|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

דוח פניות הציבור

פלאפון שיאנית התלונות; פרטנר במקום השני

משרד התקשורת העניק להן את הציון: טעון שיפור הדוח מציין לטובה את בזק בינלאומי
25/03/2012  |   TheMarker TheMarker   |   חדשות   |   תגובות
מאת: רותי לוי  |    |  TheMarker  |  TheMarker.com  |  תגובות
כחלון. משרדו הראשון לפרסם את דוח תלונות הציבור, אבל למה אין בדוח דוגמות לתלונות נבחרות? [צילום: פלאש 90]

בשנת 2011 התקבלו במשרד התקשורת 14,413 תלונות, גידול של 62% לעומת 2010 (8,902 פניות) ועלייה של כ-600% בהשוואה לשנת 2006 (2,072 פניות). כך לפי דוח פניות הציבור למשרד התקשורת, שפירסם היום (א') אגף הפיקוח והאכיפה במשרד. מתוך כלל הפניות - 12,418 פניות מהוות תלונות על חברות התקשורת.

שיאנית תלונות הציבור הינה חברת פלאפון. אל חברת הסלולר הגיעו 10.5 תלונות לכל 10,000 לקוחות מתוכן כ-37% תלונות מוצדקות. שנייה בטבלה היא חברת פרטנר שזכתה ב-9.4 תלונות לפי ספירה דומה, מתוכן 42% נמצאו מוצדקות.

בדוח ניתנה הערכה לטיפול של החברות בלקוחותיהן אשר בוצעה על-פי היחס בין התלונות המוצדקות לבין חלקה של החברה בשוק שבו היא פועלת. החברות פלאפון ופרטנר קיבלו ממשרד התקשורת את הציון "טעון שיפור".

ספקית האינטרנט 013 נטוויז'ן אוחזת ב-8.6 תלונות לכל 10,000 לקוחות מתוכן 50% נמצאו מוצדקות על-ידי משרד התקשורת. דבר שהעניק לה את הציון "טעון שיפור ניכר". אחרות ברשימה הלא מחמיאה הן סמייל עם 6.4 תלונות (44% מוצדקות), HOT ספקית תשתית לאינטרנט עם 5.2 תלונות (28% מוצדקות) ו-HOT טלפוניה קווית עם 3.7 תלונות (30% מוצדקות).

מהנתונים עולה כי קיימת עלייה משמעותית של כמעט פי 2 בכמות התלונות לכל 10,000 לקוחות יחסית לשנת 2010, למעט חברת HOT שכמות התלונות כנגדה במגמת ירידה.

הדוח מציין לטובה את בזק בינלאומי המובילה את שוק ספקיות גישה לאינטרנט (34.7% נתח שוק) עם מספר תלונות נמוך במיוחד (4.1 מתוכן 6.2% מוצדקות). החברה קיבלה מהמשרד את הציון "טוב במיוחד". החברות סלקום (סלולר) ובזק (בתחום התשתית), קיבלו מהמשרד ציון "טוב".

מתלוננים בעיקר על החשבון

נושאי התלונה המרכזיים שהתקבלו במשרד נסבו סביב חשבונות (46%), בהם תלונות על חיוב שלא על-פי תנאי ההסכם, חיוב בגין שירותי תוכן של ספקי תוכן חיצוניים, חיוב בגין שירותים שלא נתבקשו ואי מתן החזר כספי בגין חיובי יתר.

תלונות רבות עסקו באיכות השירות (24%) במסגרתן הלינו הצרכנים על בעיות קליטה, מהירות גלישה איטית, אי מתן מענה בכתב לפניות בכתב וכן בעיות במענה על-ידי נציגי שירות.

עד סוף 2011, הספיק משרד התקשורת לטפל בכ-56% מסך הפניות שהתקבלו. מתוך התלונות בהן הטיפול הסתיים הוכרעו 5,395 תלונות ומתוכן 27% נמצאו מוצדקות. עלייה של 2% בכמות התלונות המוצדקות ביחס ל-2010.

