|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
הפגנה של חרדים נגד הפקעת מתחם קבר הרשב"י במירון [צילום: פלאש 90]

המדינה תיכשל בהיערכות להילולת רשב"י

כך מעריכה רשות החברות הממשלתיות בחוות דעת שהגישה לממשלה ממליצה למסור באופן זמני את האחריות למתחם לחברה ממשלתית אחרת משרד התירות מודה לראשונה כי כניעה ללחצים מצד גורמים חרדיים מונעת הקמת מרכז מבקרים
22/12/2011  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תגובות
ניהול ספונטני...
במשרד התיירות מודים כי ניהול אירוע ל"ג בעומר נעשה באופן ספונטני כיוון שההילולה מתקיימת ללא כל קשר אם ישנה התערבות ממשלתית או לא. בנוסף, קיימת בעיה תקציבית קריטית, שבגינה אין לדבריו גורם אשר מסוגל לקחת על עצמו את הפקת האירוע

ייהרס הגשר המשמש את הכהנים בקבר רשב"י
איתמר לוין
הגשר נבנה בלא היתר בנייה * ביהמ"ש דחה בקשה של קבוצת כהנים למנוע את ההריסה, הן משום שלא הוכיחו שייפגעו בצורה משמעותית ממנה והן משום שעתירה דומה כבר נדחתה בידי המחוזי
לרשימה המלאה

עידן יוסף
נמשך השיתוק הממשלתי בקבר בר-יוחאי

מירב ארד
תוסדר הפעילות בקבר הרשב"י

ברשות החברות הממשלתיות מעריכים, לנוכח ניסיון העבר, כי התאגיד הממשלתי שיוקם ויהיה אחראי על הטיפול בקבר רבי שמעון בר-יוחאי במירון, לא יוכל לתת מענה להילולה שתתקיים בל"ג בעומר הקרוב.

בחוות דעת שהגישה הרשות לממשלה, ביקשה הרשות כי האחרונה תשקול להנחות את ועדת החמישה לבחור חברה ממשלתית אחרת, בעלת ניסיון קודם בכל הקשור להילולת הרשב"י 2012.

מחלוקת עם הממשלה

הדברים מתבררים מתשובה שהגישה הרשות לדוח מעקב שפרסם מבקר המדינה ועסק בטיפול במתחם קבר בר-יוחאי. על הקמת החברה הממשלתית החדשה שתטפל במקום ניטשה מחלוקת בין הרשות לממשלה.

ב-2 בנובמבר 2011, הודיע שר התיירות סטס מיסז'ניקוב כי בכוונתו להעלות הצעה להחלטה להצבעת הממשלה בתוך 10 ימים. אולם ההצעה שצורפה למכתבו של השר לא כללה את הערות הרשות. משכך, הוגשה כעבור שבועיים חוות דעת הרשות וחוות דעת משפטית נלווית, המתנגדת להצעה במתכונת המוצעת, והצעת ההחלטה נדחתה.

גורמי הממשלה עשו ניסיון נוסף על-מנת לגבש נוסח שיהיה מקובל גם על הרשות, ורק ב-21 בנובמבר 2011 התקבל נוסח מוסכם, שבעקבותיו הסירה הרשות את התנגדותה להקמת חברה ממשלתית למתן שירותי ניהול למדינה במתחם קבר הרשב"י.

משרד התיירות מצידו, סבור שעל החברה לניהול קבר הרשב"י לקום באופן מיידי, על-מנת לאפשר לשר האוצר להעביר את הקרקע המופקעת לניהול החברה, שתוכל להוות את הגוף המשפטי שיקבל אחריות על כל האתר. בכך למעשה עשוי המשרד לדחות את המלצת רשות החברות הממשלתיות לבחור באופן זמני חברה ממשלתית אחרת.

