בג"ץ החליט (יום ג', 22.5.12) להשעות את הטיפול בעתירה נגד נוהלי הבידוק בנמל התעופה בן-גוריון, באומרו שיש להמתין להטמעת הנהלים החדשים הצפויה בשנה הבאה. המדינה תמסור לבג"ץ עידכון בעוד חצי שנה.
האגודה לזכויות האזרח עתרה לבג"ץ בטענה שהבידוק הביטחוני מפלה לרעה ומשפיל נוסעים ערבים. במהלך הדיון הודיעה המדינה על השינוי הצפוי בבידוק, כפי שמתארת זאת הנשיאה בדימוס
דורית ביניש:
"החל מהשנה הבאה תיערך בדיקת כבודת הבטן של כלל הנוסעים באמצעות מערכת טכנולוגית חדישה ומתקדמת, שתמוקם באזור נפרד ושלא בנוכחות הנוסעים. לפי השיטה המתוכננת, הנוסעים ימסרו את כבודת הבטן שלהם מיד עם הגעתם לנתב"ג, ולאחר תשאול קצר יעברו לשלב הרישום לטיסה. הכבודה תיבדק באמצעות הטכנולוגיה החדשה ברמות בידוק שונות, ואז תועבר ישירות לבטן המטוס. כך, נטען כי על-פי שיטת הבידוק החדשה לא יתבצע
בידוק ביטחוני פומבי כלשהו של הנוסע או של כבודתו באולם הנוסעים בנתב"ג עד לאחר שלב הרישום לטיסה, והנוסע אף לא יעוכב לאחר כניסתו לטרמינל בדרכו לשלב הרישום לטיסה. לטענת המשיבים, שיטת הבידוק החדשה תביא לביטול אי-הנוחות
ותחושת ההשפלה הכרוכות בבידוק מחמיר של כבודת הנוסע באולם הנוסעים ובעיכוב הנוסע בשל עריכת בידוק כאמור".
ביניש אומרת: "החלת פרופיל סיכון על אזרח ישראלי, באופן שיצדיק עריכת בדיקה ביטחונית מחמירה יותר גם בהעדר
מידע קונקרטי לגבי אותו אזרח, מעוררת קושי רב. ספק בעינינו אם שימוש בפרופיל סיכון המושתת על מאפיינים גורפים וכוללניים, ואשר נסמך על השתייכות הנוסע לקבוצת אוכלוסיה מסוימת כמאפיין בלעדי - הוא לגיטימי... הגם שהבידוק המחמיר אינו חל על כל אזרחיה הערבים של המדינה הרי
קיומן של אמות מידה גורפות וכוללניות בהערכת סיכון פוטנציאלי, ככל שאלה אומנם הנסיבות העובדתיות ואיננו מכריעים בכך, מעורר קושי המצדיק דיון מעמיק יותר על
בסיס נתונים רלוונטיים".