|
סאגה נוספת לאחר שהלקוחות התייאשו וביקשו לעזוב [צילום: AP]
|
|
|
|
|
קבוצת חמו גלמית הגישה (יום ג', 4.10.11) תביעה משפטית נגד חברת אורנג' על סכום של קרוב ל-50 אלף שקלים, והוסיפה בקשה להכיר בתביעה כייצוגית.
התביעה, שהוגשה באמצעות משרד עורכי דין יפעת בן דוד עמית, כוללת שורה ארוכה של טענות נגד החברה, לרבות מסירת מכשירים מיד שניה במצגת שהם חדשים, שינוי תנאי התקשרות ללא אישור והודעה ללקוח, גביית יתר בשל בקשת ניתוק, שרות לקוי ועוד.
קבוצת חמו גלמית עוסקת ביבוא, שיווק והפצה של דשא סינטטי ושאר מוצרים אקולוגיים לפיתוח גינות ושטחים ציבוריים תחת המותג "פשוט ירוק". החברה התקשרה עם אורנג' לקבלת מכשירים ושירות עבור כ-15 קווים.
בכתב התביעה נטען כי במועד החתימה על הסכם ההתקשרות הבטיח נציג אורנג' הבטחות רבות, ובהן נציג שרות אישי שיטפל בכל עניני החברה, שרות שליחויות לאיסוף והחזרת מכשירים לתיקון או החלפה, מתן זיכויים על שימוש בהיקף מסוים ועוד. מרבית הבטחות אלו, לטענת חמו גלמית, הופרו במהלך ההתקשרות ללא הודעה מראש. "נציגי החברה נאלצו לכתת את רגליהם שוב ושוב למשרדי אורנג' מסיבות שונות תוך פגיעה בעבודתם השוטפת", נאמר בכתב התביעה.
עוד נטען, כי במהלך תקופת ההתקשרות קיבלה חמו גלמית טלפונים שהוצגו בחדשים באריזה סגורה, אולם לאחר השימוש התגלו בהם זכרונות שלא נמחקו ומעידים על כך שהמכשירים היו בשימוש קודם לכן.
בעקבות הכשלים ביקשה חמו גלמית לקבוע פגישה עם נציגת אורנג'. החברה טוענת בכתב התביעה כי לאחר קביעת הפגישות הן בוטלו לפחות 3 פעמים ללא הודעה על ביטול הפגישה. בכל אותן שלוש פעמים התשובה של הנציגים במוקד הייתה זהה ותמוהה ולפיה הנציגה שהייתה אמורה להגיע לפגישה עברה תאונת דרכים ולכן לא יכלה להודיע על הביטול.
לאחר שאנשי חמו גלמית התייאשו וביקשו לעזוב את אורנג' החלה לדבריהם סאגה נוספת שכללה גביית דמי ניתוק מופרזים בתואנות שונות.
חמו גלמית מבקשת להכיר בתביעה כייצוגית על סמך ההערכה כי התנהלותה של אורנג' מול החברה בתחום השרות, גביית הכספים הבלתי מוצדקת ושינוי תנאי ההתקשרות דומה לזו שהייתה כלפי צרכנים עסקיים ופרטיים אחרים, שחלקם הגדול בחר להימנע מלהביא את העניין לבית המשפט.