|
התקנות עברו את שנתן הראשונה בהצלחה [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
התקנות החדשות לביטול עסקה הועילו למעמד הצרכן הישראלי - כך עולה מסקר שערכה רשות ההסתדרות לצרכנות במלאת שנה לכניסתן לתוקף של התקנות לביטול עסקה ולהחזרת המוצרים תמורת ההחזר הכספי.
עוד עולה מהסקר, כי כ-80% מהצרכנים שמעו על התקנות החדשות המאפשרות החזרת מוצרים וכ-30% מתוכם ניסו להחזיר את המוצרים לחנויות. כמו-כן, כ-73% מהצרכנים שידעו על התקנות ציינו כי התקנות לא גרמו להם לרכוש יותר מוצרים, וכ-25% מהם ציינו כי התקנות גרמו להם לרכוש יותר מוצרים.
מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות, עו"ד ירון לוינסון, אמר בתגובה לממצאי הסקר: "עדיין אין הטמעה מלאה של התקנות אך בסך-הכל התקנות עברו את שנתן הראשונה בהצלחה, לטובת כל הצדדים - הן הצרכנים והן העוסקים. הצרכנים חשים כי התקנות החדשות מסייעות להם, זהו כלי חשוב בהגנה על זכויות הצרכנים ומתברר כי גם העוסקים, למרות חששותיהם לפני כניסת התקנות לתוקף, מסתגלים לתקנות ורובם פועלים על פיהן".