גוגל - ענקית האינטרנט, כובשת את שוק הפרסום הדיגיטלי בישראל, על-חשבון אתרי אינטרנט ישראלים. כך עולה ממידע בלעדי שהגיע ל-News1. הגידול החד בתקציבי הפרסום שכובשת גוגל גורם לנזקים עצומים באתרי תוכן כבר ב-2011, בהם ynet, וואלה, nrg, מאקו, נענע ואחרים, שכבר ביצעו הליכי פיטורין ועומדים גם בשנת 2012 לפטר עובדים.
על-פי המידע, קבוצת גוגל, הכוללת את אתר הוידאו יוטיוב שאותו רכשה, הצליחה בשנת 2011 להגדיל מכירת פרסום ל-99 מיליון דולר (לעומת 75 מיליון דולר בשנת 2010 ו-59 מיליון דולר בשנת 2009), וזאת מתוך היקף שוק הנאמד בכ-180 מיליון דולר;
על-פי תוכנית העבודה של גוגל לשנת 2012, היא עתידה להגדיל את נתח המכירות שלה ל-139 מיליון דולר (לעומת 99 מיליון דולר בשנת 2011). היקף שוק הפרסום באינטרנט לשנת 2012 נאמד בכ-200 מיליון דולר.
גוגל מצליחה להשיג הסכמי פרסום משמעותיים לשנת 2012, תוך גידול ניכר בתקציבי פרסום מחברות מובילות. לדוגמא: בזק - 1.8 מיליון דולר (גידול של 25%); IDI - 2 מיליון דולר (גידול של 30%); AIG - 713 אלף דולר (77% גידול) [
ראו מסמך בתחתית העמוד].
משמעות הדברים: השתלטות מצד גוגל - שאינה מעסיקה עובדי תוכן ואינה מייצרת תוכן אלא מלקטת מידע מאחרים - על שוק הפרסום הדיגיטלי בישראל, תוך דחיקתם של אתרים ישראלים המייצרים תוכן ומעסיקים עיתונאים ועורכים רבים.
המסמכים המוכמנים שהגיעו ל-News1 חושפים, לראשונה בישראל, את מבנה שלוחת גוגל בישראל, בראשה עומד מאיר ברנד, וכן את זרועותיה של השלוחה הישראלית גם במדינות נוספות. מהמסמכים עולה, כי באמצעות הזרוע הישראלית מצליחה גוגל להשתלט על חלקים גדולים משוק הפרסום בישראל, כל זאת תוך נגיסה במעמדם של משרדי פרסום גדולים כדוגמאת:
מקאן דיגיטל, אדלר חומסקי ואחרים.