|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

משרד התחבורה בסכנת ייבוש תקציבים

לאחר שנים של מחלוקת בין משרד האוצר והתחבורה בנושא הרשות המטרופולינית לתחבורה ציבורית בת"א, הושג סיכום שעלול לעכב הסעת המונים ראויה בעוד כמה שנים מחלוקות אחרות עלולות להסתיים בעצירת המימון הכספי לפרויקטים
04/12/2011  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
משרד האוצר מאשים את משרד התחבורה בתקיעת התחבורה הציבורית בישראל

אין הורים לתחבורה הציבורית
"לתחבורה הציבורית בישראל אין באמת אבא ואימא, משום שהסמכות והאחריות לא נמצאות בידי הממשלה אלא בידי השלטון המקומי. צריך שינוי מהותי כדי לקדם את התחבורה הציבורית. הענף מורכב מכדי שתתאפשר התנהלות כפי שהיא היום"

אבי בר-אלי
בלחץ השר: המלצות טרכטנברג לתחבורה שונו

במשרד האוצר נסוגו חלקית מהתביעה אותה הציגו למשרד התחבורה לממש את המתווה עליו סוכם בפגישות עם ראשי ערים עם ראשי משרד התחבורה, לקידום מיידי של רשויות מטרופוליניות לתחבורה ציבורית. מדובר בגוף ראשון במעלה הקיים במדינות רבות, ושללא קיומו כפי שסוכם עלול פיתוח התחבורה הציבורית בישראל להיתקע.

סוכם בין שני המשרדים כי תקודם ישירות חקיקה להקמתן של רשויות תחבורה מטרופוליניות. זאת לנוכח התנגדותו של שר התחבורה למתכונת הזמנית של הקמת הרשות בתל אביב עד להשלמת החקיקה. במקורף הייתה כוונה שהכל ייעשה בצורה הסכמית ובשלב מאוחר יותר תיקבע חקיקה להעברת סמכויות בצורה הסכמית לידי הגוף שיוקם.

משרד התחבורה, למרות הבטחות בשנים עברו תוקע את הנושא ומתנהל בעצלתיים. ההבטחה האחרונה בנושא ניתנה במהלך כינוס ים המלח לתחבורה ציבורית, ובמסגרתה התחייב מנכ"ל משרד התחבורה דאז, דן הראל, כי שתי רשויות מטרופוליניות תוקמנה בתל אביב ובחיפה, עד סוף שנת 2011. גם הבטחה זו לא קוימה.
מצגת: מדיניות לקידום התחבורה הציבורית - לקחים וכיוונים לעתיד
מצגת לכינוס יום תחבורה ציבורית - אוקטובר 2011

היפוך היוצרות
עד לאחרונה ניסה משרד התחבורה לקדם את הרשויות המטרופוליניות, אבל משרד האוצר התנגד כאשר משרד האוצר הסכים סוף-סוף, החליט השר כ"ץ להתנגד
▪ ▪ ▪

נושא רשות התחבורה המטרופולינית במטרופולין תל אביב היה אחד הנושאים העיקריים שבגינם התפטר דן הראל מתפקידו כמנכ"ל משרד התחבורה. לחץ הופעל גם מצד ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, שתובע משר התחבורה ישראל כ"ץ לממש את הבטחתו.

שינוי המדיניות של משרד התחבורה הוא בעצם היפוך היוצרות. אלכס לנגר, סמנכ"ל משרד התחבורה וכיום גם ממלא-מקום המנכ"ל, אמר כי מי שבמשך שנים עיכב את נושא הרשויות המטרופוליניות היה בעצם משרד האוצר. בראיון ל-News1 לפני מספר חודשים, אמר לנגר: "קודם כל תוקם רשות בהסכמה ללא מהלך של חקיקה. נבצע הרצה של הרשות הזו לתקופה מסוימת, נלמד את הבעיות, ואז נביא חקיקה כשנהיה בטוחים. אנחנו מקווים לעשות את זה עוד השנה הזאת".

הדיונים הולכים ומחריפים

הנסיגה החלקית של משרד האוצר היא רק בסעיפי הרשויות המטרופוליניות. הדיונים בסוגיית המימון של שאר הפרויקטים, שאינם פותרים כנדרש את בעיות התחבורה הציבורית עדיין נמשכים ואף מחריפים.

