נסיעת בכורה חגיגית בקו הרכבת החדש תל אביב - ראשון לציון, ייערך בבוקר יום ראשון הקרוב (14.9.03). הנסיעה תיערך בהשתתפות שר התחבורה אביגדור ליברמן, יו"ר דירקטוריון הרכבת רו"ח משה ליאון, מנכ"ל הרכבת (המפוטר) יוסי שניר, ראש עיריית ראשון לציון, מאיר ניצן ופמלייתו, כולל וותיקי העיר.
וותיקי ראשון, המושבה הוותיקה שהוקמה על-ידי הברון בהנץ והמיפעל הציוני, טרם זכו לראות בארץ ישראל קו חדש של רכבת. כל הקוים שנחנכו עד כה הינם שידרוגים של קוים אוטמאניים או מנדאטוריים, ואילו קו רשל"צ אכן חידוש מרענן - פרי יזומתו של המנכ"ל (המפוטר) עמוס עוזאני.
נסיעת הבכורה תערך בכיוון דרום לצפון, מתחנת הראשונים החדשה והמפוארת בראשון לציון, שהוקמה בסמוך לצומת גן הורדים.
מחיר הנסיעה בקו הרכבת החדש מרשל"צ לתל אביב, יהיה יקר בכ-50% (!) ממחיר הנסיעה באוטובוסי אגד באותו הקו. מחיר כרטיס נסיעה בכיוון אחד בקו הרכבת החדש מתל אביב לרשל"צ יעמוד על 12.5 שקלים, בעוד שמחיר הנסיעה באגד באותו הקו, הינו 8.30 שקלים בלבד.
ברכבת מסבירים את ההפרש במחירים, באכות השרות שמעניקה התחבורה המסילתית: לדיברי אנשי רכבת ישראל מדובר בנסיעה בטוחה ומהירה יותר, שתגיע ל- 20 דקות נסיעה בלבד, גם בשעות שיא התנועה בכבישים.
ברכבת טוענים, כי זמני הנסיעה קצרים ומובטחים מראש, אך למעשה הדבר אינו מדוייק, שכן הנסיעה מיעד ליעד כרוכה בכל מקרה בקישור של אוטובוס או מונית: שיקלול כספי של עלויות קוי ההזנה - אל תחנת הרכבת וממנה, מייקרים עוד יותר את הפרשי המחירים בין הרכבת לאטובוסים.
הקו החדש מתל אביב לרשל"צ יחל לפעול החל מסוף שבוע הבא (מוצ"ש 13.9.03). קו הרכבת החדש יצא מתחנת הרכבת החדשה שהוקמה בצומת ראשונים, באזור גן הוורדים שבדרום-מזרח ראשון לציון ויגיע עד לתחנת ההגנה שבדרום תל אביב.
קו הרכבת לראשון לציון יחובר לרשת המסילות הארצית ויאפשר לתושבי העיר והסביבה להגיע ברכבת מראשון לציון לצפון הארץ ולדרומה - עד לבאר שבע.
ברכבת מדגישים, כי מחיר הנסיעה ברכבת לבאר שבע כפול ממחיר הנסיעה באוטובוס, ובכל זאת התפוסה בקו גבוהה מאוד.
דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה, מסר בתגובה כי מחיר הנסיעה במערכות ההסעה הציבוריות, ידון במסגרת ועדה.
במשרד התחבורה מקוים, כי קו הרכבת החדש יקל באופן משמעותי על עומסי התנועה הכבדים הפוקדים את הכניסות הדרומיות לתל אביב, ולדברי שר התחבורה, אביגדור ליברמן, "קו הרכבת לראשון לציון הוא הפתרון המהיר והקצר ביותר שיאפשר להגיע בנוחות ובמהירות לתל אביב".
בשנה הראשונה צפוי מספר הנוסעים בקו להגיע ל- 1.2 מיליון נוסעים בשנה ועם הפעלתם של שתי רכבות בשעה צפוי מספר הנוסעים בקו להגיע ל- 1.8 מיליון נוסעים בשנה.
בהקמת הקו לראשון לציון הושקעו 176 מיליון שקל. בצומת גן הורדים הוקמה תחנה חדשה הכוללת שני רציפי נוסעים באורך של 200 מטר, מעבר תת קרקעי לנוסעים ומעליות ודרגנועים שיובילו את הנוסעים לרציפים.
בשלב הראשון תפעל הרכבת בתדירות של רכבת אחת בכל שעה ומחודש מרס 2004, עם הגעתם של מערכי קרונועים חדשים יופעלו בקו שתי רכבות בכל שעה.