News1 גאים להציג
מבקרים ייחודיים (Unique Visitors):
אתר - 666,548  סלולר - 1,607,876
   |   15:07:40
דלג
בלוגרים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
פסק הדין בו דחה בג"ץ את העתירה נגד פרס ישראל לרב יעקב אריאל, אומר שדעה הלכתית-תורנית המנוגדת לתפיסות הליברליות - היא צורמת ופסולה; הזכות להביע אותה היא רק בשל חופש הביטוי    ענת ברו...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
רמת הביקוש לתחבורה ציבורית עדיין נמוכה, למרות הפתיחה המדודה של המשק, ובשלב הזה ניתן עוד לספק חלופות אחרות ולאפשר את המשך ביצוע העבודות. המחשבה השטחית לפיה עבודות רכבת בסדר גודל כזה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
טוויטר / יואב יצחק YoavNews1
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
רועי בלכר [צילום: תמר מצפי, גלובס]
עורך דין
רועי בלכר, (נולד: 1970) עורך דין ישראלי. שותף מייסד במשרד עורכי הדין KRB.
גורי אלפי [צילום: רונן אקרמן]
קומיקאי, שחקן
גורי אלפי (נולד: 18 בספטמבר 1976), ישראל. קומיקאי, שחקן, זמר, במאי ויוצר טלוויזיה ישראלי.
מגי אזרזר [צילום: איציק בירן, יח"צ]
שחקנית
מגי אזרזר (נולדה: 10 בספטמבר 1986), שחקנית ישראלית. שמה המלא: מרגלית אזרזר סבג.
לכל הערכים במועדון+
דואר ישראל לא התחשבה בקשיש בן 90
סניף של דואר ישראל [צילום: עומר]

פרשנות: אטימות השכל הישר
טענת דואר ישראל לפיה נמען צריך לקבל דברי דואר סמוך למקום מגוריו, כדי לא להעמיס על סניף הדואר המרכזי - הגיונית. אולם האטימות כלפי קשיש שמבקש זאת היא בלתי נסבלת. מדוע נזקקה חברת הדואר לתזכורת של קצת אנושיות מצד הנציבות?

החברה נמנעה מלאפשר לו לקבל דואר בסניף סמוך לקופת חולים ואילצה אותו ללכת לסניף מרוחק

▪  ▪  ▪
תושב פתח תקוה, קשיש בן למעלה מ-90, מתקשה ללכת אל בית הדואר הקרוב לביתו. הוא פנה לחברת הדואר בבקשה שתאפשר לו לקבל דברי דואר בסניף המרכזי בעיר, הנמצא בסמוך למרפאה שהוא מבקר בה לעיתים קרובות.

חברת הדואר סירבה לבקשה. הקשיש פנה לנציבות תלונות הציבור, שפנתה לחברת הדואר. החברה הסבירה בתגובה כי היא משתדלת למסור את דברי הדואר בסניף הדואר הקרוב ביותר לבית הנמען, אך באזורים שבהם יש יותר מסניף דואר אחד, ובשל מגבלות יכולת האכסון והשירות של כל סניף, עלולים מקצת הנמענים להיות משויכים לסניף שאינו הקרוב ביותר לביתם.

עם זאת, בהתחשב בנסיבות העניין, נאותה החברה, כמחווה שירותי של רצון טוב, להיעתר לבקשת המתלונן ולשייכו לסניף המרכזי, בהתאם לבקשתו.
