ועד עובדי הרכבת צפוי לטרפד את בקשתו של שר התחבורה ישראל כ"ץ, שביקש להאיץ את עבודות הפיתוח להכפלת המסילה בקו מתל אביב לבאר שבע. כ"ץ ביקש לבצע עבודות יום ולילה ולמנוע בכך השבתה מוחלטת של הציר דרומה, כפי שקורה כיום בכל פעם שיש תקלה.
דיון בנושא התקיים בלשכת השר ביום חמישי האחרון, ובמהלכו פרסו נציגי
רכבת ישראל בפניו את תוכניות הפיתוח העתידיות, והבהירו לו כי העיכוב בשבוע שעבר היה תקלה ולא פגיעה מכוונת מצד העובדים.
עבודות הפיתוח מבוצעות אומנם בידי קבלנים חיצוניים, שמסוגלים לבצע אותן לכל אורך שעות היממה, אך נדרשת בהן גם התערבות מצד עובדי רכבת המומחים בנושא. אולם הוועד אינו מוכן לאשר להם לבצע עבודות מעבר לשעות העבודה הרגילות, דבר המשבית לגמרי את העבודות בלילה.
בהנהלת רכבת ישראל צופים כי הכפלת המסילה לבאר שבע תסתיים כמתוכנן - במאי 2012, ואומרים כי הבעיה העיקרית היא באישור של
משרד התחבורה למערכת איתות בציר איילון, שתאפשר מעבר של 14 רכבות בשעה במקום 11 כיום. כיום עובדים ברכבת על מסילה רביעית בציר זה, כדי להרחיב את קיבולת איילון.
עדיין קיימים מכשולים שונים בתוכניות הפיתוח של הרכבת, ובהם דרישות שונות מצד רשויות מקומיות באשר לרכבת באופקים, קיר מגן אותו דורש משרד הביטחון ליד ניר עם, קברים ברמלה, התנגדות הפלשתינים למעבר הקו מעבר לקו הירוק והתנגדות תושבי מבשרת ציון לעבודות הכוללות מפגעי רעש ואבק.
בדיון דרש מנכ"ל משרד התחבורה, דן הראל, לאכוף את ההבנות בנושאי הבטיחות שנחתמו עם הוועד ולקדם את נושא רכישת 72 הקרונות שיהיו חסרים בעתיד ומשרד האוצר בולם את רכישתם. השר כ"ץ השיב שיש לטפל בנושא מול הוועד בסבלנות ובמתינות.