|
[צילום: טורקיש איירליינס]
|
|
|
|
|
מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות בישראל, יוסי פתאל, פנה אל הנהלת חברת טורקיש איירליינס וביקש ממנו שלא לגבות דמי ביטול מישראלים שהחליטו שלא לטוס לטורקיה בשל המתיחות בין המדינות.
פתאל ציין כי מאז התקרית שאירעה אתמול (יום ב', 5.9.11) בנמל התעופה באיסטנבול, שבמהלכה עוכבו כארבעים אנשי עסקים ישראלים על-ידי כוחות הביטחון הטורקיים ועברו תשאול ביטחוני שכלל הפשטתם מבגדיהם, מבקשים ישראלים רבים לבטל את טיסותיהם לטורקיה.
"מאז התקרית מקבלת ההתאחדות אין ספור פניות מסוכני נסיעות שלקוחותיהם מבקשים לבטל את טיסותיהם בחברת טורקיש איירליינס", כתב וציין כי מדובר בנוסעים בטיסות ישירות לטורקיה ובטיסות אשר אמורות לנחות נחיתות ביניים בטורקיה בדרכן ליעדים אחרים.
לדברי פתאל, חברת טורקיש איירליינס התחשבה ביוני 2010, לאחר ההשתלטות על המשט לעזה, במתיחות הגואה בין ישראל לטורקיה ולא חייבה את הנוסעים בדמי ביטול הכרטיסים.
"אנחנו מאמינים שיהיה זה הוגן שתפעלו באופן דומה גם הפעם, מתוך רגישות למצב היחסים בין המדינות ומתוך ההבנה שהאופן שבו תטפל בסוגיה זו תשפיע באופן ניכר על רצונם של נוסעים ישראלים לטוס בחברת טורקיש איירליינס בעתיד, לאחר שהמצב הפוליטי יתבהר והאמון בין ישראלים לטורקים ישוב", לשון המכתב.