דוח שנתי 38 לשנת 2011
מוגש בזה לכנסת הדין וחשבון השלושים ושמונה של נציב תלונות הציבור. הדוח השנתי הנוכחי הוא הדוח השביעי והאחרון המוגש בתקופת כהונתי כמבקר המדינה ונציב תלונות הציבור. בדברי המבוא לדין וחשבון הקודם ציינתי כי שנת 2010 הייתה שנת שיא בכל הזמנים מבחינת מספר תיקי התלונה החדשים שנפתחו בשנה אחת. מתברר כי בשנת 2011 נשמרה מגמת הגידול במספר התלונות שהתקבלו בנציבות: כ-15,000 תלונות חדשות הוגשו במרוצת השנה (גידול של כ-6.5% לעומת שנת 2010). אחת הסיבות למגמת הגידול היא פעילותן של הלשכות האזוריות לקבלת קהל של הנציבות. בשנים האחרונות פעלה נציבות תלונות הציבור להגברת נגישותה לנזקקים לשירותיה על ידי הפעלת לשכות אזוריות לקבלת קהל ברחבי הארץ: בירושלים, בתל אביב, בחיפה, בנצרת, בנצרת עילית ובבאר שבע. בשלהי 2011 הוקמה לשכה חדשה בלוד, ובקרוב עתידות להיפתח לשכות נוספות בשדרות ובקריית שמונה. הלשכות בפריפריה מקרבות רחוקים, שדרכי הפנייה הרגילות לנציבות אינן תמיד זמינות עבורם, ומשמשות כפֶה לאוכלוסיות החלשות, ובהן עולים חדשים, קשישים, בני מיעוטים, אנשים בעלי צרכים מיוחדים ובעלי הכנסה נמוכה שידם אינה משגת לשכור עורך דין. מאז הקמתן טיפלו הלשכות האזוריות באלפי פונים, ואת עניינם של רבים מהם הן הביאו על תיקונו. כ-20% מכלל התלונות שהוגשו לנציבות בשנת 2011 התקבלו בלשכות, וזו עדות ניצחת להצלחתו של מודל פעולה חדשני זה. במסגרת המאבק בשחיתות הציבורית בישראל התייחד גם בשנה החולפת חלק משמעותי מעבודת הנציבות להגנה על עובדים שחשפו מעשי שחיתות במקום עבודתם ועקב כך נפגעו על ידי מעסיקיהם. הנציבות עושה ככל שניתן בגדרי סמכויותיה על פי החוק כדי להגן על זכויותיהם של אותם עובדים, אם בדרך של מתן צווי הגנה זמניים וקבועים ואם בדרכים מתאימות אחרות, בהיותם נדבך רב חשיבות בחומת ההגנה על טוהר המידות בשירות הציבורי. פעילותה הייחודית בתחום זה זוכה בשנים האחרונות להתעניינות מיוחדת של מוסדות אומבודסמן בעולם, ובהם האומבודסמן של האיחוד האירופי. ואולם הניסיון שנצבר עד היום מלמד כי לעתים לא די בהגנה שמעניק נציב תלונות הציבור לחושפי השחיתות מפני פגיעה בזכויותיהם כעובדים, שכן הם סובלים מפגיעה במישורים נוספים שאין לגביהם מענה מספק בחקיקה הקיימת. לא תמיד פוסקות ההתנכלויות לחושף השחיתות במקום עבודתו, והוא עלול לסבול אף מהתנכרות של חבריו לעבודה. לעתים סובלים חושפי השחיתות מאיומים של ממש על חייהם ורכושם. בדצמבר 2011 קיימה הוועדה לענייני ביקורת המדינה של הכנסת דיון מעקב בחוות הדעת בנושא "הגנה על חושפי מעשי שחיתות" שהגשתי לוועדה בשנת 2007 . בדיון שָבו נציגי משרד מבקר המדינה ונציבות תלונות הציבור והעלו את הקשיים הכרוכים במתן הגנה אפקטיבית ומלאה לחושפי שחיתות, וכן העלו הצעות שונות להרחבת ההגנה עליהם. בשלהי שנת 2011 פנתה נציבות תלונות הציבור לרשות להגנת עדים מאוימים שבמשרד לביטחון הפנים על מנת לבדוק אפשרות להסתייע ברשות לצורך הגנה ותמיכה באותם עובדים חושפי שחיתות הסובלים מאיומים. פרטים על כך ועל הפעולות הנוספות שיזם משרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור להרחבת ההגנה הניתנת לחושפי שחיתות ניתן למצוא