כניעה ללחץ חרדי

במשרד התיירות, כך מתברר מתשובה שהגיש, נכנעו ללחצים מצד גורמים חרדיים, שדרשו כי המקום יישאר כמקום תפילה ולימוד בלבד מבלי שיהיו בו שילוט וומרכז מבקרים לתיעוד מורשת הרשב"י. לדברי משרד התיירות, ייתכן שבתכנון כולל של האזור כולו יימצא פתרון הולם שלא ייפגע בציבור שלם המתנגד לשוות למקום אופי תיעודי.

עוד מודים במשרד כי ניהול אירוע ל"ג בעומר נעשה באופן ספונטני כיוון שההילולה מתקיימת ללא כל קשר אם ישנה התערבות ממשלתית או לא. בנוסף, קיימת בעיה תקציבית קריטית, שבגינה אין לדבריו גורם אשר מסוגל לקחת על עצמו את הפקת האירוע, ועושים מה שניתן במסגרת התקציב הקיים.

משרד המשפטים ממתין ל"פתרון מוסכם"

בדוח המעקב של המבקר, נאמר כי נכון ליולי 2011 - יותר מחמש שנים לאחר שהרשויות הנוגעות בדבר בחנו את הסוגייה - טרם מונה מפקח על הקדשות דתיים מטעם בית הדין הרבני, ומשרד המשפטים טרם קבע מתווה לעניין הפיקוח על הקדשות דתיים.

במשרד המשפטים הגיבו כי מתקיימת פעילות במשרד, בהובלתו של מנכ"ל המשרד, מחלקת ייעוץ וחקיקה ורשות התאגידים מול בתי הדין הרבניים. הרעיון הוא לייצר מתווה משותף לתקופת ניסיון בניסיון למצוא פתרון מוסכם וכולל לעניין סמכויות הדיון והפיקוח על הקדשות דתיים ומתוך שאיפה לפעולת פיקוח אחידה, יעילה ומפורשת.

