מחמד כמאל מצטפא, המשמש כאימאם במסגד בדרום ספרד חיבר ספר בשם "הנשים באיסלם".
ספר זה עורר סערה בספרד, משום שהוא מסביר לגברים כיצד להכות את נשותיהם. כך מפרסם מכון 'ממרי' [ראו קישור]. אישור ודרכי הכאת נשים באיסלם נשענים על פסוק 34 בפרק הרביעי בקוראן הקובע: "בנוגע לנשים שאתם חוששים שלא תצייתנה, נזפו בהן, סלקו אותן מן המשכב, והכו אותן".
עת'מאן אל-רואף, סעודי בעל טור ביומון "א-שארק אל-אווסט", מתח ביקורת על האימאם הספרדי ועל אינטלקטואלים שטענו כי הבעיה אינה נעוצה בהכאת הנשים עצמה אלא בדרך הצגתה בפני המערב. במאמרו, כתב אל-רואף:
"...קראתי מאמר של עיתונאי איסלמי שמרן ומתון שמתח ביקורת על הספר והאשים את מחברו בכך שהוא מציג תמונה מעוותת של האיסלם. לדבריו, מן הראוי היה שהאימאם ידבר על הדירוג אותו מצווה עלינו האיסלם: ראשית, נזיפה, אח"כ גירוש (האשה) מהמיטה, ולבסוף ההכאה". בהמשך הכתבה מציין הכותב, כי את ההכאה ממליצים לבצע באמצעות קיסם או מטפחת.
מהכתבה עולה, כי גורמים שונים ממשיכים לדון בנושא הכאת הנשים בדת האיסלם, תוך כדי מתן דגש להכאה שנעשית בדרכים לא מכאיבות. כן עולה, כי בדיון שנערך באוניסרסיטת וושינגטון בסיאטל שבארה"ב בהשתתפות אנשי אקדמיה ערבים ומוסלמים, היו רבים בקרב פרופסורים מהשריעה שתמכו בהכאת אישה.
"כאשר השתמש אחד מהפרופסורים לשריעה בעפרונו (לשם הדגמה) והכה בידו מכות קלות, תוך שהוא מסביר לנוכחים: 'כך היא הכאת האשה באיסלם, קלה ולא כואבת' - פרצו באולם קולות צחוק ותימהון. אחת המשתתפות האירופאיות בסימפוזיון ביקשה מהמרצים המוסלמים להציג תשובות הולמות יותר", כותב אל-רואף.
בהמשך מציין אל-רואף, כי ההצדקות וההסברים להכאת אישה אינם מתקבלים. הוא טוען, כי סוגיית הכאת נשים הינה נושא שחייב לעבור לדיון וטיפול רציני של אנשי הלכה והוגי דעות בעולם האיסלם, ולא משום שהמערב וארגוני זכויות האדם בעולם דורשים זאת. "עלינו, ראשית כל, להכיר בקיום הבעיה ולא להשלות את עצמנו שמצב האשה בחברות האיסלמיות שלנו טוב יותר מאשר בחברות אחרות", כתב.