בעמ' 33. נציבות תלונות הציבור שמה בשנים האחרונות דגש מיוחד על הטיפול בתלונות שעניינן זכויותיהם של אנשים בעלי מוגבלות. הנציבות מטפלת מדי שנה בתלונות רבות כאלה, ונושאי התלונות רבים ומגוונים: ליקויים בטיפול הרשויות בבקשות להכרה בבעלי מוגבלות; פגיעה בזכויות המוענקות לאוכלוסייה זו, כגון אי-מתן גמלאות או שלילתן שלא כדין ואי-מתן הנחות שונות; פגיעה בזכויותיהם של תלמידים בעלי מוגבלות בתחום החינוך; ליקויים בהתאמת תנאי דיור ציבורי שבו מתגוררים אנשים בעלי מוגבלות לצורכיהם המיוחדים, ועוד. בדין וחשבון הנוכחי ניתן למצוא דוגמאות לטיפולה של הנציבות בתלונות הנוגעות לטיפול בזכויות אנשים בעלי מוגבלות. הנציבות סייעה לאם לשני ילדים הסובלים מאוטיזם שהלינה על ליקויים קשים בסדרי ההסעה שהעמידה הרשות המקומית לרשות ילדיה, לעיוור החי בגפו שנמנעה ממנו קצבת שירותים מיוחדים מהמוסד לביטוח לאומי , ועוד. פרטים נוספים על הטיפול בתלונות שעניינן זכויות אנשים בעלי מוגבלות ניתן למצוא בפרק הסוקר את פעילות הנציבות בתחום זה, בעמ' 137. בדוח השנתי לשנת 2010 יוחד פרק לנושא השירות לציבור. פרק זה נסב על הטיפול בתלונות על אי-מתן מענה לפניות , וצוין בו כי בשנת 2011 תוסיף הנציבות לעקוב אחר המגמות המסתמנות מבירור תלונות בתחום זה. נמצא כי 27.4% מנושאי התלונות שהתקבלו השנה בנציבות היו בנושא השירות לציבור, ושיעורן של התלונות המוצדקות בנושא היה גדול במידה ניכרת משיעורן של התלונות המוצדקות בשאר הנושאים. בדוח מתוארות כמה תלונות בנושא השירות לציבור, ובהן תלונות על אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, על האגף למעונות יום ומשפחתונים במשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה ועל משרד התקשורת . לסיום, ברצוני להביע הערכה לנציבות תלונות הציבור, שבאמצעותה ממלא מבקר המדינה, זה ארבעה עשורים, את תפקידו החוקתי כנציב תלונות הציבור. בשנים האחרונות שינתה הנציבות את פניה. מגמת הגידול הדרמטי בכמות התלונות חייבה אותה להיערך באופן מיוחד לטיפול יעיל ומיטבי במספר ההולך וגובר של הפונים אליה - נעשו בה שינויים ארגוניים, הושם דגש על הדרכה והכשרה של סגל העובדים ושוכללו דרכי בירור התלונות והבקרה המקצועית - הכול במטרה להביא להתייעלות ולקיצור משך הטיפול בתלונות בלי להתפשר על איכות הבירור ותוך הקפדה על רמת שירות גבוהה. אין לי ספק כי מוסד נציב תלונות הציבור בישראל יוסיף לתרום תרומה משמעותית להגנה על זכויות הפרט ולהקלת מגעיו עם רשויות השלטון.

תאריך:  20/03/2012   |   עודכן:  20/03/2012
עידן יוסף
מועדון הבלוגרים עוקבים: 151 לקבלת רשימות עידן יוסף לדוא"ל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דואר ישראל לא התחשבה בקשיש בן 90
הודעות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  תפוס כינוי יחודי      לכל ההודעות         כתוב הודעה 
תגובות בפייסבוק
רשימות קודמות
האם חוקרי הפיקוח על הביטוח יוכלו לפגוע בפרטיות של אזרחי ישראל? שאלה חמורה זו התעוררה (יום ג', 20.3.12), לאחר שסגן המפקח על הביטוח, רואה החשבון אליאור גבאי, חשף - בכינוס סוכני הביטוח באילת - את ההוראות החדשות לגבי אכיפה וביקורת בענף.
