|
מחקר אקדמי עכשווי בתחום התיירות [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
סטודנטים ממחלקות ללימודי תיירות יערכו עבודות מחקר אקדמיות בתחום השיווק, בהתאם לצרכי והנחיות משרד התיירות, זאת במסגרת שיתוף הפעולה בין המשרד והאקדמיה. העבודות יבדקו את פוטנציאל התיירות הדתית והתיירות הנכנסת לישראל ממדינות שטרם נבחנו בעבר וכן ממדינות בהן קיימת פעילות שיש להעמיקה. עבור כל עבודה תוענק מלגה על סך 3,000-1,000 שקלים.
האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת בן-גוריון, אוניברסיטת חיפה ומכללות כנרת והדסה כבר הביעו את נכונותן להשתתף בפרויקט. נכון להיום, בוצעו מספר הזמנות למדינות עליהן תיערך הסקירה השיווקית, ביניהן: אינדונזיה, סינגפור, הפיליפינים, אתיופיה ואנגולה. העבודות האקדמיות שייכתבו בליווי צמוד של המרצים יכללו מיפוי של קהלי יעד פוטנציאלים, סקירה כלכלית רחבה וניתוח של אמצעי התקשורת בשווקים הרלוונטיים.
שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב: "שיתוף הפעולה בין משרד התיירות ובין סטודנטים מהאוניברסיטאות והמכללות השונות, ימנף את תוכניות השיווק החדשות של המשרד ויבסס את פעילותנו על מחקר אקדמי עכשווי. כמו-כן יוכלו הסטודנטים להיחשף אל העשייה התיירותית בישראל ובעולם, מה שיקל על השתלבותם בתחום".
במהלך השנים האחרונות נפתחו מגמות ללימודי תיירות לתואר ראשון ושני במוסדות אקדמיים שונים, בהם באוניברסיטת בן-גוריון, אוניברסיטת חיפה, מכללת עמק הירדן, מכללת הדסה בירושלים והאוניברסיטה העברית. הלימודים עוסקים בין היתר בהשפעות התיירות על הכלכלה והחברה, בשיטות מחקר, בדרכי ניהול של מלונאות, בשיווק תיירות, בסביבה, אקולוגיה, תיירות פנים ועוד.