|
הפרסומת לרכב לא כללה את דרגת הזיהום [צילום: AP]
|
|
|
|
|
המשרד להגנת הסביבה הודיע השבוע לשלושה יבואני רכב על כוונתו להטיל עליהם עיצומים כספיים בגין הפרה של חובת גילוי נתוני זיהום האוויר מרכב חדש בפרסומת. זאת לאחר שהמשרד איתר שלוש פרסומות שבחלקן לא צוינו כלל דרגת זיהום האוויר ונתוני צריכת הדלק של כלי הרכב, ובחלקן נכלל מידע חלקי או מידע שלא פורסם בהתאם להוראות החוק. גובה העיצום הכספי על כל יבואן הוא 200,000 שקלים.
מאיר חברה למכוניות ומשאיות פרסמה עלון מידע פרסומי לרכב מסוגים Volvo V70 ו-XC70, שבו לא הופיעה כלל דרגת זיהום האוויר של הרכב.
גם חברת שלמה יבוא רכב פרסמה עלון מידע פרסומי לרכב מסוג אופל Insignia, בו דרגת זיהום האוויר הופיעה בטבלה ללא צבע, ללא הדגשה וללא סרגל דרגות זיהום תחת השם המטעה "ציון ירוק".
חברת המזרח לשיווק מכוניות העלתה פרסומת לרכב ריינג'רובר באתר האינטרנט ynet, בה לא הופיעה כלל דרגת זיהום האוויר של הרכב.
למפרים ניתנת זכות טיעון בכתב בתוך 30 ימים. על-פי החוק, בכל פרסומת לרכב חדש יופיעו נתוני צריכת הדלק ודרגת הזיהום של הרכב נשוא הפרסומת. מטרת החוק היא לספק לרוכש הרכב נתונים לגבי רמת הזיהום הנפלט מהרכב לסביבה, וכן נתוני צריכת הדלק, שיעזרו לו לבחור את הרכב הנקי והחסכוני ביותר עבורו.