מכה קשה מהצפוי לחברות הדלק ועדת המחירים המשותפת למשרד האוצר ולמשרד התשתיות החליטה (יום ג', 30.8.11) פה אחד, להמליץ לשרים
יובל שטייניץ ו
עוזי לנדאו על הורדת מרווח השיווק והתוספת למחיר שער בז"ן בכ-19 אגורות, אחרי מע"מ.
מדובר על הורדה חדה מהצפוי במרווח השיווק, העומד היום על 70 אגורות, כאשר השינוי ייכנס לתוקפו כבר בתחילת ספטמבר. עם זאת, ההשפעה המדויקת של קיצוץ מרווח השיווק על מחיר הבנזין לנהגים עוד לא ברורה לגמרי, אך נראה שהיא תמנע את מרבית ההעלאה שאמורה הייתה להתקיים במחיר הבנזין.
משרד האוצר, המנסה למנוע את התייקרות מחירי הדלק בחודש הקרוב על-רקע המחאה הציבורית בנוגע ליוקר המחייה, מנסה לשכנע את משרד התשתיות להוריד את מרווח השיווק בשיעור שהומלץ, כדי למתן את העלאת מחיר הבלו, שצפוי לייקר את מחיר הדלק בעד 25 אגורות.
העבודה בנושא בחינת גובה מרווח השיווק החלה לפני שנתיים על-ידי מינהל הדלק במשרד התשתיות. בחודש אפריל הוצגה העבודה המקצועית שהוביל מינהל הדלק בפני ועדת המחירים הבינמשרדית. בחודש יולי הגיש מינהל הדלק טיוטת דוח סופי בעניין מרווח השיווק והתוספת למחיר שער בז"ן לוועדת המחירים, שמשמעותה הפחתת המחיר לצרכן ב-22 אגורות.
לאחר שלמדה את טיוטת הדוח, יצאה ועדת המחירים לשימוע ציבורי שהתקיים באמצע חודש אוגוסט. בעקבות השימוע התכנסה הוועדה על-מנת לבחון את כל הטענות שהועלו בפניה.
לאחר שנלמדו טענות הגופים השונים לעומקן ולאחר שורה של דיונים שהתקיימו בשבועיים האחרונים, החליטה כאמור ועדת המחירים, על דעת כל חבריה, להמליץ על הפחתת המחיר המירבי לצרכן ב-19 אגורות בשירות עצמי.
שר האוצר, יובל שטייניץ, ציין כי מדובר בהחלטה חשובה, ששמה סוף למסע הלחצים והעיכובים מטעמן של חלק מחברות הדלק והאנרגיה. "מדובר בהחלטה הלוקחת בחשבון לא רק את טובת חברות הדלק, אלא גם את טובת האזרחים ובעלי העסקים", אמר שטייניץ.