20/03/2012  |  אלעזר לוין  |   חדשות
המפקח על הביטוח עודד שריג הודיע (יום ג', 20.3.12) על הוזלת חלק מפרמיות ביטוח החובה לאופנועים, על-פי הפירוט הבא:
20/03/2012  |  אלעזר לוין  |   חדשות
דבר דואר שנשלח מארה"ב לתושב ביתר עילית, באמצעות שירות דואר בינלאומי מהיר של חברת דואר ישראל, נמסר לו רק כעבור שלושה ימים אף שהגיע לישראל למחרת יום המשלוח. הוא התלונן על כך לחברת דואר ישראל, שהשיבה לו כי מהרישום במערכת הממוחשבת, העוקבת אחר שלבי העברת פריטי הדואר לנמענים ומתעדת אותם, עולה כי דבר הדואר אכן הגיע ליחידת הדואר בירושלים למחרת, ובאותו היום הגיע שליח של החברה לביתו בביתר עילית כדי למסור את דבר הדואר. מאחר שלא היה איש בבית, טענה, השאיר השליח הודעה על דלת הכניסה.
20/03/2012  |  עידן יוסף  |   חדשות
המפקח על הביטוח, עודד שריג, איתן בדעתו שיש להגביל את העמלות לסוכני הביטוח. אמש (יום ב', 19.3.12) הודיע, בדברו בכינוס סוכני הביטוח באילת, כי הוא דבק בתוכניתו לאסור על סוכנים לקבל עמלה על מוצר בודד, או על מבצע מכירות הנמשך פחות משנה.
20/03/2012  |  אלעזר לוין  |   חדשות
המיליארדר טדי שגיא הוא האיש שקנה את דירתו של שר הביטחון אהוד ברק, בקומה ה-31 של מגדלי אקירוב, רחוב פנקס בתל אביב. שגיא רכש את הדירה ב-26.5 מיליון שקל באמצעות חברה זרה. הוריו, עמי וזילקה, מתגוררים זה שנים במחצית השנייה של הקומה, שאף היא בבעלות שגיא. על-פי הערכה, מבקש שגיא לאפשר להוריו להתגורר בדירה גדולה יותר, ויחבר את שתי הדירות.
20/03/2012  |  אלעזר לוין  |   חדשות
סיפורים חמים(72 שעות)
איתמר לוין
יעקבי - מ"מ פרקליט המדינה
איתמר לוין
קנס חסר תקדים לאביו של הבעל המעגן
היום לפני
[צילום: איתמר לוין]
המחנה האחרון [1945]
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מגשי פירות
כתיבת המומחים
פינת זולה לגינה במשלוח עד הבית
יום הולדת
גולדברג יוסף 6/5
שריר מיכל 6/5
לוי גבריאלה (דה-ליאו) 6/5
טוני בלייר 6/5
נהרי משולם 7/5
דהן נסים 7/5
שקד איילת 7/5
חברי מערכת News1 (דוא''ל)
   ארד מירבעיתונאית
   גדות יפעתעיתונאית
   דנון יצחקעיתונאי
   וולף איציקעיתונאי
   יוסף עידןעורך חדשות
   יצחק יואבמו"ל ועורך ראשי
   יצחק-אוגנוב גליתעיתונאית
   לוין איתמרעורך משפטי
   מגנזי שרוןעיתונאית
   פישביין איילתעיתונאית
   רויכמן ינוןעיתונאי
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1 |   |  עריסת תינוק ניידת |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר |  NEWS1 |  חדשות |  אקטואליה |  תחקירים |  משפט |  כלכלה |  בריאות |  פנאי |  ספורט |  הייטק |  תיירות |  אנשים |  נדל"ן |  ביטוח |  פרסום |  רכב |  דת  |  מסורת |  תרבות |  צרכנות |  אוכל |  אינטרנט |  מחשבים |  חינוך |  מגזין |  הודעות לעיתונות |  חדשות ברשת |  בלוגרים ברשת |  הודעות ברשת |  מועדון + |  אישים |  פירמות |  מגשרים |  מוסדות |  אתרים |  עורכי דין |  רואי חשבון |  כסף |  יועצים |  אדריכלים |  שמאים |  רופאים |  שופטים |  זירת המומחים | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il