|
חברת החשמל. לא עומדת בחובותיה? [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
"עשרות אלפי איש הזכאים לתשלום מופחת מחברת החשמל לא מקבלים אותו" - כך טוענת
המועצה הישראלית לצרכנות שהגישה תובענה ובקשה להכיר בה כייצוגית נגד חברת החשמל בגין אי-פרסום הזכות לתשלום מופחת לפי תיקון מס' 6 לחוק משק החשמל.
בתובענה שהוגשה באמצעות משרד עו"ד אהרונסון, אבולעפיה ושות' ועו"ד
עופר לוי, מבקשת המועצה לצרכנות מבית המשפט להורות לחברת החשמל לקיים לאלתר את חובותיה וכן לצקת תוכן מעשי להוראת התקנה, ולקבוע מהו אותו פרסום אליו התכוון המחוקק, באיזו מדיה יש לפרסם, מהי התדירות הנדרשת לפרסום ומהו הפרסום המתאים.
בהתאם לתיקון מס' 6 לחוק משק החשמל, נקבעה זכאותן של אוכלוסיות מוחלשות לקבלת הטבה בתשלומי החשמל. הסעיף נועד להקל על אוכלוסיות המתקשות לעמוד בהוצאות הכרוכות בתשלום עבור שימוש בחשמל.
חברת החשמל צריכה להעניק את ההטבה לפי רשימות ממוחשבות של פרטי הזכאים שיועברו לה על-ידי המוסד לביטוח לאומי או הרשות לזכויות ניצולי שואה במשרד האוצר. "בין הכיסאות" נופלים כל אותם אלו שנמצאים באותן רשימות אך אינם נחשבים ל"צרכנים רשומים" של חברת חשמל. לכן נקבע כי על חברת החשמל לפרסם מזמן לזמן באמצעי התקשורת מידע כללי בדבר הזכאים לתשלום מופחת וזאת כדי לעורר מודעות ציבורית. לטענת המועצה לצרכנות, חברת החשמל לא מילאה חובתה זו, למרות שמדובר בכ-46 אלף איש.