במשרד התקשורת מציינים כי פעילות הטיפול בתלונות הציבור מהווה מקור מודיעיני מרכזי וחשוב לעניין העמידה של החברות בהוראות הרישיון, החקיקה, התקנות והתיקונים השונים בתחום התקשורת. ובנוסף מאפשרת לאתר ליקויים וכשלים מערכתיים באמצעות תיקוני רישיון או תיקוני חקיקה.
משרד התקשורת - דוח פניות ציבור לשנת 2011
בשנים 2011-2006 חלה עלייה דרמטית בכמות הפניות ותלונות הציבור שהתקבלו במשרד התקשורת. בשנת 2011 התקבלו 14,413 פניות ציבור שהם גידול בשיעור של כ-62% לעומת שנת 2010, בה נתקבלו 8,902 תלונות, וגידול של כ-600% - פי 7 לעומת שנת 2006 (2,072 תלונות). אגף הפיקוח והאכיפה, במשרד התקשורת, המופקד גם על השמירה על ההוגנות במתן השרות לצרכן, אשר שם לו כיעד מרכזי להביא לחיזוק האמון בין הצרכנים לחברות התקשורת, פרסם השבוע את דו"ח פניות הציבור לשנת 2011. אחת מפעילויות הליבה של האגף היא בירור פניות ותלונות ציבור בתחום הטלקומוניקציה המתקבלות במשרד כנגד חברות התקשורת. פעילות זו, מהווה גם סנסור מרכזי הקשוב לרחשי הלב של הציבור ומשמשת מקור מידע מרכזי וחשוב לעניין העמידה של החברות בהוראות הרישיון, החקיקה, התקנות והתיקונים השונים בתחום התקשורת. ככזה מאפשר תחום פניות הציבור, לאתר ליקויים וכשלים מערכתיים הדורשים ביצוע אסדרה באמצעות תיקוני רישיון או תיקוני חקיקה. משרד התקשורת יזם בשנים האחרונות מספר מהלכים ושינויים רגולטורים משמעותיים ביותר במטרה להגביר את רמת התחרות בענף, מתוך כוונה להיטיב עם הלקוחות וציבור הצרכנים. שינויים אלה, יצרו שני תהליכים משמעותיים: האחד, יצירת מודעות צרכנית, והשני, תחושה הולכת וגוברת של עוצמה בקרב ציבור הצרכנים. צעדים אלה הביאו את הצרכן הישראלי "לדרוש את זכויותיו" (לעמוד על זכויותיו). המשרד מסיק מתלונות אלו את תמונת המצב הרלבנטית, באלו מקטעים בשוק עליו לטפל באסדרה. במקביל, המשרד יצר את המודעות בקרב ציבור הצרכנים, לדרוש את ההטבות להן הם זכאים. דרישה זו הביאה לגידול משמעותי ודרמטי בכמות הפניות למשרד, הן לצורך קבלת מידע והבהרות, והן לצורך הגשת תלונות על חברות.

תאריך:  25/03/2012   |   עודכן:  25/03/2012
רותי לוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פלאפון שיאנית התלונות; פרטנר במקום השני
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ריקרדו
25/03/12 22:20
2
ריקרדו
25/03/12 23:42
3
אחמד
26/03/12 12:29
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
53 איש, המאוגדים ב-34 משפחות או יחידים, תובעים 14 מיליון שקל מיזם הנדל"ן הידוע שמעון אייזנברג, מחברותיו וממשרד עוה"ד נשיץ-ברנדס. בכתב תביעה, שהגישו בשבוע שעבר (יום ד', 21.3.12) הם טוענים, כי אייזנברג וחברותיו מכרו להם מגרשים חקלאיים ליד כפר הס שבשרון, בטיעון שהיעוד ישונה למגורים - אך בפועל התברר שאין סיכוי לשינוי היעוד.
25/03/2012  |  אלעזר לוין  |   חדשות

בורוסיה דורטמונד לא נחה לרגע. אחרי שעלתה לגמר הגביע הגרמני באמצע השבוע עם 0:1 בהארכה על גרויטר פירת', הערב (ראשון) היא דרסה את קלן 1:6 והגדילה את הפער מבאיירן מינכן בחזרה ל-5 נקודות. במשחק נוסף, שטוטגארט גברה 0:1 על נירנברג והשיגה את ניצחונה הרביעי בחמשת המשחקים האחרונים, כשהיא מדורגת רק נקודה מלברקוזן החמישית.


למעט משחקה של מכבי תל אביב מול הבקעה, נערכו כל משחקי הליגה הסדירה ותמונת הבית העליון והתחתון התבהרו. ראשון לציון גברה 102:105 על מכבי חיפה אחרי דרמה ענקית בנשר שכללה שתי הארכות וקבעה כי היא תסיים במקום השלישי את העונה הסדירה. בנוסף, עירוני אשקלון הייתה זקוקה לניצחון כדי להבטיח מקום ב-6 הראשונות, אך תהיה שם למרות שהפסידה, הודות לעובדה שגליל/גלבוע גברה על אשדוד.


מסרונים לסלולרי ובהם פרסומות על מבצעים והטבות שונים אינם דבר חדש, אך קבלתם כאשר אתה נמצא בבית העסק או בסמוך אליו היא חידוש של ממש.
25/03/2012  |  עידן יוסף  |   חדשות
מינהל מקרקעי ישראל התעלם מהחלטות שיפוטיות והפך רוכשי דירות לבני ערובה במשך 20 שנה. כך קובעת (15.3.12) סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ורדה אלשיך.
25/03/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il