|
קריית יובל. עד כאן [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז ירושלים אישרה להפקדה להתנגדויות הציבור שתי תוכניות, שמטרתן הארכת תוואי הקו הראשון של הרכבת הקלה בירושלים: תוכנית 9700 בשכונת גבעת שאול ותוכנית 8000/ד בשכונת קריית יובל. זאת לאחר שהוועדה, בראשות דלית זילבר, מתכננת מחוז ירושלים במשרד הפנים ומ"מ ממונה המחוז (בפועל), דנה בתסקירי השפעה על הסביבה שהוכנו בנושא.
תוכנית 9700 עוסקת בתוואי שראשיתו בשדרות הרצל, לאורך רחוב כנפי נשרים ועד למבואות הר נוף. תוכנית 8000/ד מתמקדת בתוואי שראשיתו בהר הרצל והעובר לאורך הרחובות הנטקה והנרייטה סולד.
בפני הוועדה הוצגו ממצאי תסקירים להשפעה על הסביבה וכן הערות המשרד להגנת הסביבה עבורם. כמו-כן, קיימה הוועדה דיון מקיף שעסק בהשפעת התוכניות על חזות הרחוב והמרחב הציבורי סביבן, תנועת הולכי רגל ואופניים, שינויי תנועה, רעש, רעידות וקרינה. בין היתר, נדרשה הוועדה לסוגיית הסדרי התנועה בעת יישום התוכנית, הכנת תוכנית ניטור בשלב הפעלת הקו וכן השפעת התוכניות על אופי הרחוב והמרחב הציבורי סביבן.
חברי הוועדה השתכנעו כי תוכניות אלה חשובות לשם שיפור איכות החיים העירונית ובעלות השפעות חיוביות על הרקמה העירונית הבנויה של העיר ירושלים. לשתי התוכניות תפקיד מרכזי בשדרוג מערך התחבורה הציבורי בעיר, קידום צירי תחבורה ציבורית עירוניים, הפחתת גודשי תנועה וצמצום רמות זיהום אוויר.
היו"ר זילבר ציינה בדיון את החשיבות הרבה שיש להארכת הקווים האמורים, המהווים חלק ממערך התחבורה הציבורית המקודמת בעיר ירושלים.