ל-News1 נודע כי משרד האוצר נחוש לקדם את התחבורה הציבורית בישראל, חרף התנגדות משרד התחבורה. במסגרת מכבש הלחצים, עשוי משרד האוצר "לייבש" תקציבים שנועדו לתוכניות עתידיות בתחום התחבורה למשרד התחבורה ולגופים הכפופים לו, כגון: נ.ת.ע. בינתיים, הן במשרד האוצר והן במשרד התחבורה טוענים כי עצירת המימון התקציבי אינה עומדת על הפרק.

דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה, הסביר את הזגזוג במדיניות המשרד בנושא: "שר התחבורה החליט כי הקמת הרשות במטרופולין תל אביב תהיה באמצעות חקיקה מסמיכה ולא בהסדרים מאולתרים. יצוין, כי משרד התחבורה הוא אשר יזם וקידם את נושא הרשויות המטרופוליניות".

יצוין, כי חקיקה מסמיכה עשויה לגרום לדחייה של כמה שנים בהקמתה של רשות מטרופולינית. ב-12 בדצמבר צפוי שר התחבורה, ישראל כ"ץ, להגיע לוועדת הכלכלה של הכנסת. הוא צפוי למסור שם דיווח על המדיניות ועל תוכניות משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ולמסור מידע בדבר ניצול התקציב לקראת תום שנת 2011.

כסף לא יפתור את הפקקים
אין פרויקטים לביצוע בשל בעיות ביורוקרטיות ואחרות הפתרון היחיד: השקעה בהסעת המונים
▪ ▪ ▪

לפני שבועות אחדים התייחס רכז תחבורה במשרד האוצר, אריאל אבלין לחשיבות שמייחס משרד האוצר לקידום התחבורה הציבורית. אבלין דיבר בכינוס שקיים בנושא ארגון "תחבורה היום ומחר".

לדבריו, אין כיום זמינות של פרויקטים לביצוע מאחר שרובם נמצאים בשלבי תכנון וקשה לקדמם בשל רקמה אורבנית צפופה ובשל בעיות נלוות כגון: מחסור במקומות חניה, חוקי תכנון ובנייה, חוק שעות עבודה ומנוחה, חשש לפגיעה במי תהום וכיו"ב.

הדובר אמר כי חייבים חקיקה להסרת חסמים, כי "גם אם נשפוך על הפרויקטים כסף בהליקופטרים - כלום לא יזוז".

אבלין הזהיר משאננות לנוכח המצב הקיים של הפקקים והזהיר מפני הצפוי: "העלות השנתית למדינה שנגרמת כתוצאה מהגודש מגיעה לשני מיליארד שקל בשנה, ואין מקום להשקיע בעוד כבישים. אנחנו דורשים הקמת מיידית של רשויות תחבורה מטרופוליניות, בפרט בתל אביב. חייבים עוד מערכות להסעת המונים, אבל לא בקצב כמו היום ושזה לא יהיה בסמכות של חברה או גוף ממשלתיים. צריך להשקיע 40-30 מיליארד שקל למערכת הסעת המונים (תוכנית "נתיבי ישראל 2") עד שנת 2025.

רק כעשרה אחראים
משרד האוצר מעוניין לשנות את המצב כיום בו רק כמה אנשים בודדים מנהלים את התחבורה הציבורית של מדינה שלמה
▪ ▪ ▪

"לתחבורה הציבורית בישראל אין באמת אבא ואימא", הסביר אבלין את המצב הסטטוטורי בתחום, "משום שהסמכות והאחריות לא נמצאות בידי הממשלה אלא בידי השלטון המקומי. צריך שינוי מהותי כדי לקדם את התחבורה הציבורית. הענף מורכב מכדי שתתאפשר התנהלות כפי שהיא היום".

הוא הציע להקים רשויות לתחבורה צבורית ולהגדיל את כוח האדם במשרד התחבורה העוסק בנושא התחבורה הציבורית, העומד כיום על כעשרה אנשים בלבד. עוד הסביר כי כדי לפתור את הבעיות במנגנוני הניהול והאסדרה של הענף, חייבים להקים רשות ארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה.

