האגף לאכיפת חוקי עבודה שבמינהל הסדרה והאכיפה במשרד התעשיה המסחר והתעסוקה, יוצא בימים אלה למבצע לאכיפת הוראות חוקי העבודה בקרב מעסיקים בענף מוקדי שירות ומכירה טלפונית.
מבצע זה הוא חלק מתוכנית עבודה מקיפה אשר גיבש האגף לאכיפת חוקי עבודה לאיתור והגנה על אוכלוסיות עובדים חלשות בשוק העבודה, ובא בהמשך למבצעים בקרב אוכלוסיות עובדים חלשות אותם קיים האגף בשנת 2010 .
במסגרת המבצע יפקדו מפקחי העבודה מוקדי שירות ומכירה טלפונית ויפעלו לבדיקת תנאי העסקתם של עובדים. כמו-כן, ידרשו המפקחים מידעים ומסמכי שכר וכן יגבו עדויות מעובדים, אשר במקרים הרלוונטיים ישמשו בסיס להמשך החקירה מול המעסיקים.
החקירה תכלול בין היתר בדיקת יישום הוראות של מספר חוקים מרכזיים, בהם חוק שכר מינימום, חוק שעות עבודה ומנוחה, חוק הודעה לעובד (תנאי עבודה), חוק הגנת השכר והחוק למניעת הטרדה מינית.
יחזקאל אופיר, מנהל אגף אכיפת חוקי העבודה בתמ"ת, מסר: "תופעת מוקדי השירות והמכירה הטלפונית הולכת ומתרחבת ברחבי הארץ ובתחום זה מועסקים כיום אלפי עובדים בעשרות מוקדים. מסגרת העסקה זו מאופיינת בשכר עבודה נמוך, שחיקה מהירה ותחלופה גבוהה של עובדים. מדובר במסגרת העסקה בה מועסקים מגוון של עובדים מהפריפריה, סטודנטים, אוכלוסיית אנשים עם מוגבלות, חרדים, בני מיעוטים ועוד, ואנו נפעל להבטיח ולהגן על זכויותיהם לפי חוק".
יש לציין, כי בשנים 2010-2007 ביצע האגף פיקוח בקרב כ-7,000 מעסיקים, הוטלו כ-5,000 קנסות מנהליים בסכום של 52 מיליון שקלים בסך-הכל, והוגשו כ-1,000 כתבי אישום. כמו-כן, ניתנו כ-800 התראות למעסיקים.