|
תוכנית לפיתוח הרובע העירוני בדרום חולון [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב, בראשות גילה אורון, הממונה על מחוז תל אביב במשרד הפנים, החליטה (יום ג', 28.2.12) לתקן את החלטתה בדבר הפקדת תוכנית ח-500 "דרום חולון" ולהוסיף 400 יחידות דיור בתוכנית.
הוועדה הוסיפה להחלטתה הקודמת 400 יחידות דיור לתא השטח בו הוחלט להפקיד 900 יחידות דיור צמודות הקרקע, כך שייבנו בתא שטח זה סה"כ 1,300 יחידות דיור, בתמהיל צפיפויות ובפיזור כפי שיוחלט עליו בהמשך ההליך התכנוני.
התוכנית היא תוכנית מתארית, המאפשרת בינוי של עד 13,700 יחידות דיור, מתוכן 2,000 יחידות דיור קטנות, אשר ישמשו לאוכלוסיות זכאיות דיור ככל שיאושר מנגנון חוקי לנושא, בתמהיל הכולל בנייה רוויה וכן בנייה צמודת קרקע, וכן כ-930,000 מ"ר שטחים עיקריים לתעסוקה לסוגיה, הממוקמים בחלק המזרחי של התוכנית, וכ-175,000 מ"ר לבנייני ציבור. חלק ניכר ממבני הציבור יוקם במתחם הספורט המטרופוליני, שיחליף את מתחם הספורט הקיים ממערב למחלף הקוממיות.
המטרה - רובע עירוני ייחודי בדרום חולון
מטרת התוכנית לאפשר פיתוח של רובע עירוני בדרום חולון, בתחום המהווה את עתודת הקרקע הגדולה והמשמעותית בתחומי העיר חולון. עיריית חולון יזמה והגתה את התוכנית, במטרה להפוך יחידת קרקע זו לרובע עירוני ייחודי.
ליבת מתחם התוכנית, בשטח של כ-1,200 דונם, מיועדת לפארק כלל עירוני - "פארק החולות". מתוכנן פארק עירוני ייחודי לשירות תושבי הרובע וכלל תושבי העיר חולון, והסביבה. שטח הפארק נקבע בתחומי הגבלות בנייה בשל מסלול הטיסה של נמל תעופה בן-גוריון העובר בתחומי התוכנית. מעטפת הפארק תיועד לפעילות פנאי ונופש כלל עירונית ואילו במרכזו "הלב השמור" - אזור דיונות ושלוליות חורף. אזורי הבנייה הרוויה ימוקמו בשולי הפארק, על-מנת למקסם את התועלת הציבורית מהפארק. כמו-כן, התוכנית כוללת הנחיות לבנייה ירוקה.
התוכנית משתרעת על פני כארבעת אלפים דונם, בין קריית שרת, קריית פנחס איילון, פארק פרס ומתחם ימית 2000 בצפון, כביש מס' 4 במזרח, קריית הספורט של חולון במערב, וגבול תחום השיפוט עם ראשון לציון בדרום.
הרחבת דרכי הגישה לעורקי תחבורה ראשיים
התוכנית מציעה תשתיות עירוניות משמעותיות לעיר חולון ולסביבתה, ובין היתר דרך עורקית המחברת בין מחלף קוממיות למחלף הסיירים - חיבור רוחב נוסף בין כביש מס' 4 לכביש מס' 20 (איילון). כמו-כן, בחלק המערבי של התוכנית, בתחום הבנייה הרוויה, יעבור הקו הירוק של הרכבת הקלה. בנוסף לכך, התוכנית קובעת את שימור דרך הביטחון ואתרים נלווים לה. למימוש הדרכים והתשתיות בתחום התוכנית ניתן יהיה לאשר תוכנית נפרדת, וזכויות בעלי הקרקע יינתנו במסגרת האיחוד והחלוקה של התוכנית כולה.
התוכנית תופקד ותפורסם להתנגדויות הציבור בחודש הקרוב.