|
כ"ץ. למרות סכסוך העבודה [צילום: מן הטלוויזיה]
|
|
|
|
|
שר התחבורה, ישראל כ"ץ, הנחה (יום ב', 27.2.12) את רשות התעופה האזרחית (רת"א) שלא לחתום על הסכם תעופה עם מדינות האיחוד האירופי בנושא השמיים הפתוחים בטרם ייבחן ההסכם שיגובש עם האיחוד האירופי. את הודעתו זו מסר לאחר הכרזת ההסתדרות על סכסוך עבודה באל על, בארקיע ובישראייר.
בישיבה שהתקיימה עם מנהלי חברות התעופה הישראליות, אמר כ"ץ כי אם תושגנה הבנות, יובאו הסיכומים בפניו כדי שיוכל לבחון אם ניתן לחתום על הסכם השמיים הפתוחים מבלי לפגוע בחוסנן וביכולת תפקודן.
מנהל רשות התעופה האזרחית, גיורא רום, דיווח במהלך הישיבה על מהלך המשא-ומתן עם האיחוד האירופי ועל חששותיהן של חברות התעופה הישראליות. החברות טוענות להסדרים מפלים לרעה את חברות התעופה הישראליות במטרה לאפשר להן להתחרות בתנאים שווים לאלה של החברות האירופיות.
השר כ"ץ קבע בפתח הדיון את מדיניותו בנושא השמיים הפתוחים, הנסמכת על שני מרכיבים עיקריים: קידום מדיניות השמיים הפתוחים שנועדה להגביר את התחרות, להוזיל את מחירי הטיסות ולהגדיל את מספר התיירים, לצד שמירה על חוסנן של חברות התעופה הישראליות. "כשר תחבורה יש לי אחריות להבטחת חוסנן של חברות התעופה הישראליות. כך נהגתי בהחלטה לאשר לחברת אל על לבצע טיסות סדירות לאילת לצד חברות ארקיע וישראייר וכך אני מתכוון לנהוג גם בסוגיית השמיים הפתוחים", אמר.