מועצת עיריית באר שבע אישרה (יום ב', 28.7.0) את ההסכם שנחתם בין ממשלת ישראל לעיריית באר שבע להפסקת פעילותה של חברת התחבורה העירונית בבאר שבע, והוצאתם למכרז של כל קווי התחבורה הציבורית, שהופעלו עד כה על-ידי החברה העירונית.
החברה העירונית - בעלת האישיות המשפטית הייחודית בארץ, ניקלעה לקשיים עוד לפני זמן רב, ואלה חייבו הפרטה מושלמת באופן הנהוג כיום בשאר חלקי הארץ.
שר התחבורה, אביגדור ליברמן, ציין כי אישור ההסכם יאפשר לזרז את פירוק החברה, ולהוציא את קווי השירות העירוניים בבאר שבע למכרז בתוך שלושה שבועות.
התחבורה הציבורית העירונית בבאר שבע תופעל על-ידי אחת ממפעילות התחבורה הציבורית שעלו לשלב הסופי (P.Q) במכרז שפרסם משרד התחבורה.
הקבוצות שעלו לשלב הסופי הן: קבוצה הכוללת את "נהור נתיבי תחבורה" (חברה-בת של דן), תורבוס מכשירי תנועה (ייבואנית קרייזלר, סוזוקי ופורשה ובעלת מיפעלי הרכב בנצרת) ואתגל אחזקות, בניהולו של רן קול, לשעבר מנכ"ל משרד האנרגיה). קבוצה שניה; אגד תחבורה ציבורית, (חברה-בת של אגד), חברה שלישית היא חברת קונקס, חברה רביעית הכוללת את סופרבוס וקבוצה נוספת הכוללת את חברת המכוניות מאיר (יבואני וולוו, יגואר והונדה) וחברת האוטובוסים הורן את ליבוביץ מעפולה.
החברה שתזכה במכרז תנהיג רמת שרות גבוהה מהמקובל בתחבורה הציבורית, שתכלול הפעלת אוטובוסים חדישים וממוזגים ובתדירות גבוהה. לדברי ליברמן החברה צפוייה להפעיל את הקווים בתוך שלושה חודשים בלבד, זאת מאחר ותשתיות הקווים יועברו בשלמותם לידי הזכיין שיפעיל את הקווים.
ליברמן ציין כי החברה שתזכה במכרז תשלם תמלוגים שנתיים למדינה, תמורת הפעלת הקווים. לדבריו, תעריפי הנסיעה הזולים הנהוגים בבאר שבע ישמרו גם לאחר כניסת החברה החדשה.