|
ישודרו כבישים בין-עירוניים כמוקדי סיכון [צילום: מורדגן הפקות]
|
|
|
|
|
ועדת הכספים אישרה (יום ג', 6.3.12), העברת כ-3 מיליארד שקל ל
משרד התחבורה לצורך שדרוג ושיפור כבישים עמוסים המוגדרים מוקדי סיכון באזורים שונים ברחבי הארץ.
בראש הרשימה: 2.1 מיליארד שקל להרחבה ושיפור כביש 1 בין שער הגיא לירושלים ועוד מאות מיליוני שקלים לשדרוג כביש 38 משער הגיא עד בית שמש.
התקציב לפיתוח ושדרוג כבישים בין-עירוניים המוגדרים כמוקדי סיכון עקב העומס הרב המאפיין אותם ומספר תאונות הדרכים הגדול שהתרחשו בהם, אושר לאחר שנים של עיכובים. בנוסף לכביש 1 וכביש 38, ישודרגו גם כביש בגין בירושלים (יוארך עד לשכונת תלפיות), כביש 31 בין שוקת לערד, כביש 531 בשרון וכן מספר כבישים באזורים של מגזרי המיעוטים. עוד יורחב הכביש מצומת גולני לצומת עמיעד וייבנו בו מספר מחלפים חדשים.
יו"ר הוועדה, ח"כ
משה גפני (יהדות התורה), בירך על הקצאת התקציבים לפיתוח ושדרוג הכבישים אך מתח ביקורת על העיכובים: "כל שרי התחבורה בשנים האחרונות אשמים בפיתוח האיטי של הכבישים המסוכנים. במיוחד בכביש 38 שהוגדר ככביש מסוכן ומזה זמן רב ממתין להרחבה ושדרוג. מדובר בכביש אדום, כביש מסוכן ממש". גפני ביקש לברר האם גם המשך כביש 38 מבית שמש לכיוון דרום ישודרג.
רפרנט תחבורה באגף התקציבים באוצר, ערן כהן, הודיע כי המשך כביש 38 כבר נמצא בשלבים מתקדמים של תכנון סטטוטורי ואמור להתבצע בהמשך להרחבה ושדרוג הקטע בין שער הגיא לעיר. כהן עדכן שבעקבות האישור בוועדת הכספים היום, חברת מע"צ תתחיל באופן מיידי בהוצאה לפועל של פרויקטים המוכנים לביצוע באותם כבישים. בעקבות האישור גדלה ההרשאה התקציבית של מע"צ מ-5.148 מיליארד שקל ל-7.942 מיליארד שקל בשנת התקציב 2012.