הוועדה הציבורית להגברת התחרותיות בענף הרכב בישראל, ברשות פרופ'
ירון זליכה, תעסוק גם בנושא המיסוי על ענף הרכב בישראל ויצורפו אליה נציגים של משרד האוצר. כך הודיע (יום ג', 4.10.11) שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ.
כ"ץ ציין כי בישיבת הממשלה שהתקיימה אתמול הוחלט לצרף לוועדת זליכה נציג של רשות המיסים ונציג של הממונה על ההגבלים העסקיים, במטרה לאפשר לוועדה להגיש מסקנות גם בנושא שלהלן, ולגבש אמצעי פעולה משלימים להגברת התחרות בענף.
פרופ' מנואל טרכטנברג הבהיר בישיבת הממשלה כי הוועדה לשינוי חברתי-כלכלי שברשותו אינה תומכת בהקמת ועדה בינמשרדית חדשה שתעסוק בהיבטים של ענף הרכב, אלא בהרחבת סמכויותיה של ועדת זליכה ובצרוף של נציגי אוצר לוועדה.
עוד נמסר בהודעת
משרד התחבורה כי ראש הממשלה
בנימין נתניהו הודיע בישיבת הממשלה כי הוא תומך בסיכום שהושג לפיו סמכויות ועדת זליכה יורחבו ויצורפו אליה נציגים נוספים של ממשרד האוצר כדי שיתאפשר לה לטפל גם בנושא המיסוי על ענף הרכב.
עם זאת, במשרד האוצר הדגישו בתגובה כי נציגם לא הצטרף לוועדת זליכה. כמו-כן, אמרו, בהמלצות ועדת טרכטנברג אשר מונתה על-ידי ראש הממשלה צוין כי יש צורך בהקמת ועדה משותפת למשרדי האוצר והתחבורה אשר תעסוק באופן מקיף יותר בכלל ההיבטים של ענף הרכב.
ועדת זליכה שמונתה לפני כחודש על-ידי השר כ"ץ נועדה לבחון את צמצום הריכוזיות בענף הרכב ולגבש המלצות להסרת חסמים שיביאו להגברת התחרותיות ולהוזלה של התעריפים בכל ענפי הרכב. הוועדה צפויה להגיש את מסקנותיה עד ל-30 בינואר 2011.
כ"ץ ציין כי הוא נחוש לפתוח את ענף הרכב לתחרות חופשית: "מדובר באחד המונופולים הגדולים והחזקים במשק. כל ניסיון למנוע תחרות בענף לא יצליח ויתקל בתגובה קשה של הרשויות והציבור בישראל".
שר התחבורה הוסיף כי הציבור בישראל איבד את סבלנותו כלפי המונופולים הגדולים. "כדאי להתבונן במונופולים גדולים שניסו למנוע תחרות, כמו חברת 'תנובה' ולהבין שמה שקרה ל'תנובה' יקרה גם למונופולים בענף הרכב, רק בעוצמה גדולה יותר".