על אלפי שירותים, אתרים ותכנים. השימוש בשירותי נילסן, מיועד לניתוח הגולשים ב-start.co.il וב-Yahoo, ששטחי המדיה שלהם נמכרים במסגרת קבוצת Start.
לדברי אראל בן-צדוק, מנכ"ל Start, ההחלטה על הרכישה נבעה מהמעמד הגבוהה לו זוכה נילסן נט רייטינגס בקרב המפרסמים והפרסומאים.
נתוני נילסן על הרגלי הגלישה ברשת של הישראלים מבוססים על מדידה שנערכת באמצעות פאנל 3,000 איש שנבחרו באופן אקראי. הפנאל מייצג את כלל האוכלוסיה בישראל מגיל שנתיים ומעלה, המחוברים לאינטרנט מהבית באמצעות מחשב Pc. באמצעות הפאנל נמדדים דפוסי התנהגותו של הגולש בהם: מי גולש, באיזה אתרים הוא גולש, זמן גלישתו, חשיפתו לפרסום, שיעור הקלקה על באנרים ונתונים השוואתיים לגבי דפוסי ההתנהגות של הגולשים הישראלים במדיום.