למשרדי הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן הגיעו תלונות צרכנים שהלינו על פרסום חברת אופטיקנה בע"מ, לפיו "אופטיקנה מציגה משקפיים ...לנהיגה, לקריאה, לטלוויזיה ולמחשב ב-199 שקלים בלבד", אך כשביקשו לרכוש משקפיים נוכחו לגלות כי בפועל הפרסום מתייחס למסגרת ולא למשקפיים בכללותם.
בעקבות התלונות, פתחה הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן במשרד תמ"ת, בבדיקה בחנויות השונות של חברת אופטיקנה בע"מ. הבדיקה העלתה כי אכן הפרסום מתייחס למסגרות בלבד ולא למשקפים בכללותם, וכן נמצא כי הוא מתייחס למספר מצומצם של מסגרות משקפיים המצוי במלאי החנויות ולא על כלל המסגרות המצויות במלאי.
לאור התלונות וממצאי הבדיקה, הורתה הממונה על הרשות ,עו"ד תמר פינקוס, לחברת אופטיקנה להסיר מידית את הפרסומים המופעים בעיתונים, בטלוויזיה ובשאר המדיות, הכוללים פרסום מטעה על מכירת משקפיים במחיר מבצע כשפועל הפרסום מתייחס רק למסגרות. כן הורתה הממונה על פתיחת חקירה פלילית כנגד החברה. הממונה הודיעה לחברה כי פרסום מטעה זה הינו עבירה בניגוד לחוק הגנת הצרכן, תשמ"א -1981.
פינקוס הבהירה כי פרסום המציג לצרכן מוצר שהינו מכלול ובפועל מדובר רק בחלק ממנו, הינו הטעיה של הציבור ופוגע ביכולתו של הצרכן לשקול את כדאיות הרכישה מבעוד מועד.