|
ציונים גבוהים יותר [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
|
מידת ההצלחה של ילדים בבית הספר עשויה להיות קשורה לרמת הפעילות הגופנית שלהם. כך עולה מסקירה של מחקרים קודמים בנושא.
החוקרים, שפרסמו את התוצאות ב-Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine, דיווחו כי גילו ראיות משמעותיות לקשר בין התעמלות לבין ביצועים אקדמיים.
הסקירה בדקה 14 מחקרים שכללו יותר מ-12,000 ילדים. החוקרים, מהמרכז הרפואי של אוניברסיטת אמסטרדם, משערים כי הפעילות הגופנית סייעה בכך שתרמה לעלייה בזרימת דם וחמצן למוח, ויחד עם זאת הדגישו כי נדרשים כלים למדידה מדויקת ואמינה יותר כדי לבחון את הקשר לעומקו.
גם מסיבות בריאותיות
החוקרים רצו לבחון את הקשר בין פעילות גופנית לביצועים אקדמיים, בשל הדאגה כי הלחץ לשיפור הציונים בבית הספר עלול להתבטא בבילוי ממושך יותר בכיתה ובפחות זמן שיוקדש לפעילות גופנית.
לצורך הסקירה, השתמשו החוקרים בעשרה מחקרים תצפיתיים ובארבעה מחקרים התערבותיים. שנים-עשר מהמחקרים בוצעו בארצות הברית, אחד בקנדה ואחד בדרום אפריקה. גודל המדגמים נע מ-53 ועד לכ-12,000 משתתפים בין הגילאים 6 ל-18. תקופת המעקב נעה בין שמונה שבועות ליותר מחמש שנים.
לדברי החוקרים, ישנן ראיות חזקות לקשר משמעותי חיובי בין פעילות גופנית לביצועים אקדמיים על בסיס המחקרים. הסיבה לכך היא כפי הנראה העובדה שהתעמלות סייעה לקוגנטיביות על-ידי הגברת זרימת הדם והחמצן למוח. פעילות גופנית יכולה גם להפחית רמות לחץ, לשפר את מצב הרוח, ולהביא לכך שהילדים יתנהגו בצורה חיובית יותר בכיתה.
למרות שנדרשים מחקרים נוספים שיבחנו את הקשר המדויק בין פעילות גופנית לביצועים אקדמיים, חשוב שילדים יעסקו בפעילות גופנית לפחות שעה ביום גם מסיבות רפואיות.