|
התקנות לא מיועדות לטיסות ברגע האחרון [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
מהיום רשאי כל צרכן לבטל עסקה לרכישת טיסה היוצאת מישראל וחוזרת אליה. זאת לאחר כניסתן לתוקף של תקנות הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן הקובעות בין היתר כי צרכן יוכל לבטל עסקה לרכישת טיסה שנעשתה באופן פרונטלי (למשל במשרדי החברה) זאת לעומת עסקה לרכישת טיסה שנעשתה במכר מרחוק עליה חלות הוראות אחרות.
את העסק לרכישת טיסה יוכל הצרכן לבטל תוך 14 ימים מיום עשייתה ועד 18 יום שאינם ימי מנוחה לפני מועד הטיסה. התקנות החדשות יופעלו כהוראת שעה עד ליום 1.1.13. לאחר מועד זה, אם לא יוצע תיקון אחר לתקנות, יחזור המצב המשפטי להיות כפי שהציעה הממונה על הרשות, היינו 14 ימים שאינם ימי מנוחה לפני מועד הטיסה.
עוד נקבע בתקנות כי לא ניתן יהיה לבטל עסקה לרכישת שירותי תיירות חוץ המתחילים והמסתיימים במלואם מחוץ לישראל, כגון מלון בחו"ל, טיסה מחו"ל או טיסת המשך הניתנת על-ידי חברת תעופה אחרת וכדומה, וזאת לאור העובדה כי עוסק בחו"ל ממילא אינו מחויב לחוקי מדינת ישראל ולא יכולה לחול עליו החובה להשיב לצרכן הישראלי את כספו.
תיקון נוסף שנעשה בתקנות הוא הקביעה כי ניתן לבטל עסקה לרכישת חוגים וקורסים, תוך 14 ימים מיום עשיית העסקה ובלבד שלא תיעשה 14 ימים לפני תחילת הקורס או החוג, מאחר שנטענה טענה שחוגים וקורסים רבים נפתחים על בסיס מספר נרשמים וכשצרכן מבטל ברגע האחרון, לא תמיד ניתן לאייש את מקומו באחר.