|
אינדונזים מבוהלים לאחר הרעש [צילום: AP]
|
|
|
|
|
אזהרת צונאמי הונפקה (יום ד', 11.4.12) לאזור האוקיינוס ההודי לאחר שהסוכנות הגיאופיזית של אינדונזיה דיווחה על רעידת אדמה חזקה במחוז אצ'ה.
רעידת האדמה של יום רביעי נמדדה בדרגה ראשונית של 8.6 בסולם ריכטר. לפי דיווחים, הרעש נמשך כשלוש דקות. רעש אדמה נוסף, כשעתיים לאחר הרעש הראשון, ובעוצמה של 8.2 בסולם ריכטר התרחש סמוך לחוף המערבי של סומטרה.
הסוכנות הגיאופיזית מסרה כי לא קיבלה דיווחים על נזקים מרעידת אצ'ה או דיווח על עליית מפלס המים.
מהסוכנות האינדונזית לצמצום נזקי אסונות נאמר כי אין זיהוי של שפל במים אשר ילמד על גל צונאמי מתקרב.
המכון הגיאולוגי של ארה"ב קבע כי הרעש התרחש בעומק של 33 קילומטרים, במרחק של 495 קילומטרים מבירת המחוז של אצ'ה, בנדה אצ'ה.
אזהרת צונאמי פורסמה ברחבי מדינות האוקיינוס ההודי כולו, כולל באוסטרליה, בפקיסטן, בסומליה, במדגסקר, ובעוד מדינות רבות.
עם זאת, יש לציין כי אזהרת הצונאמי מלמדת רק על פוטנציאל לגל הרס שכזה, ולא כי הגעתו וודאית. בהמשך היום בוטלו אזהרות הצונאמי.
מוקד סיוע למבוטחי הפניקס
חברת הביטוח הפניקס הפעילה עבור מבוטחיה אשר שוהים באזור אינדונזיה, תאילנד והסביבה מערך סיוע טלפוני למשפחות הפועל 24 שעות ביממה. מערך הסיוע הטלפוני מופעל בשיתוף עם צוות מגנוס, בראשות חיליק מגנוס, אשר מרכז את פניות ההורים והמבוטחים לצורך הערכת מצב.
לדברי אסתי בן צור, מנהלת מחלקת ביטוח נסיעות לחו"ל, "הפניקס מבטחת מטיילים רבים ודואגת לשלומם במהלך שהותם בחו"ל. לצערנו אנו למודי ניסיון באירועים מסוג זה, בהם נדרשת הערכות מיוחדת ומהירה על-מנת לאפשר למשפחות מבוטחי הפניקס לקבל מידע בנוגע ליקיריהם הנמצאים באזור הרעש. בשנים האחרונות הפעלנו מספר צוותי חילוץ והצלה והפעלנו את מירב המשאבים הקיימים על-מנת להשיב את מבוטחינו בשלום. אנו נמשיך לעשות הכל על-מנת שמבוטחינו בחו"ל ובני משפחותיהם ירגישו בטוח בכל מקום".