בתחילת השבוע התקיימה בירושלים הפגנה המונית של תושבים חרדיים המזוהים עם פלג העדה החרדית. הם מחו על החלטת הממשלה להעביר את הטיפול בקבר הרשב"י לידיים ממשלתיות ולהפקיע את ניהולו מההקדשות השונים במקום.
הערות ראש הממשלה לקובץ דוחות ביקורת של מבקר המדינה (כסלו תשע"ב - דצמבר 2011)
בהתאם להוראות סעיף 16 (א) לחוק מבקר המדינה התשי"ח 1958- [נוסח משולב], אני מתכבד להניח על שולחן הכנסת את "הערות ראש הממשלה" לקובץ דוחות ביקורת לשנת 2011 של מבקר המדינה. קובץ דוחות ביקורת לשנת 2011 מכיל תשעה נושאים, מתוכם פרק רוחבי אחד, הנוגע למספר גופים מבוקרים: "ועדת בשירות המדינה". שאר הנושאים הם: "סגירת תיקי חקירה בשל היעדר עניין לציבור", "טיפול המדינה בשיקום נחלים", "מענק שר הפנים ומענקים מיוחדים לרשויות מקומיות", "הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים", ממצאי מעקב בנושא "מצב קבר רבי שמעון בר יוחאי במירון וההיערכות לל"ג בעומר", "התחרות ותשתיות היבוא במשק הדלק" שעלה לדיון בממשלה, "מכון התקנים הישראלי", ו-"לשכת עורכי הדין". חשיבות רבה נודעת לטיפול בנושאים מערכתיים, הנופלים "בין הכיסאות" של מספר משרדי הממשלה או גופים נוספים. קביעת תחומי אחריות וסמכות מוגדרים, והגדרת שיתוף פעולה הכרחיים ליצירת ממשלה הפועלת לטובת כלל אזרחיה. חובת הגופים המבוקרים הינה לפעול באורח יעיל, מהיר ונחרץ לתיקון הליקויים שנתגלו בביקורת וצוינו בדו"ח מבקר המדינה, וזאת – למען הבטחת תקינותו ויעילותו של השירות הציבורי במדינת ישראל. ועדת השרים לענייני ביקורת המדינה שבראשותי תפעל להבטיח את ביצוע ההחלטות שנתקבלו על ידיה, ותמשיך לקיים דיוני מעקב, אליהם יוזמנו ראשי הגופים המבוקרים. עוד טרם פרסום דוחות מבקר המדינה, פנה המפקח הכללי באגף המפקח הכללי לענייני ביקורת המדינה שבמשרד ראש הממשלה אל מנכ"לי משרדי הממשלה וראשי הגופים המבוקרים, וביקש תגובותיהם לממצאי הביקורת ודיווח על הפעולות שננקטו או המתוכננות להינקט לתיקון הליקויים. תגובות אלו מפורטות במסמך "הערות ראש הממשלה" שלהלן. כוונת דוח המבקר לגרום תחושה ברורה אצל המבוקרים כי אין כוונה לוותר ולהקל ראש. שיטת המעקב החדשה הנהוגה באגף הינה ממוחשבת ומונעת שקיעתם של ליקויים שטרם תוקנו אל תהום הנשייה. במשרד ראש הממשלה נקבעו מספר מבחנים שעל פיהם ייבחרו הנושאים לדיון בוועדת השרים לביקורת המדינה, וביניהם: משמעותו הציבורית של הנושא, פגיעה בביטחון, בבטיחות ובבריאות הציבור, פגיעה בטוהר המידות, היבטים הנוגעים לתיאום הבין משרדי ועבודת המטה של הממשלה, ייעול, חסכון ושיפור השירות לציבור. יש להתייחס לא רק למשרד המבוקר ולתיקון מעשי של הליקוי, אלא יש ללמוד ממצאי הביקורת ולהפיק לקחים לכלל המערכת הממשלתית. ברצוני להודות למבקר המדינה ולעובדי משרדו, על עבודתם היסודית והכנת הדוח המפורט העוסק בנושאים מהותיים ביותר, ומאמצם הניכר להביא לייעול עבודת משרדי הממשלה. הוקרת התודה הינה גם לשרי הממשלה ולמנכ"לי הגופים המבוקרים על עבודתם המסורה לשינוי פני המינהל הציבורי בישראל. תודה מיוחדת לעובדי אגף המפקח הכללי לענייני ביקורת המדינה שבמשרד ראש הממשלה בראשות המפקח הכללי, מר יעקב זלצר, אשר בזכות פעילותם המסורה והמקצועית, עולה בידינו לקיים חובתנו בכל הקשור לקידום תיקון הליקויים, ואשר הצליחו לעמוד במשימה המורכבת של הכנת "הערות ראש הממשלה" תוך אילוצי הזמן.
מצב קבר רבי שמעון בר יוחאי (רשב"י) במירון וההיערכות לל"ג בעומר - קובץ דוחות ביקורת לשנת 2011, התשע"ב
מעקב אחר הטיפול באתר קבר רבי שמעון בר יוחאי (רשב"י) וניהולו
הצעת החלטה: הסדרת תשתיות קבועות והקמת חברה ייעודית מנהלת לאתר הרשב"י בהר מירון
מחליטים להקים חברה ממשלתית לתועלת הציבור, בבעלות מלאה של המדינה ובאחריות שר התיירות, בכפוף לאמור להלן, שמטרותיה כמפורט בפרק ב' להחלטה זו והמהווה חלק בלתי נפרד מההחלטה (להלן: "קרן הרשב"י" או "החברה"). החברה תהווה זרוע ביצועית של הממשלה לעניין תקנות חובת המכרזים, התשנ"ב – 1993 לצורך ניהול מתחם קבר הרשב"י, עבור המדינה, בכפוף לכל דין. החברה תוקם לתקופה של חמש שנים, שלאחריהן תפורק החברה ותחומי אחריותה יועברו במלואן למרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים (32 עמ')

