|
עבודות תשתית ברכבת [צילום: רכבת ישראל]
|
|
|
|
|
- פרויקט קיבולת האיילון שיביא לקיצור משך זמן הנסיעה מב"ש לת" (50 ד' במקום 80 ד') לאפשר 24 שעות ביממה רכבת ולהגדיל את תדירות הרכבות בקו (מ-2 רכבות ל-4)
- קו חדש בתחנת ממשית למטענים
- עבודות להכפלת קו כפול בין בני-ברק לפ"ת סגולה ומעבר להפעלת תחנת קריית אריה בשני רציפים במקום באחד
- התקנת מסוטים בקטע נען (אלמנטים לאיתות) מהלך שעתיד היה להביא, כבר במאי, לקיצור משך זמן הנסיעה בין בית שמש לת"א וירושלים-ת"א
- עיכוב בהכפלת קו קריית מוצקין-נהריה
- עיכוב בטיפולים של תחזוקה שוטפת (עלול לפגוע בדיוק הרכבות כתוצאה מעיכובים במניעת הגבלות מהירות בקווים השונים)
|
|
|
|
ההסתדרות וועד עובדי
רכבת ישראל הודיעו כי יפתחו בעיצומים. כדי להימנע מדעת קהל עוינת, לא תופסק בינתיים תנועת הרכבות, והחל ממחר (יום ו', 9.3.12) יוקפאו כל עבודות הפיתוח ברכבת ישראל.
כתוצאה מכך, גם קווים שהיו אמורים להיסגר לצורך עבודות פיתוח יישארו פתוחים. מדובר בקו שאמור היה להיסגר בסוף השבוע הבא בקטע שבין תחנת חיפה (מרכז) לנהריה.
מרכבת ישראל נמסר: "אנו מצרים על כך שוועד העובדים בוחר להמשיך ולפגוע בציבור באמצעות עצירת עבודות פיתוח אשר נועדו לשפר את שירותי הרכבת ולהרחיבם לישובים נוספים בארץ, בעיקר בנגב ובגליל. כמו-כן עצירת עבודות הפיתוח תביא לכך שהקו המהיר לבאר שבע שצפוי להיפתח ב-19 למאי יידחה ליוני. אנו קוראים לוועד העובדים לזנוח את הדרך המיליטנטית ולהפסיק לסרב לכול סיכום בין הצדדים על-מנת לסיים את המאבק שלצערנו מתרחש על גבו של הציבור".
יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי אמר כי בשלב זה, יהיו עיצומים באופן מידתי ובצורה שאינה פוגעת בציבור הנוסעים. "אנחנו קוראים לשר התחבורה ולהנהלת הרכבת להפסיק להסלים את המצב ולחזור מידית לשולחן המו"מ, זאת כדי שלא נצטרך לנקוט בצעדים נוספים", איים.
כזכור, הנחה יו"ר ההסתדרות
עופר עיני את עובדי הרכבת שלא לשתף פעולה עם הרפורמה. "דירקטוריון הרכבת ממשיך לנקוט בצעדים חד-צדדיים תוך הסלמת יחסי העבודה. עובדי הרכבת לא ישתפו פעולה עם הרפורמה, המשמעות היא שלא תהיה רפורמה", אמר.