מכונית הגולף החדשה מהדור החמישי של הקומפקטית הפופולרית, תימכר במחיר של הדגם היוצא. כך מצהירה חברת פולקסווגן, החושפת עתה בתערוכת פרנקפורט את המכונית החשובה ביותר לאיתנותו הפיננסית של הקונצרן הגרמני.
כיוון שלא מחליפים בעליה סוסים המטילים ביצי זהב, ניכר במכונית כי לא רק מחירה, אלא גם צורתה החיצונית, מתאפיינת בשמרנות יקית קפדנית.
22 מיליון גולפים נמכרו עד ברחבי העולם, ובכך היתה הגולף למכונית הנמכרת ביותר בכל הזמנים.
אלא שספק אם יש עוד מקום ברחבי העולם שם המיסוי כה כבד בשוק הישראלי, לכן טרם ברור כיצד מחיר הפיקס של כ-15 אלף אירו, יתבטא באלמות התצוגה של סוכנות צ'מפיון מוטורס.
קשה לבבחין בכך, אך מבחינה חיצונית גדלה הגולף באופן ניכר: אורכה 4,204 מ"מ, ב-57 מ"מ ארוך מהדגם היוצא. הגולף החדשה גם גבוהה ב-39 מ"מ, ורוחבה מגיע עתה ל-1,759 מ"מ. מרווח הרגליים במושב האחורי שופר מאוד, לדברי פולקסווגן הוענקו 65 מ"מ נוספים לטובת החגורים גם מאחור.
מרווח ראש שהורם בגודלו של שיבר (24 מ"מ), יתאים גם לנהגים שגובהם מעבר לממוצע ביפן.
לישראלים מוענק נפח ההטענה בן 347 ליטר, מספיק לאחסון שפע של שקיות קנייה מהסופר מרקט.
לגולף יותאם בשלב ראשון מבחר של ארבעה מנועים: בנפח 1.4 ליטר (הספק מרבי בן 75 כ"ס), בנפח 1.6 ליטר (הספק מרבי בן 115 כ"ס), בנפח 2.0 ליטר טורבו - דיזל (TDI) (הספק מרבי בן 140 כ"ס), ובנפח 1.9 ליטר TDI (הספק מרבי בן 105 כ"ס).
שלל מנועים נוספים יניעו את הגולף אל תוך שנות האלפיים, עד שהגולף תוחלף במכונית בעלת עיצוב חדשני ונועז יותר.