|
התובע: השירות פיקטיבי [צילום: AP]
|
|
|
|
|
שי אהרון מבקש מבית המשפט המחוזי בירושלים לאשר הגשת תביעה ייצוגית בסך 32 מיליון שקל נגד פלאפון, בטענה שהיא מוכרת ללקוחותיה שירות גיבוי למכשירי אייפון בעוד למעשה השירות כלל אינו קיים. הבקשה הוגשה באמצעות עוה"ד מיכאל דבורין ועובדיה כהן.
לטענת אהרון, בעת שרכש מפלאפון שני מכשירי אייפון, התחייבה החברה להעניק לו שירות גיבוי אשר יאפשר לו לשחזר את המידע השמור על מכשירו, תמורת תשלום קבוע של 4.92 שקלים בחודש. בין היתר טענה פלאפון בפרסומיה, כי "במקרים של אובדן מכשיר, מכשיר לא תקין, תיקון או כל תקלה אחרת תוכלו לשחזר את המידע החיוני באמצעות השירות המותקן בפלאפון".
לדברי אהרון, באוגוסט 2010 אבד אחד המכשירים שלו והוא ביקש מנציג פלאפון לבצע שחזור של המידע שהיה בו ולהעבירו למכשיר החדש. ואולם, הנציג השיב ש"אין דבר כזה גיבוי ספר טלפונים באייפון". אותה תשובה, אומר אהרון, קיבל מהנציג במוקד שירות הלקוחות של פלאפון. "המשיבה פשוט שיווקה שירות פיקטיבי", טוען אהרון.
עילות התביעה המבוקשות הן הפרת חוזה, מצגי שווא וחוסר תום לב בניהול מו"מ, הפרת חוק הגנת הצרכן,
הפרת חובה חקוקה, תרמית, עשיית עושר ולא במשפט, והפרת רשיונה של פלאפון. אהרון מעריך את מספר חברי הקבוצה ב-637,000 ומבקש לפצות כל אחד מהם בתשלום השנתי תמורת שירות הגיבוי. טרם הוגשה תגובת פלאפון.