תאריך:  22/12/2011   |   עודכן:  22/12/2011
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המדינה תיכשל בהיערכות להילולת רשב"י
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ועדת המכרזים בראשות יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, בחרה בחיה בראל לתפקיד מנהלת רק"ע – חטיבת שידור לחו"ל ועולים (רשת ה') ובאבישי פלחי לתפקיד מנהל רשת א' – חטיבת האומר.
21/12/2011  |  עידן יוסף  |   חדשות
לשכת ראש הממשלה מצטרפת להודעת משרד החוץ המגנה את מדיניות האיחוד האירופי בכל הנוגע לגינוי הבניה בהתנחלויות ופעולות תג המחיר.
21/12/2011  |  איציק וולף  |   חדשות

אתלטיקו מדריד ממשיכה לאבד כיוון. הקולצ'ונרוס המדורגים רק במקום ה-10 בליגה הספרדית רשמו הערב (רביעי) שפל חדש בעונה המאכזבת שלהם כשהודחו מגביע המלך שלב אחד לפני שמינית גמר אחרי הפסד 1:0 ביתי לאלבסטה מהליגה השלישית. וויאריאל צונחת אחרי שהודחה ע"י מיראנדס (ליגה 3) בעקבות הפסד 2:0 במדריגל. סראגוסה ובטיס עפו גם כן.

אתלטיקו מדריד - אלבסטה 1:0 (3:1 בכללי)
על פי כל הדיווחים המקדימים, המאמן גרגוריו מנסאנו, אמור לסיים את תפקידו עד סוף השבוע, כאשר מחליפו צפוי להיות לא אחר מאשר דייגו סימאונה, קשר העבר ואליל אוהדי אתלטיקו, שהתפטר מאימון רסינג קלוב הארגנטינית.


השחקן ובמאי, יובל זמיר נפטר הערב (רביעי), לאחר סיבוך של מחלת הסוכרת, ממנה סבל. זמיר, בן 47 במותו, שיחק בימים אלה בתיאטרון הקאמרי בשתי הצגות בולטות: "כנר על הגג" ו"קברט".
21/12/2011  |  עכבר העיר  |   חדשות
המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') במגמה מעורבת, לאחר שרוב היום התנהל בירידות שערים לאחר שהמשקיעים עיכלו את הודעתו של הבנק המרכזי האירופי על מתן ההלוואות שלו לבנקים ביבשת. ה-ECB נהנה מביקושים גבוהים מהמצופה, בהיקף של חצי טריליון אירו, אך השאלה היא האם הביקושים החזקים מעידים על מצוקת אשראי באירופה, מה שמכביד על השווקים. בזירת המאקרו התפרסמו מלאי הנפט ונתון מכירות הבתים הקיימים, שאמנם עלה ב-4% בחודש שעבר, אולם מכירות הבתים ב-2007-2010 עודכנו כלפני מטה בשיעור דרסטי.
21/12/2011  |  גיא קצוביץ'  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
פעמיים הודעת בשבת - וכפחדן עלוב בשם "גורם מדיני בכיר" במקום להתייצב מול המצלמות - כי צה"ל יתקוף את רפיח גם אם תהיה עסקה    כמובן, כדי שלא תהיה
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 336/61, אדולף אייכמן נגד היועץ המשפטי לממשלה. השופטים יצחק אולשן, שמעון אגרנט, משה זילברג, יואל זוסמן ואלפרד ויתקון. 29 במאי 1962
צבי גיל
צבי גיל
"לקחי השואה חייבים להיות לקוד תרבותי של חינוך לערכים הומניים, לדמוקרטיה, לזכויות אדם, לסובלנות וסבלנות, ונגד גזענות ואידיאולוגיות טוטליטריות" - מתוך מנשר ניצולי השואה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il