|
ארנון טיברג, יו"ר תפרון [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
חברת תפרון צמצמה את ההפסד הנקי שלה ברבעון הראשון של שנת 2012 ל-800 אלף דולר בהשוואה להפסד בסך כ-2.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. כך עולה (יום ב', 21.5.12) מפרסום דוחותיה הרבעוניים.
מכירות החברה ברבעון הראשון של שנת 2012 הסתכמו ב-28.4 מיליון דולר, גידול של 1.6% לעומת 27.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
החברה מסרה על צעדי התייעלות, הכוללים גם צמצום במספר עובדי המטה שלה.
בשנת 2011 חלה התייקרות במחיר חומרי הגלם כתוצאה מהתייקרות עולמית במחירי הסחורות תוך השפעה על מחיר הניילון. החברה הודיעה כי אין כל ודאות שמחיר הניילון לא ימשיך לעלות בהמשך השנה, ובכך ימשיך להעיב על פעילותה.
תפרון מתמקדת בפיתוח, ייצור, שיווק ומכירה של הלבשה תחתונה, הלבשת ספורט ובגדי ים וחוף. פעילות החברה נחלקת לשני מגזרי פעילות עסקית: עיצוב, פיתוח, ייצור ומכירה של הלבשה תחתונה ובגדי ספורט בשיטת "Seamless" ועיצוב, פיתוח, ייצור ומכירה של הלבשה תחתונה, בגדי ים ובגדי ספורט בשיטת "Cut & Sew". העיצוב והייצור נעשים בעיקר בישראל, בירדן ובמזרח הרחוק ואילו מכירת מוצרים מוגמרים מתבצעת בעיקר בארה"ב ובאירופה.
החברה בוחנת הגדלת ערוצי ההפצה באירופה
עמית מרידור, מנכ"ל תפרון, מסר בתגובה כי תוצאות הרבעון הראשון ממשיכות את המגמה של השינוי המהותי שחל בחברה מתחילת שנת 2010: "לצד המעבר לרווח תפעולי חיובי והגברת היעילות התפעולית, תפרון השקיעה בטכנולוגיות חדשות וזכתה להכרה מצד המדען הראשי של משרד התמ"ת שאישר לחברה תוכנית פיתוח לשנת 2012 בסך 3 מיליון שקל לטובת המשך פיתוח היכולות המיוחדות של החברה. לצד קידום המיזוג האסטרטגי עם חברת Cifra מאיטליה וחתימת הסכם להענקת שירותים לחברת Asia Socks, תפרון בוחנת את הגדלת ערוצי ההפצה באירופה וקבלת זיכיונות למוצרי ה'אל תפר'. החברה פתחה לאחרונה מוקד פעילות בשנגחאי לניהול מערך ההזמנות והייצור מהמזרח הרחוק שהיקפם גדל משמעותית וממשיכה לחזק את מעמדה בקרב הלקוחות העיקריים. כדי להמשיך למצב את תפרון כחברה המובילה בעולם לתחום ה'אל תפר' לשנים רבות קדימה".
ארנון טיברג, יו"ר תפרון, ציין כי "היכולת של תפרון לספק מגוון מוצרים מהמזרח הרחוק מאפשר לחברה להגדיל משמעותית את סל המוצרים והפתרונות ללקוחות ולהיות תחרותיים מול המתחרים העיקריים שפועלים במזרח הרחוק. תפרון משקיעה מאמצים בשינוי תמהיל המוצרים להגדלת רווחיות החברה ובפיתוח פתרונות ומוצרים מיוחדים שיתנו ערך מוסף מיוחד על הקיים היום בשוק הספורט ומאמינה שההשקעה הגבוהה בפיתוח חשובה על-מנת להגדיל את נתח המכירות ושיפור הרווחיות".