בהמשך דבריו, דיבר הרפרנט על השינוי התפישתי שחל במשרד האוצר בכל הקשור לתחבורה ציבורית: "החלפנו דיסקט, והפכנו להיות פרו-תחבורה-ציבורית. הלחץ של הציבור בנושא התחבורה הציבורית, שהתבטא בסופו של דבר בדוח טרכטנברג, הוא חשוב. ההתייחסות לנושא בדוח נעשתה אומנם בקצרה, אך טומנת בתוכה שינויים מרחיקי לכת. אנו תומכים במסקנות טרכטנברג באופן מלא, ומאמינים שיישומן יביא לצמיחה חברתית וכלכלית.

"צריך לבוא לחץ ציבורי על ראשי הערים להיבחר על ה'טיקֵט' של תחבורה ציבורית, כמו בעולם - שראש עירייה נמדד לפי פתיחת עוד שלוחה בקו של המטרו", דברי רפרנט משרד האוצר.

תאריך:  04/12/2011   |   עודכן:  04/12/2011
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
משרד התחבורה בסכנת ייבוש תקציבים
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
רכבת לעמק
4/12/11 10:28
2
יבין
4/12/11 12:07
3
אליקים העצ(ב)ני
4/12/11 13:03
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
המשטרה ומשמר הכנסת הצמידו אבטחה לחברת הכנסת זהבה גלאון (מרצ) עקב איומים על חייה. גורמי ביטחון מעריכים כי מקור האיומים על הח"כית הוא אנשי ימין קיצוניים.
03/12/2011  |  עידן יוסף  |   חדשות

מכבי ראשון לציון העפילה הערב (שבת) לשלב שמינית גמר גביע האיגוד האירופי (המפעל השני בחשיבותו ביבשת) לאחר ניצחון על סקיפ קראסנודאר הרוסית, 29:35 (13:17). שחקניו של גלעד מאור הצליחו למחוק את הפיגור מהמשחק הראשון שבו נוצחה 27:23 ברוסיה.  הגרלת שמינית הגמר תיערך ביום שלישי. גם מכבי ת"א עשתה את העבודה עם 23:32 על אנקרספור.

מאמנה של ראשל"צ גלעד מאור סיפר: "הייתה נפילה לאחר הצ'מפיונס. אחרי ההפסד המאכזב בכפור הרוסי העדפתי להסתכל על המשחק היום. עשינו התאמות ורצינו להיות מושלמים. אם לא היינו משחקים טוב מולם היינו יכולים גם להפסיד בעשר הפרש. זה כבוד גדול להגיע בפעם השנייה לשלב זה בשלוש שנים, אבל בשונה מהפעמים הקודמות עכשיו אני רוצה הגרלה נוחה".


03/12/2011  |  אסף אקרמן  |   חדשות
יושב-ראש הכנסת, ראובן ריבלין, ניצל ביום רביעי מתאונה אווירית. מטוס אל-על בו טס ריבלין, שהיה בדרכו לשווייץ לכינוס לציון 110 שנים לקק"ל, ביצע נחיתה במסלול בו היה מטוס להמראה. בדרך נס, הצליחו הטייסים להמריא שוב תוך כדי הנחיתה. כך דווח לראשונה בקבוצת העיתונאים "רוטרניק".
03/12/2011  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
קבוצת הביטוח מגדל מפצלת את חטיבת ביטוח כללי ובריאות: אמיר שלח, שניהל עד עתה את החטיבה, ינהל חטיבה חדשה ומוקטנת, לביטוחי בריאות יחד עם איכות חיים. גדעון רוזוליו, שהיה עד עתה סגן מנכ"ל, מונה למנהל חטיבת הביטוח הכללי יחד עם ביטוח משנה.
03/12/2011  |  אלעזר לוין  |   חדשות
נשיא המדינה, שמעון פרס, שוחח (שבת, 3.12.11) עם עמיתו הגיאורגי, מיכאיל סאקשווילי, והודה לו על שחרור שני האזרחים הישראלים, רוני פוקס וזאב פרנקל מהכלא הגיאורגי.
03/12/2011  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il