סגן נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב,
יהודה זפט, אישר (28.7.11) לרשות שדות התעופה לחלט מיליון שקל מתוך ערבות שהגישה מתמודדת במכרז, לאחר שנקבע שהצעתה הייתה תכסיסנית.
חברת רחמני עבודות עפר התמודדה במכרז של רש"ת לשדרוג מסלולים בנמל התעופה בן-גוריון והפקידה כנדרש ערבות בסך 5 מיליון שקל. ועדת המכרזים חשדה שהצעתה של רחמני תכסיסנית, שכן היא הייתה נמוכה מן האומדן בעשרות אחוזים, וזימנה לשימוע את מנכ"ל החברה, אמיר רחמני.
רחמני אמר: "אם צריך להפסיד כסף - נגזר עלינו מלמעלה להפסיד אז נפסיד. אבל יש לי חשש שאם נבצע את החוזה יתחילו בעיות בעת הביצוע, יש לי חשש שיהיו ויכוחים בין האחים שלי לבין המפקחים בשטח, וכדי לצמצם את ההפסד של החברה - אנו נעשה כל מאמץ למצוא סעיפים 'חריגים' שבגינם תשולם לנו תמורה נוספת. אני מוכן לוותר על הצעתי, היה והחברה תצא 'נקייה' זאת אומרת שתוכל להמשיך להגיש הצעות למכרזי הרשות וגם לא תחולט הערבות. זאת אני אומר כדי לעזור לרשות לעמוד בלו"ז ולמנוע חיכוכים". לאור דברים אלו, החליטה רש"ת לחלט מיליון שקל מתוך הערבות ולהחזיר לרחמני את היתרה.
בשימוע נוסף טען רחמני, כי לא הובן כהלכה בשימוע הראשון: "אני רוצה שתדע שאני לא תכסיסן, אני לא צריך עוד רזומה, בניתי את בסיס נבטים. אני דיברתי מהלב, אני לא תכסיסן ואני מוכן אם תחלטו לי את הערבות, לבצע את העבודה ואני אשב בשטח ואדאג שהעבודה תזרום. קרתה לי פה תקלה, טעיתי ולא קרה לי דבר כזה משנת 1990". את דבריו בשימוע הראשון הסביר באומרו: "תקפו אותי במספר סעיפים. אני התכוונתי לדבר אחר. רק ציינתי מה התרחיש שיכול להיות אם אני אצטרך לעבוד במחירי הפסד. לא התכוונתי לתת בזול, קרתה לי פה תקלה".
למרות הסברים אלו, עמדה רש"ת על החילוט ורחמני ערער לבית המשפט. זפט דחה את ערעורו לאחר שקבע, כי אכן מדובר בהצעה תכסיסנית ולא בטעות או ברשלנות מצידו של רחמני. החברה, הוסיף זפט, "הגישה הצעה תכסיסנית במטרה לזכות במכרז ולאחר מכן לפעול לשיפור עמדות, תוך דחיקת המשיבה לשינוי תנאי המכרז מתוך כורח".
עוד אומר זפט, כי עצם מסירת הערבות מהווה הסכמה מצד המתמודד לכך שהרשות המנהלת את המכרז תהיה רשאית לחלט אותה באופן חלקי או מלא, ללא צורך בהליך משפטי. הוא אומר, כי חובתה של ועדת המכרזים לשמור על טוהר ההליך, ובמסגרת זו היא רשאית לחלט ערבויות כדי לפעול נגד מגישי הצעות תכסיסניות.