|
בן דב. ירידת ערך משמעותית [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
בעקבות השלכות המבצע של הוט על פעילותה בשוק ספקי האינטרנט, הודיעה (יום ד', 22.2.12) חברת התקשורת פרטנר, בשליטת איש העסקים אילן בן-דב, כי היא דוחה את פרסום הדוחות המלאים שלה מהיום לסוף חודש מרס (המועד האחרון שמתירה הבורסה) ובמקביל מזהירה כי הרווחים שתציג עבור הרבעון הרביעי של שנת 2011 צפויים להיות נמוכים ב-57% ממקביליהם ברבעון האחרון של שנת 2010 - 132 מיליון שקל בלבד.
החברה מסרה כי היא בוחנת את ההתפתחויות בשוק הספקים ואת השפעותיהן האפשריות עליה, בכל הקשור לירידת ערך הנכסים הלא מוחשיים של המגזר הקווי. היום פרסמה החברה רק את עיקרי התוצאות החזויות והפרמטרים התפעוליים לרבעון הרביעי ולשנת 2011. דירקטוריון החברה מסר כי ידון באפשרות חלוקת הדיבידנד לשנת 2011 במועד אישור הדוחות הכספיים המבוקרים.
במקרה הקיצון, תיאלץ פרטנר להפחית 10%-20% משווי הפעילות הקווית שלה שנרכשה ב-2011 תמורת 1.4 מיליארד שקל. במקרה שאכן תבצע החברה הפחתה נוספת לפני פרסום הדוחות המלאים, היא עלולה למחוק את מרבית הרווח הקטן שעוד נותר לה ואולי אף לבטל את הדיבידנד לרבעון הרביעי.
39% נגרעו מהרווח הנקי
על-פי עיקרי התוצאות, סך הרווח הנקי של החברה עבור שנת 2011 כולה ירד בכ-39% ל-763 מיליון שקל, לעומת 1.24 מיליארד שקל ב-2010. ה- EBITDA בשנת 2011 הסתכם בכ-2.17 מיליארד שקל, בהשוואה ל-2.57 מיליארד שקל בשנת 2010 - ירידה של 15.5%.
ה- EBITDA ברבעון הרביעי של 2011 הסתכם ב-478 מיליון שקל, בהשוואה ל-664 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-28%. ה- EBITDA כולל לראשונה את התרומה של האיחוד של 012 סמייל בסך של כ-51 מיליון שקל ברבעון הרביעי. ההשפעה הישירה של הירידה בתעריפי קישור הגומלין על ה- EBITDA ברבעון הרביעי של שנת 2011 הייתה ירידה של כ-109 מיליון שקל (למעט ההשפעה על תוצאות 012 סמייל).
החברה מדווחת כי ההשפעה הישירה של הירידה בתעריפי קישור הגומלין על הכנסות משירותים במגזר הנייד הינה ירידה של כ-1.07 מיליארד שקל בשנת 2011 וירידה של כ-278 מיליון שקל ברבעון הרביעי 2011.
לקוחות פרטנר דיברו בממוצע חודשי 407 דקות - גידול של 9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, 25 אלף מנויים אבדו לחברה לעומת הרבעון הקודם, מדובר בעיקר במנויי פרי-פייד שהמעבר שלהם לרמי לוי אינו מפתיע אבל המגמה מורגשת גם בקרב מנויי הפוסט פייד. קצב הנטישה מהחברה נמצא בשיא - עם 8.2% נטישה ברבעון הרביעי.
חיים רומנו, מנכ"ל פרטנר, ציין כי "תוצאות שנת 2011 משקפות את תנאי השוק המאתגרים, השפעות השינויים הרגולטורים והתעצמות התחרות בשוק התקשורת. מחויבותנו לרמת השירות הגבוהה ביותר בשוק התקשורת, כמו גם מחויבותנו ללקוחות, לעובדים ולציבור בעלי מניות, ממשיכה להנחות אותנו בפעילותינו, תוך שמירה על נכסי החברה והמשך העשייה לשיפור תהליכים תפעוליים".